Dzień dobry
🌍💙🌎💙🌏
Dzisiaj mamy święto.
🌍💙🌎💙🌏
Już po raz pięćdziesiąty obchodzimy na całym świecie
TEMAT ZAJĘĆ: Dzień Ziemi
Cele: - powtórzysz wiadomości na temat ochrony przyrody i zachowań ekologicznych,
- przeczytasz tekst inscenizacji,
- poćwiczysz obliczanie sum i różnic oraz rozwiązywanie zadań tekstowych.
Pierwszy amerykański Międzynarodowy (Światowy) Dzień Ziemi obchodzono
21 marca 1970 r. (wiemy, że jest to pierwszy dzień wiosny i na całej planecie dzień ten trwa tyle samo, co noc). Obecnie Dzień Ziemi obchodzimy 22 kwietnia. Data ta została wybrana dla upamiętnienia ogromnej demonstracji przeciwko niszczeniu środowiska naturalnego.
W Polsce dzień ten obchodzimy od 1990 r.
Dzień Ziemi to akcja prowadzona corocznie, której celem jest zwrócenie uwagi wszystkich ludzi na potrzebę zachowań ekologicznych.
Ale jakie są to zachowania?
Przypomnijmy sobie.
1. Segreguj śmieci i poddawaj je recyklingowi.
2. Sadź drzewa i kwiaty.
3. Oszczędzaj wodę.
4. Dbaj o środowisko.
5. Bierz udział w akcjach ekologicznych.
6. Na zakupach używaj toreb materiałowych lub papierowych.
7. Dbaj o zwierzęta.
8. Podróżuj środkami transportu publicznego lub rowerem.
9. Oszczędzaj energię elektryczną.
Przeczytajcie, co możecie robić codziennie
dla dobra naszej wspólnej planety:
Spróbujcie przeczytać tekst inscenizacji samodzielnie,
albo przydzielcie sobie i bliskim osobom role.
(Zdjęcie tekstu inscenizacji przedstawia strony z nowej części podręcznika)
Być może niektóre wyrazy będą niezrozumiałe. Podaję ich tłumaczenie:
Kliknijcie na zdjęcie, jeżeli chcecie je powiększyć.
Czy już wiecie?
Czy zapamiętacie, jak należy dbać o środowisko?
Myślę, że tak.
Zadanie dla wszystkich:
wymyślcie hasło zachęcające do segregowania oraz ponownego wykorzystania odpadów.
Zapiszcie je pod dzisiejszym tematem w zeszycie do języka polskiego. Narysujcie pasujący do hasła obrazek.
Zróbcie z Rodzicem zdjęcie i prześlijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com
Czas na ... przerwę.
Posłuchajcie piosenki.
Poruszajcie się w rytm muzyki, potańczcie, lub po prostu rozprostujcie kości.
Nie zapomnijcie o kilku łykach wody.
Edukacja matematyczna
Otwieramy zeszyt i podręcznik na str. 34
Polecenie 1: odczytajcie datę zaznaczoną w kalendarzu.
Kiedy Marcin wyjedzie na wycieczkę?
Tydzień to siedem dni, zatem 23+7=30, czyli Marcin wyjedzie na wycieczkę 30.04.
Zmienię troszkę dalsze polecenie. Zapiszemy do zeszytu notatkę (zielony tekst) i datę trzema sposobami.
SPOSOBY ZAPISYWANIA DAT
1. Miesiąc zapisujemy słownie
30 kwietnia 2020 r.
2. Miesiąc zapisujemy za pomocą cyfr arabskich
30.04.2020 r. -----> w tym zapisie stawiamy kropki
3. Miesiąc zapisujemy za pomocą znaków (cyfr) rzymskich
30 IV 2020 r. -----> nie stawiamy kropek
Polecenie 2 i 5 wykonajcie ustnie.
Polecenie 3 i 4 wykonajcie do zeszytu:
Dane:
43 - żółte chorągiewki
o 7 więcej - pomarańczowe chorągiewki
Ile jest pomarańczowych chorągiewek?
Działanie:
Odpowiedź:
Dane:
70 - samochody w 1 etapie
o 9 samochodów mniej - drugi etap
Ile samochodów wystartowało w drugim etapie?
Działanie:
Odpowiedź:
Podpowiedź do obydwu zadań: o ileś więcej - dodajemy, o ileś mniej - odejmujemy.
Przechodzimy do ćwiczeń matematycznych na str. 46.
Wszystkie zadania z tej strony spróbujcie wykonać samodzielnie.
Potem dajcie komuś dorosłemu do sprawdzenia.
Podrzucam wam kostkę do zadania 1:
Dotrwaliście dzielnie do końca zajęć.
Gratulacje🏆
Życzę Wam miłego dnia.
Wasza pani Kasia M.
💙🌏💙🌎💙🌍💙
PS. Napiszcie w komentarzu wiadomość do kolegi lub koleżanki. 💌💬