poniedziałek, 23 marca 2020

Wiosenne kwiaty w wykonaniu dzieci z klasy 2a :)

 
                               























Zajęcia zdalne 23.03.2020 r. Temat: Czy już widać wiosnę w lesie?

Witam, Witam, Witam i o zdrówko pytam 🤗
Nie czuję, jak rymuję 😄😄😄
Kochani - jak minął weekend? Co u Was słychać?? Napiszcie w komentarzu pod tym postem. Możecie pozdrowić kolegę lub koleżankę, napisać coś miłego - niech to będzie nasz wspólny blog.
Przed nami tydzień ciekawych lekcji.
Dzisiaj poczytamy, opiszemy przebiśnieg oraz poćwiczymy dzielenie.

Temat: Czy już widać wiosnę w lesie?
Na początek otwieramy podręcznik polonistyczny na str. 48 - przeczytajcie głośno wiersz "Pierwsze kwiatki"🌻🌼🌷🥀 Odpowiedzcie ustnie na pytania: Jakie dźwięki było słychać w lesie? Jakie zmiany dokonywały się za sprawą "magicznych" dzwonków? Jakie zapachy kojarzą Ci się z wiosną?
Teraz przejdźmy na stronę 49 - "Wiosna w świecie roślin".
ZAPAMIĘTAJCIE!
Niektóre dziko rosnące wiosenne kwiaty są pod ochroną, a to znaczy, że nie wolno ich zrywać ani niszczyć.
Jakie to są kwiaty? Wymieńcie, proszę ...
Tak, są to: przebiśniegi, krokusy, sasanki, a pod częściową ochroną są też zawilce.

Wykonajcie teraz polecenie 3 i 4, na str. 61 w ćw. polonistycznych.

Przechodzimy do polecenia 1, na str. 60: odszukajcie w diagramie nazwy kwiatów (jedna nazwa wystąpi w liczbie pojedynczej i będzie ustawiona pionowo - postawcie przy niej znak plus), następnie przepiszcie te nazwy po przecinkach, w niektórych ukryły się inne wyrazy, np. sasanki, otoczcie te odszukane wyrazy pętlą lub poprawcie wybranym przez siebie kolorem; podkreślcie teraz nazwę kwiatów, które nie kwitną wczesną wiosną - już wiecie? Podpowiadam - w tej nazwie są dwie trudności ortograficzne: ó i ż. Zapamiętajcie pisownię.

Teraz wykonajcie polecenie 2, str. 60.

Przechodzimy na stronę 50 w podręczniku. Popatrzcie na przebiśnieg. Odpowiedzcie ustnie na pytania: Jaki jest kwiat? Jakie są liście? Jaka jest łodyga? Zauważcie, że na pytania JAKI? JAKA? JAKIE? odpowiadają ... oczywiście PRZYMIOTNIKI (określają rzeczowniki).
Przebiśnieg to rzeczownik (nazwa roślin), a wszystkie wyrazy, które go określają to przymiotniki, np.: drobny, dzwonkowaty, cienka, zielona,
długie ...
Teraz spróbujcie ustnie opisać przebiśnieg, odpowiadając na pytania
i wykorzystując słownictwo z ramki w poleceniu 2, str. 50.
Zapiszcie swój opis w zeszycie. Możecie zacząć tak: Przebiśnieg jest niedużym kwiatem wiosennym. Wyrasta spod śniegu ... Ale najpierw wpiszcie temat, a pod tematem na środku "Opisujemy przebiśnieg". Pamiętajcie o akapicie na początku opisu, czyli małym wcięciu w tekście:
,,Opisujemy przebiśnieg"
(tu jest akapit :)        Przebiśnieg jest niedużym kwiatem wiosennym. 
Wyrasta spod śniegu ... 
Dalej samodzielnie napiszcie opis, poproście rodziców o zrobienie zdjęcia
i wysłanie na adres📭mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com 

PRZYPOMINAJKA
Przypomnijcie sobie wiadomości z lekcji o rzeczownikach, czasownikach
i przymiotnikach. Nie piszemy nic w zeszytach, jedynie czytamy, ustnie odpowiadamy
i utrwalamy wiadomości.
https://view.genial.ly/5e735a2df4208d0f5e4e9fa3/horizontal-infographic-review-czesci-mowy?fbclid=IwAR1DISiys8yxtyJAxQqYCCPlx_VUfdIMARzNmnR-OppPVFeJnBSQ1BRdil8
Prezentację przygotowała p. Katarzyna Anna Olszewska.

Czas na przerwę: zrelaksujcie się i posłuchajcie (Edward Grieg "Poranek"), możecie się poruszać, potańczyć, albo po prostu położyć i odpocząć.
https://youtu.be/qmDOBB8EYIA
Czy wiecie, że kwiaty też potrafią tańczyć? Zobaczcie:
https://youtu.be/ryUxrFUk6MY


Po przerwie kilka ćwiczeń matematycznych.
Otwórzcie ćwiczenia na str. 27. Wykonajcie zadania:


Oraz zadanie 3, a następnie 4 (popatrzcie na czerwoną linię, od niej zacznijcie przerysowywać figury - pamiętajcie, że lewa strona ma być taka sama jak prawa).


Na dzisiaj to wszystko. Dziękuję za zdjęcia Waszych prac, za zaangażowanie, wkład pracy, a przede wszystkim za to, że jesteście 😍😘😍
Przesyłam wirtualne buziaki 😘😘😘😘😘😘
Wasza pani Kasia M. 💖