wtorek, 12 maja 2020

Zajęcia zdalne w środę, 13.05.2020 r.


Temat: Mieszkańcy łąki i ogrodu
Cele zajęć:
- wysłuchasz nagrania wiersza,
- poznasz wybranych mieszkańców łąki i ogrodu, 
- napiszesz z pamięci krótkie zdania,
- wykonasz obliczenia pieniężne.

Otwórzcie podręcznik na str. 26 i 27.
Wysłuchajcie wiersza Jana Brzechwy pt. ,,Żuk". 

Zastanówcie się nad następującymi pytaniami:
- Dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża? 
- Kto ostatecznie i dlaczego został mężem biedronki? 
Znajdźcie odpowiednie fragmenty potwierdzające Waszą odpowiedź.
- Jaki jest, Twoim zdaniem, ten wiersz? 
Podpowiedź: poważny, zabawny, smutny, żartobliwy, śmieszny, humorystyczny.

Zdjęcie - Azart/Konkurs Zdjęcie Miesiąca - ekologia.pl


Wykonajmy razem polecenia na str. 36 i 37 
w ćwiczeniach polonistycznych.
👇Kliknijcie👇


Czas na przerwę...
Napijcie się wody, wykonajcie 10 skoków pasikonika lub zająca
 i chwilkę odpocznijcie.


Czas na matematykę.
Wykonajmy razem zadanie 1 i 2 w ćwiczeniach matematycznych 
na str. 59 
👇Kliknijcie👇

Teraz samodzielnie wykonajcie zadanie 3, 4 i 5
na str. 60 w ćwiczeniach matematycznych.
Dajcie komuś bliskiemu do sprawdzenia.


Na dzisiaj to wszystko. 


Pamiętajcie o wysłaniu również zdjęć swoich prac:
- polecenie 6, str. 37 ćw. polonistyczne
- dla chętnych polecenie 3, str. 36 ćw. polonistyczne
- zadanie 1, str. 59 ćw. matematyczne
(działania ukazujące, ile Gosia kupiła za 24 zł 
sadzonek stokrotek i aksamitek)
Trzymajcie się dzielnie i w zdrowiu.
Mam nadzieję, że niedługo się zobaczymy.
Tęsknicie?
Bardzo tęskniąca za Wami pani Kasia M.💖





Zajęcia zdalne we wtorek, 12.05.2020 r.


Dzisiejszy temat brzmi:
Majowa łąka
Cele zajęć: - posłuchasz informacji na temat łąk i obejrzysz filmik,
- poćwiczysz pisanie wybranych wyrazów z ó wymiennym,
- utrwalisz wiedzę o rzeczowniku, 
- poćwiczysz mnożenie i dzielenie liczb.

Zaczynamy od zdjęć roślin i zwierząt, które można spotkać na łące (podręcznik str. 24 i 25).
Ł🌼Ą🍀K🌼
to duży trawiasty obszar pozbawiony drzew i krzewów. 
Niektórzy rolnicy koszą trawę na łące, aby zyskać siano (wysuszoną trawę), czyli paszę dla zwierząt. 



Obejrzyjcie filmik, który dla Was przygotowałam.
Posłuchajcie, popatrzcie i jak najwięcej zapamiętajcie.



Wykonajmy razem polecenie 7 na str. 35, 
a potem 5 i 6 na str.34 w ćwiczeniach polonistycznych.
👇Kliknij👇


Teraz poćwiczycie pisanie wyrazów z ó
na str. 33 w ćwiczeniach polonistycznych.
Zwróćcie uwagę, że na tej stronie 
wszystkie wyrazy z ó są wymienne
(ó wymienia się na o, a, e), np.
bóbr - bobry, skrócił - skracać, szóstka - sześć


Moi drodzy, na zajęciach w dniu 6.05 
szczegółowo omówiliśmy mniszka lekarskiego,
dlatego str. 32 w ćwiczeniach jest dla chętnych.
Jeśli wykonacie polecenie 1 prześlijcie do mnie 
zdjęcie swojej pracy.
Z radością docenię Wasze chęci.

Czas na przerwę...
Koniecznie napijcie się wody.
Odejdźcie od monitora.
Przegryźcie zdrową przekąskę.


Czas na... 
matematykę.
Wykonajcie polecenia w podręczniku na stronie 49.
W stosie jest 10 kawałków drewna, zatem do zeszytu przepiszecie następujące działania (oczywiście zamieniacie x na znak razy, czyli kropeczkę):
3x10=30, 4x10=40, 5x10=    ,6x10=   , 
7x10=   , 8x10=   , 9x10=   , 10x10=   

Czerwona kropeczka:
8x10=80, 5x10=50, 
Ile stosów zostało?
Było 8 stosów, załadowano na przyczepę 5 stosów, czyli:
8 stosów - 5 stosów = 3 stosy
Ile to kawałków drewna? 
3 stosy x 10 kawałków drewna w jednym stosie = 3x10=30


Jaś: 50zł+50zł=100 zł, 100zł:10zł=10 
Jak widzimy na zdjęciu Zosia otrzyma tyle samo banknotów dziesięciozłotowych, co Jaś.
Tak samo będzie u Krzysia, który ma banknot 100zł.
Ada: 20zł+20zł+20zł=60zł, 60zł:10zł=6
Tyle samo banknotów dziesięciozłotowych otrzyma Julek.
Obliczcie samodzielnie, ile banknotów 10zł otrzyma Ola.

Zadania 3, 4 i 5 wykonujemy ustnie.
30 zł : 10zł = 3                    40zł : 10zł = 4                50zł : 10zł = 5
otrzyma 3 banknoty    otrzyma 4 banknoty     otrzyma 5 banknotów
dziesięciozłotowe         dziesięciozłotowe         dziesięciozłotowych

Zadanie 4: godzina to 60 minut, zatem 60 : 10 = 6
W ciągu godziny prom odpłynie 6 razy.

Zadanie 5: po 5 sztuk: 50:5=10, po 10 sztuk: 50:10=5

Na koniec wykonajcie polecenia w ćwiczeniach matematycznych na stronie 58 
(nie robimy zadania 5).
Obliczcie najpierw górne działania.
Żeby ułatwić sobie to zadanie, zakryjcie zera w dolnych działaniach. Przy liczbie 100 zakryjcie tylko jedno zero.
 Działania na górze i na dole będą identyczne, tak samo jak wyniki.




Zadania 3 i 4 wykonajcie samodzielnie.
Na dzisiaj koniec zajęć.


Wasza pani Kasia M.💖