czwartek, 2 kwietnia 2020

Opowiadanie ,,Przygoda Helenki"














 





 
 










 
 





 
 





 
 






 












 














 








 





 











Zajęcia zdalne 2.04.2020 r.

💙💙💙Dzień dobry💙💙💙

Przywitałam Was nie bez znaczenia niebieskimi serduszkami.
Dzisiaj obchodzimy 
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu.
Aby przybliżyć Wam, co to jest autyzm przesyłam filmik.
Obejrzyjcie uważnie.

Ubierzmy się dzisiaj na niebiesko w ramach akcji




Muszę Wam jeszcze przed zajęciami przekazać, 
że dzisiaj obchodzimy również 
Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci.

To też jest dzień urodzin Hansa Christiana Andersena
autora słynnych baśni, między innymi takich jak: 
,,Brzydkie kaczątko", ,,Calineczka", ,,Księżniczka na ziarnku grochu", 
,,Dziewczynka z zapałkami", ,,Królowa śniegu", ,,Nowe szaty króla", 
,,Dzikie łabędzie" i wiele, wiele innych...
Zwróćcie uwagę przy okazji na to, jak zapisujemy tytuły (cudzysłów, wielka literka).

Teraz spokojnie możemy zacząć nasze zajęcia.

Temat: Mój dobry i zły dzień.
Cele:
- przeczytasz wiersz,
- wypowiesz się wobec mamy, taty, siostry, brata 
  (a może kota?😺 - żarcik, zostało mi jeszcze z wczoraj) 
   na temat optymistycznego podejścia do życia,
- napiszesz opowiadanie (wiem, wiem - bardzo się cieszycie😁),
- poćwiczysz liczenie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100.

Na początek piosenka pt. ,,Od rana mam dobry humor"🎵🎧🎤🎵

Przeczytajcie wiersz pt. ,,Czemu, wróbelku?" na str. 59 w podręczniku.
Odpowiedzcie ustnie na pytanie 1 i 2 pod tekstem.

Zastanówcie się nad takim pytaniem: czy możemy wróbelka z wiersza nazwać optymistą?       Jeżeli tak, to dlaczego?? 
Optymista dostrzega pozytywne strony w każdej sytuacji, wierzy w swoje możliwości, łatwiej osiąga wyznaczone cele, wprawia w dobre samopoczucie osoby wokół siebie, często się uśmiecha, jest bardziej otwarty wobec innych ludzi. 
Przeciwieństwem bycia optymistą jest zachowanie pesymisty.


Teraz otwórzcie ćwiczenia polonistyczne na str. 68.
Polecenie 1 - podpowiedź znajdziecie w wierszu, albo w tytule piosenki, którą odsłuchaliście na  początku. Pamiętajcie o wielkiej literce na początku zdania i kropce na końcu.
Polecenie 2 i 3 to dla Was pestka.

Wracamy do podręcznika - str. 60.
Macie przed sobą ilustracje przedstawiające przygodę Helenki. Przyjrzyjcie się im, przeczytajcie pytania i wyrazy pomocnicze. Zwróćcie uwagę, że całość podzielona jest ze względu na kolory:
wstęp jest zielony

rozwinięcie żółte

zakończenie niebieskie

Spróbujcie ustnie opowiedzieć przygodę Helenki.
Możecie zacząć tak:
Pewnego dnia Helenka obudziła się przerażona. Spojrzała na budzik. Okazało się, że zaspała. Przestraszyła się, że nie zdąży do szkoły.
Teraz napiszcie całe opowiadanie w brudnopisie, pamiętając o akapitach, wielkiej literze na początku zdania oraz prawidłowej pisowni.
Zapiszcie w zeszycie do j. polskiego temat. 
Pod tematem PRZYGODA HELENKI 
Przepiszcie opowiadanie. 
Zaznaczcie odpowiednim kolorem wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
Poproście Rodziców, aby zrobili zdjęcie Waszego opowiadania i wysłali na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com

Przerwa.🔊
Napijcie się wody.
Odejdźcie od ekranu - niech sobie odpocznie😃
W tym czasie przegryźcie coś zdrowego. 
Wiele razy chrupałam z Wami w szkole marchewkę.🥕🥕🥕

Czas na matematykę.
Zajmiemy się teraz ważnym tematem.

Stwórzcie zbiór dziesięcioelementowy z kredek, zwiążcie je np. nitką, sznurkiem, gumką recepturką - ile jest kredek w węzełku? Oczywiście 10.
Zróbcie to samo, tylko z ulubionymi zabawkami, wrzućcie je do woreczka - ile jest 
zabawek w woreczku? Oczywiście 10.
Teraz przygotujcie zbiór dziesięciu spinaczy do wieszania prania, zepnijcie je ze sobą.
Ile jest ich razem? Oczywiście 10.
Każdy Wasz zbiór składa się z 10 elementów, czyli tworzy jedną dziesiątkę.
Każdy pojedynczy element w zbiorze to jedność, a 10 jedności to jedna dziesiątka:
1+1+1+1+1+1+1+1+1+1=10

Wykonajmy zadanie 1 w podręczniku na str. 22.

Nazwijmy teraz kolejne pełne dziesiątki w zakresie 100. Zwróćcie uwagę, jak się pisze słowami pełne dziesiątki.
Pytanie: ile jest kulek?
                ile jest dziesiątek?

Dziesięć kulek to jedna dziesiątka.
Dwadzieścia kulek to dwie dziesiątki, bo 10+10=20, lub 2x10=20
Trzydzieści kulek to trzy dziesiątki, bo 10+10+10=30, lub 3x10=30
Czterdzieści kulek to ......
(dalej sami)
100 kulek to dziesięć dziesiątek, 
gdyż   10+10+10+10+10+10+10+10+10+10=100, lub 10x10=100

Teraz wykonajcie zadania w ćw. matematycznych na str. 34 i 35.
Polecenie 1, 2, 3, 5 i 7 - nic trudnego👍
Polecenie 4 - czy zauważyliście, że zostały niepokolorowane liczby 40 i 50. Dlaczego? Ponieważ zaznaczaliście liczby większe lub mniejsze od nich. 
Polecenie 6 i 7 - wytnijcie banknoty (nie monety, jedynie banknoty) znajdujące się na ostatniej stronie ćwiczeń. Z łatwością teraz wykonacie obydwa zadania.
Polecenie 8 i 9:


Dotarliśmy do końca.
Dziękuję za Waszą wspaniałą pracę.
Mocno ściskam.🤗🤗🤗
Wasza pani Kasia M. 💖