Jak Wam minął weekend?
Co robiliście?
Napiszcie 😊
Dzisiejszy temat:
Co słychać wiosną u zwierząt?
Cele: - przeczytasz wiersz i utworzysz zdrobnienia podanych wyrazów,
- poćwiczysz odczytywanie wskazań zegara,
- rozpoznasz odgłosy zwierząt,
- wykonasz pracę techniczną.
Jako wprowadzenie do tematu poczytajcie razem z Rodzicem, jak wygląda świat zwierząt o tej porze roku:
Otwórzcie podręcznik polonistyczny na str. 74 i 75.
Przeczytajcie (najpierw cicho, potem głośno - najpiękniej, jak tylko potraficie) komuś bliskiemu wiersz Wandy Chotomskiej ,,Dlaczego cielę ogonem miele?" - śmieszny tytuł, prawda?😊
W tekście mogą pojawić się niezrozumiałe wyrazy, np.
cielętnik - obora, albo zagroda przeznaczona dla cieląt;
bodzie - uderza rogami;
seradela - roślina (wykorzystywana jako pasza dla zwierząt, szczególnie dla krów, gdyż wpływa na ich mleczność i zawartość tłuszczu w mleku, wpływa też na żyzność gleby)👇
wilcze ziele - inna nazwa ,,tojad", jest to roślina najsilniej trująca w Polsce; występuje, jak widać na zdjęciach w górach:
Autor: Dimelina (Praca własna) Zdj. M.Rudnicka Tojad mocny. Tatrzański Park Narodowy
Odpowiedzcie ustnie na pytania:
- jakie zwierzęta rozmawiały ze sobą o zachowaniu cielęcia i jak wyjaśniały to zachowanie?
- dlaczego w wierszu cielę ogonem miele?😊
Napiszcie w komentarzu:
do czego jeszcze może służyć zwierzętom ogon??
Teraz zabawa.
Będę podawała nazwę zwierzęcia, a Wy stworzycie do tej nazwy zdrobnienie. Niech osoba Wam bliska sprawdza i zlicza punkty.
Jedno dobrze ułożone zdrobnienie - 1 punkt. Start.
kot ...
krowa ...
świnia ...
zając ...
koza ...
koń ...
kura ...
Macie 7 punktów?
Brawo👏
Przejdźmy do ćwiczeń polonistycznych na str. 80.
W poleceniu 1 dopasujcie do siebie fragmenty pytań. Podkreślcie tytuł wiersza. Odpowiedzcie na jedno pytanie do zeszytu (ale najpierw zapiszcie temat i datę: 20 IV 2020 r.).
Polecenie 2 dotyczy powiedzeń na temat zwierząt.
Ostatnio były na matematyce powiedzenia związane z czasem.
Pamiętacie?
Czas to pieniądz, zatem zabieramy się za tłumaczenie powiedzeń o zwierzętach.
W miejsce kropek wstawcie nazwy dorosłych zwierząt:
silny jak ... - obdarzony wielką siłą;
pracowity jak ... - bardzo pracowity, robotny;
chytry jak ... - bardzo przebiegły;
uparty jak ... - niezwykle uparty.
Nie robimy czerwonej kropeczki.
Polecenie 3 jest do zeszytu.
Przerwa...
Proszę napić się wody.
Teraz wykonajcie ćwiczenia razem ze mną🤸♂️🤸♀️
- stańcie jak bocian na jednej nodze,
- latajcie jak motylek (bieg na palcach),
- skaczcie jak żaba,
- koci kłębuszek (połóżcie się na boku i zwińcie się ,,w kłębek"),
- zróbcie koci grzbiet (klęczycie na czworakach, wyginacie kręgosłup w górę, a głowę w dół) - kilka razy.
Wygimnastykowani?
Czas na gimnastykę umysłu, czyli matematykę.
Przygotujcie swoje zegary do ćwiczeń.
W ćwiczeniach matematycznych wykonajcie zadania ze strony 44.
Polecenie 1: na zielonym zegarze macie ustawioną godzinę rozpoczęcia zajęć. Na swoich zegarach ustawcie godzinę rozpoczęcia drugiej lekcji:
45 min pierwszej lekcji + 10 min przerwy = 55 minut, zatem do godziny 8.00 dodajcie 55 minut. Druga lekcja zaczyna się o godz. 8.55
Obliczcie samodzielnie i zapiszcie, o której godzinie skończy się druga lekcja (wiecie, że trwa 45 minut).
Dla przypomnienia:
Polecenie 2: odczytajcie godzinę na czerwonym zegarze, zapiszcie ją: 9.25
Teraz zaznaczcie na pierwszym niebieskim zegarze godzinę, jaka byłaby 20 minut wcześniej (czyli od godz. 9.25 odejmijcie 20 minut - wskazówki do tyłu).
Na ostatnim zegarze zaznaczcie godzinę, jaka będzie 20 minut później (czyli do godz. 9.25 dodajcie 20 minut - wskazówki do przodu).
Polecenie 3 wykonajcie samodzielnie.
W poleceniu 4 musicie pamiętać, że jeżeli mamy zaznaczyć godzinę, jaka była wcześniej, to wskazówki idą do tyłu (bo to już było, działo się wcześniej).
Jeżeli mamy zaznaczyć godzinę, jaka będzie później, to wskazówki idą do przodu (tak, jak odkładamy coś na później, np. na następną godzinę, albo na następny dzień).
A co jest teraz?
Muzyka🎶🎤🎵🔊
Posłuchajcie odgłosów zwierząt:
Nauczycie się teraz nowej piosenki
pt. ,,Podwórko pod chmurką".
Kto ma książkę do muzyki otwiera strony 78 i 79, a kto nie
to czyta tekst piosenki ze zdjęcia:
(kliknijcie na zdjęcie, to się powiększy)
Posłuchajcie🔊
Na koniec edukacja techniczna.
Spróbujcie wykonać taką zabawkę,
oczywiście według własnego pomysłu:
Prześlijcie z Rodzicem zdjęcie.
Jestem ciekawa, jak będą wyglądały Wasze zabawki.
Na dzisiaj to już koniec zajęć.
Życzę
Wasza pani Kasia M.💖