wtorek, 21 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 22.04.2020 r.

Dzień dobry
🌍💙🌎💙🌏

Dzisiaj mamy święto.
🌍💙🌎💙🌏

Już po raz pięćdziesiąty obchodzimy na całym świecie

TEMAT  ZAJĘĆ:  Dzień Ziemi

Cele: - powtórzysz wiadomości na temat ochrony przyrody i zachowań ekologicznych,
- przeczytasz tekst inscenizacji,
- poćwiczysz obliczanie sum i różnic oraz rozwiązywanie zadań tekstowych.

Pierwszy amerykański Międzynarodowy (Światowy) Dzień Ziemi obchodzono 
21 marca 1970 r. (wiemy, że jest to pierwszy dzień wiosny i na całej planecie dzień ten trwa tyle samo, co noc). Obecnie Dzień Ziemi obchodzimy 22 kwietnia. Data ta została wybrana dla upamiętnienia ogromnej demonstracji przeciwko niszczeniu środowiska naturalnego.
W Polsce dzień ten obchodzimy od 1990 r. 

Dzień Ziemi to akcja prowadzona corocznie, której celem jest zwrócenie uwagi wszystkich ludzi na potrzebę zachowań ekologicznych.
Ale jakie są to zachowania?
Przypomnijmy sobie.
1. Segreguj śmieci i poddawaj je recyklingowi.
2. Sadź drzewa i kwiaty.
3. Oszczędzaj wodę.
4. Dbaj o środowisko.
5. Bierz udział w akcjach ekologicznych.
6. Na zakupach używaj toreb materiałowych lub papierowych.
7. Dbaj o zwierzęta.
8. Podróżuj środkami transportu publicznego lub rowerem.
9. Oszczędzaj energię elektryczną.

Przeczytajcie, co możecie robić codziennie 
dla dobra naszej wspólnej planety:


Spróbujcie przeczytać tekst inscenizacji samodzielnie, 
albo przydzielcie sobie i bliskim osobom role.
(Zdjęcie tekstu inscenizacji przedstawia strony z nowej części podręcznika)

Być może niektóre wyrazy będą niezrozumiałe. Podaję ich tłumaczenie:
 

Kliknijcie na zdjęcie, jeżeli chcecie je powiększyć.

Czy już wiecie?
Czy zapamiętacie, jak należy dbać o środowisko?

Myślę, że tak.

Zadanie dla wszystkich:
wymyślcie hasło zachęcające do segregowania oraz ponownego wykorzystania odpadów.
Zapiszcie je pod dzisiejszym tematem w zeszycie do języka polskiego. Narysujcie pasujący do hasła obrazek.
Zróbcie z Rodzicem zdjęcie i prześlijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com


Czas na ... przerwę.

Posłuchajcie piosenki. 
Poruszajcie się w rytm muzyki, potańczcie, lub po prostu rozprostujcie kości.


Nie zapomnijcie o kilku łykach wody.


Edukacja matematyczna

Otwieramy zeszyt i podręcznik na str. 34

Polecenie 1: odczytajcie datę zaznaczoną w kalendarzu. 
Kiedy Marcin wyjedzie na wycieczkę? 
Tydzień to siedem dni, zatem 23+7=30, czyli Marcin wyjedzie na wycieczkę 30.04.
Zmienię troszkę dalsze polecenie. Zapiszemy do zeszytu notatkę (zielony tekst) i datę trzema sposobami.

SPOSOBY ZAPISYWANIA DAT
1. Miesiąc zapisujemy słownie
               30 kwietnia 2020 r.
2. Miesiąc zapisujemy za pomocą cyfr arabskich
               30.04.2020 r. -----> w tym zapisie stawiamy kropki 
3. Miesiąc zapisujemy za pomocą znaków (cyfr) rzymskich
               30 IV 2020 r. -----> nie stawiamy kropek 


Polecenie 2 i 5 wykonajcie ustnie.

Polecenie 3 i 4 wykonajcie do zeszytu:

Dane: 
43 - żółte chorągiewki
o 7 więcej - pomarańczowe chorągiewki
Ile jest pomarańczowych chorągiewek?
Działanie:
Odpowiedź:

Dane: 
70 - samochody w 1 etapie
o 9 samochodów mniej - drugi etap
Ile samochodów wystartowało w drugim etapie?
Działanie:
Odpowiedź:

Podpowiedź do obydwu zadań: o ileś więcej - dodajemy, o ileś mniej - odejmujemy.

Przechodzimy do ćwiczeń matematycznych na str. 46.
Wszystkie zadania z tej strony spróbujcie wykonać samodzielnie.
Potem dajcie komuś dorosłemu do sprawdzenia.

Podrzucam wam kostkę do zadania 1:



Dotrwaliście dzielnie do końca zajęć.

Gratulacje🏆

Życzę Wam miłego dnia.



Wasza pani Kasia M.
💙🌏💙🌎💙🌍💙

PS. Napiszcie w komentarzu wiadomość do kolegi lub koleżanki. 💌💬 


Praca techniczna - RUSZAJĄCE SIĘ STOPY 👣



PRZEDSTAWIAM WSZEM I WOBEC PRACE 
WYKONANE PRZEZ UCZNIÓW NASZEJ KLASY 

   


PIERWSZA  BĘDZIE  NIESPODZIANKA

ZABAWKA  MARTUSI





STOPY BARTUSIA
 


STOPY DARIUSI



STOPY  IGORKA  Ż.




