Dzień dobry
Moi drodzy, pragnę Was przywitać takim oto hasłem:
Temat zajęć: Każdy z nas jest ważny
Cele zajęć:
- odpowiesz ustnie na pytania do wysłuchanego tekstu,
- dowiesz się, co to jest poczucie własnej wartości i dlaczego jest nam potrzebne,
- poćwiczysz pisownię trudnych do zapisania wyrazów,
- rozwiążesz zadania związane z pomiarami.
Wysłuchajcie opowiadania pt. ,,Każdy jest ważny"
(podręcznik, str. 41)
Na końcu nagrania są dwa pytania, na które odpowiedzcie ustnie,
ale również ważne ode mnie dla Was przesłanie (ważna myśl):
Kochani, zapamiętajcie:
KAŻDY Z WAS JEST WAŻNY
KAŻDY Z WAS MA W SOBIE COŚ WYJĄTKOWEGO
KAŻDY Z WAS MA UZDOLNIENIA I UMIEJĘTNOŚCI
Niektórzy jeszcze nie odkryli w sobie uzdolnień i talentów, ale wszystko przed Wami.
Jeszcze jedna myśl:
NIE MUSIMY BYĆ NAJLEPSI WE WSZYSTKIM
Na dzisiaj mieliście zastanowić się
jakie są Wasze mocne strony, jakie macie uzdolnienia
i w czym jesteście dobrzy.
Napiszcie o tym kilka zdań w komentarzu.
Wykonajcie polecenia w ćwiczeniach polonistycznych
na str. 56 i 57
Polecenie 1
Zielona kropeczka to praca w zeszycie,
napiszcie temat i datę 21 V 2020 r.
Polecenie 2
Polecenie 3
Polecenie 4
Zapamiętajcie, że cząstkę nie z przymiotnikami piszemy razem,
np. (jaki?) niedrogi, (jaka?) niewysoka, (jakie?) niełatwe.
Natomiast nie z czasownikami piszemy oddzielnie,
np. nie mam, nie wiem, nie lubię, nie znam...
Na koniec edukacji polonistycznej zerknijmy
na str. 42 w podręczniku.
Są takie wyrazy z ó, które nazywamy
niewymiennymi, czyli
nie da się w tych wyrazach wymienić ó na o, a, e,
trzeba je zapamiętać.
Wybierzcie sobie trzy wyrazy z polecenia 2 (z węża wyrazowego)
i przedstawcie je w zeszycie w postaci rysunków (jak w poleceniu 1).
Czas na przerwę...
Odetchnijcie troszkę,
napijcie się wody,
przegryźcie ulubiony owoc lub warzywo.
Czas na matematykę...
Jakie znacie przyrządy pomiarowe?
Na pewno znacie linijkę, miarkę krawiecką, taśmę mierniczą.
Długość niektórych rzeczy możemy odmierzyć za pomocą linijki,
ale w pewnych sytuacjach linijka jest za mała.
Wtedy korzystamy z innych przyrządów,
które odmierzają duże odległości,
np. w metrach, a nawet kilometrach.
Otwórzcie podręcznik na str. 54 i 55.
100 centymetrów = 1 metr
100 cm = 1 m
Wykonajcie ustnie polecenie 3 i 5 w podręczniku.
Mierzenie zawsze rozpoczynamy od cyfry 0,
a jeżeli na miarce nie ma zera,
to zaczynamy pomiar od pierwszej długiej kreseczki:
Przechodzimy do ćwiczeń matematycznych na str. 65
W ostatnim przykładzie macie oszacować, jaką długość ma Wasz dywan.
Dziękuję, że tak wspaniale pracujecie
i wypełniacie swoje szkolne obowiązki.
Raduje się moje serduszko🧡
Wiem, że nie jest łatwo, ale razem
damy radę!
😊👍😊👍😊👍😊
Wasza pani Kasia M.💖