poniedziałek, 30 marca 2020

Opowiadanie o Marcie 📝











  






 
 



 






 



 











 




 
 



 



 
 










Zajęcia zdalne 30.03.2020 r. Temat: Groźna woda

Dzień dobry moi drodzy.😊
Czy moja niespodzianka się udała??
Otrzymałam kilka bardzo wzruszających komentarzy.
Dziękuję💕
Pamiętajcie - jesteście wspaniali!

Dzisiaj kolejna niespodzianka.💥
Ale o niej na koniec.
Najpierw temat i cele zajęć.

Temat: Groźna woda.


Dzisiaj porozmawiamy wirtualnie o zagrożeniach, jakie niesie powódź. Zapoznacie się z tekstem ,,Powódź". Napiszecie zakończenie opowiadania (na temat pomocy powodzianom). Na koniec poćwiczycie wraz ze mną odmierzanie płynów i będziecie wiedzieć, ile to jest litr, pół litra, ćwierć litra.
Burza mózgów: Z czym kojarzy Wam się woda?
Co się dzieje, gdy wody jest za mało, albo za dużo (w domu, w przyrodzie)?
Obejrzyjcie👇
https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM
Powódź powoduje suszę?? Tak, ale tylko wtedy, gdy wkoło jest dużo betonu.
                    👇
https://www.youtube.com/watch?v=4OALHgZgMBc

Teraz otwieramy podręcznik na str. 53 i 54 - przeczytajcie samodzielnie opowiadanie
pt. ,,Powódź", albo poproście kogoś dorosłego.
Możecie też wysłuchać tekstu czytanego przeze mnie.😃

Odpowiedzcie ustnie na pytania 1, 2, 3 na str. 54.
Aby odpowiedzieć na pytanie 4 obejrzyjcie filmiki.👇
https://www.youtube.com/watch?v=_b5UHZ1w1Ys
https://www.youtube.com/watch?v=5pRcENhbumg

Przypomnijcie sobie, jak wezwać pomoc.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=67&v=fsCIZliVYYw&feature=emb_logo

Przejdźmy do ćwiczeń.
Wykonajcie polecenie 1 i 2 (bez niebieskiej gwiazdeczki) na str. 63.
Pamiętajcie: czasowniki to nazwy czynności.
Odpowiadają na pytania:
- co robi? (spełnia, oddaje); co robią? (prowadzą, jadą)
- co się z nim dzieje? (uśmiecha się, cieszy się)

Kochani, skupmy się - czas na napisanie opowiadania.
Otwórzcie podręcznik na str. 55. 
Zapiszcie w zeszycie temat.
Pod tematem napiszcie:
Sztuka pisania - opowiadanie.
Następnie przyjrzyjcie się historyjce obrazkowej, przeczytajcie zdania pod obrazkami. Spróbujcie ustnie ułożyć treść opowiadania. Można zacząć tak:
          Marta od dawna marzyła o pluszowym misiu. 
Pewnego dnia ...

Możecie skorzystać z dodatkowych pytań:
1.     O czym marzyła Marta?
2.     Dokąd wybrały się Marta z mamą?
3.     Co zobaczyła Marta w sklepie?
4.     Dlaczego Marta była zadowolona?
5.     Co zauważyła Marta wychodząc ze sklepu?
6.     Co postanowiła zrobić?
7.     Jak myślisz, czy Marta była szczęśliwa po powrocie do domu?
8.     Dlaczego była szczęśliwa?
9.     Czy podoba Ci się zachowanie Marty?

Pamiętajcie, że opowiadanie składa się z trzech części:
wstęp                      rozwinięcie                     zakończenie                     
Każdą z tych części zaczynamy pisać od akapitu.

Teraz napiszcie to, co wymyśliliście na brudno (czyli w brudnopisie). Sprawdźcie, czy nie ma błędów, czy jest po kropce wielka litera, czy wyrazy się nie powtarzają.
Przepiszcie opowiadanie do zeszytu, z Rodzicami zróbcie zdjęcie i wyślijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com

Czas napić się wody.
Spróbujcie wykonać kilka prostych kroków ZUMBY 😎

Kochani - teraz niespodzianka.💥
Ponieważ dzisiejsza lekcja matematyki związana jest z ćwiczeniami w odmierzaniu płynów, 
z pojęciem litr, pół litra i ćwierć litra przygotowałam specjalnie i tylko dla Was filmik:
👇👌👇

Myślę, że teraz nie sprawi Wam kłopotów rozwiązanie zadań w ćw. matematycznych na str. 30.
Zadanie pierwsze to dla Was pestka.

Rysunek pomocniczy do zadania 4:


Edukacja muzyczna

Posłuchajcie dźwięków wykonanych na skrzypcach. Poznajcie budowę tego instrumentu.



Na koniec ,,Lot trzmiela"🐝



Dziękuję za dzisiejszą lekcję.
Do jutra😘😘
Wasza Pani Kasia M.💖

PS. Napiszcie do wszystkich coś miłego w komentarzu.💌