STOPY EMILKI


  STOPY  DOROTKI D.
 
 



STOPY  ANI



STOPY  MICHAŁKA



STOPY  MACIUSIA



STOPY  MIKOŁAJA



STOPY  NIKOLKI


STOPY  ALANKA

STOPY  SZYMONKA

STOPY  BLANUSI



STOPY  WERONISI
  



STOPY DOROTKI T.






Zajęcia zdalne 21.04.2020 r.


👍I TEGO SIĘ TRZYMAJMY👍

Uśmiecham się do Was
😊😊😊😊😊😊😊😊😊


Dzisiejszy temat:
Sztuka pisania - uczymy się pisać opowiadanie.

Cele: - nauczysz się pisać opowiadanie,
- poćwiczysz odczytywanie wskazań zegara i przypomnisz sobie, co to jest kwadrans.


Zaczynamy od edukacji polonistycznej.

Dzisiaj nie potrzebujemy ćwiczeń. Przyda się za to brudnopis, zeszyt do języka polskiego oraz podręcznik, który otwieramy na str. 76 i 77.
Opowiedz ustnie komuś bliskiemu historyjkę kotka przedstawioną na obrazkach.

Przypominajka

Opowiadanie składa się z 3 części

Wstęp   Kiedy, gdzie i od czego się zaczęło ? Jest to początek opowiadania.

Rozwinięcie   Co się wydarzyło? Opowiadamy tutaj wszystkie wydarzenia, całą historię jaka miała miejsce.

Zakończenie   Jak skończyła się historia? Co wydarzyło się na samym końcu, możemy także napisać, co my o tym myślimy.

Nadaj własny tytuł tej historyjce.
Dobierz zdania, w których są zawarte odpowiedzi na pytania.
Zapisz w brudnopisie swoje opowiadanie. Każdą część opowiadania napiszcie w nowej linijce zaczynając od akapitu (pamiętacie, że akapit to takie wcięcie w tekście).
Przeczytajcie na głos opowiadanie. Zwróćcie uwagę, czy nie ma powtórzeń i błędów 
(to możecie zrobić z Rodzicem lub kimś bliskim).
Przepiszcie najpiękniej, jak tylko potraficie tytuł i całe opowiadanie do zeszytu (ale najpierw temat, data 21 IV 2020 r.). Możecie jako bonus narysować mały obrazek lub zrobić szlaczek.

Uwaga! Uwaga! Jest to praca na ocenę. Tak, tak - wstawię do dziennika oceny. 
To nie prima aprilis.
Przeczytajcie, co będę brała pod uwagę podczas oceniania.  
NaCoBeZu
(na co będę zwracała uwagę)
Będę zwracała uwagę, czy:
- tworzysz samodzielnie opowiadanie (znam Was i wiem, kiedy ktoś mówi Wam, co macie napisać 😊 wraz z Rodzicem możecie sprawdzić, czy nie ma błędów, czy są akapity itp.);
- oddzielisz akapitami trzy części opowiadania (można też dodatkowo zaznaczyć kolorami),
- starannie przepiszesz opowiadanie do zeszytu,
- napiszesz opowiadanie bez błędów.

                                             Do dzieła!
Prześlijcie wraz z Rodzicem zdjęcie swojego opowiadania na adres📭
                   mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com


Kochani, od dzisiaj niektóre Wasze prace będą oceniane.
Zawsze będę o tym Was informowała.
Do tej pory wpisywałam do swojego notatnika plusiki, informacje zwrotne, notatki na temat Waszej pracy. To wszystko wezmę pod uwagę wypełniając świadectwa na koniec roku.

Pragnę pochwalić dzieci, które odsyłają do mnie swoje prace, wszystko wykonują 
z zaangażowaniem, wkładają dużo pracy i wysiłku w wykonanie polecenia, czy zadania.
        Biję gromkie BRAWA dla Was i Waszych Rodziców.
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Zasłużyliście na przerwę.🔊
Oczywiście weźcie kilka łyków wody dla zdrowia i urody.
Odejdźcie od monitora.
Odetchnijcie (wdech nosem, wydech ustami).
Porozciągajcie się (wtedy rośniecie).
Przygotujcie zegar do ćwiczeń oraz książki i zeszyt do matematyki.


Edukacja matematyczna.

Przepiszcie do zeszytu notatkę.

                                          W klasie                             21 IV 2020 r.

                     1 godzina to 60 minut
                    1 godz. = 60 min
                    pół godziny to 30 minut
                    15 minut to KWADRANS


Wykonajcie do zeszytu zadanie 2, str. 33 w podręczniku.
Zamknijcie zeszyt, ale nie podręcznik.
Teraz wykonajcie ustnie zadanie 1 i 3, str. 33.

Przejdźmy do ćwiczeń matematycznych.
Na stronie 45 macie do wykonania dwa zadania.
Polecenie 1 to bułka z masłem.
Polecenie 2 wykonajcie ustnie. Niech Was wysłucha ktoś bliski.

Na dzisiaj koniec pracy.
Spotykamy się jutro.
Czekam na Wasze opowiadania i powitalne komentarze.

Kochani - odpowiadajcie na komentarz koleżance lub koledze. To będzie na pewno bardzo miły gest.
Możecie się pozdrowić, napisać co robicie, opowiedzieć ciekawe wydarzenie.

Życzę miłego dnia.



                                           Wasza pani Kasia M.💜💖