poniedziałek, 4 maja 2020

Zajęcia zdalne 5.05.2020 r.

Witam, witam i o zdrowie pytam??
U Was kochani wszystko w porządku?

Wiem, że jest bardzo trudno zdalnie, 
z daleka od szkoły, klasy i pani
realizować treści, wykonywać polecenia i zadania.

Tym bardziej dziękuję wszystkim tym, 
którzy systematycznie 
i aktywnie pracują, 
odpowiadają w komentarzu na pytania,
a nawet wykonują dodatkowe zadania.
Jest mi niezmiernie miło, gdy przesyłacie do mnie zdjęcia swoich prac, w które wkładacie wiele wysiłku.
Lubię je oglądać i podziwiać wraz z moja rodzinką.

Powiem Wam w sekrecie, że mój Staś jak tylko zobaczy Wasze prace, 
to oczywiście męczy mnie, 
żeby razem z nim je robić.😊
Podobają mu się bardzo.👍👍👍

Zobaczcie, co stworzyła Emilka:


Czy zauważyliście, 
że dzisiaj są imieniny miesiąca?

Z tej okazji urządzimy sobie święto chleba.

Przesyłam przepis na wspaniały chlebek.
Szybko się robi (jak na czas wypieku chleba),
nie potrzeba specjalnej mąki (może być taka do ciasta),
a smakuje cudownie.

Dodałam więcej cukru (2 łyżki) 
i soli (3 łyżeczki).
Można dodać różne ziarna.
Chlebek będzie jasny, a skórka chrupiąca.
Zamiast garnka użyłam naczynia żaroodpornego.
  
              

Moi drodzy, żeby powstał chleb, 
to oprócz dobrego przepisu 
potrzeba przede wszystkim mąki.

Żeby kupić mąkę, to trzeba ją wyprodukować.
Tym zajmuje się młynarz, 
który miele ziarna zbóż. 
Ale żeby młynarz miał ziarna na mąkę, 
to rolnik musi je zasiać na polu, 
a potem zebrać plony w czasie żniw.

Długa jest droga 
OD ZIARENKA DO BOCHENKA.

Temat: Jak powstaje chleb?

Cele zajęć: - wysłuchasz tekstu opowiadania,
- ułożysz zdania zgodnie z etapami powstawania chleba,
- poznasz zwyczaje związane z chlebem,
- poćwiczysz mnożenie i dzielenie liczb.

Na pierwszy rzut idzie podręcznik - str.20. 
Poproście kogoś bliskiego, żeby Wam przeczytał opowiadanie pt. ,,Od ziarenka do bochenka". 
Pani Hania z opowiadania zabrała dzieci do skansenu, czyli takiego wyjątkowego muzeum, które jest na powietrzu (na dworze). 

Przejdźmy do ćwiczeń polonistycznych na str. 19.
W poleceniu 1 podpiszcie obrazki odpowiednimi tytułami.
Pamiętajcie o wielkiej literce na początku.
Na str. 20 są dwie zielone kropeczki.
W pierwszej kropeczce ponumerujcie zdania zgodnie z kolejnością czynności, uzupełnijcie tytuł (jest taki, jak nasze dzisiejsze opowiadanie). Dopiszcie ostatni punkt.
W drugiej kropeczce napiszcie nazwy zawodów, w których występuje rz, oczywiście po przecinkach. Zaznaczcie kolorem czerwonym rz i zapamiętajcie pisownię.


Musimy uporządkować swoją wiedzę.
Jak powstaje chleb?
1. Wiosną i jesienią rolnik sieje ziarna zbóż.
2. Z ziaren wyrasta zboże, które rolnik ścina latem w czasie żniw. 
3. Zboże młóci się, żeby wydobyć ziarna z kłosów.
4. Ze zmielonych w młynie ziaren zbóż powstaje mąka.
5. W piekarni z mąki i innych składników piekarz przygotowuje ciasto na chleb.
6. Z ciasta piekarz wyrabia chleb, bułki i inne rodzaje pieczywa. 
7. Uformowane ciasto piekarz wkłada do pieca i wypieka.
8. Gotowe pieczywo trafia do sklepów, a potem na nasze stoły.



Polecenie 3 i 4 na str. 21 to dla Was bułka z masłem.

Zatrzymajmy się na poleceniu 5.
Ula zapamiętała bardzo mądre przysłowie, które powtarzała jej babcia:
,,Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka".
Co to oznacza?
To powiedzenie uczy nas, że oszczędzając cierpliwie nawet bardzo małe kwoty, można dużo uzbierać.
Znam inne powiedzenie, które znaczy to samo:
,,Grosz do grosza, a będzie kokosza".
Kokosza w języku staropolskim oznaczała dużą sumę grosza.

Na koniec edukacji polonistycznej wykonajcie do zeszytu polecenie 2, na str. 20.
Najpierw zapiszcie temat, podkreślcie go od linijki za pomocą dwóch zielonych kreseczek oraz napiszcie dzisiejszą datę (5 V 2020 r.)
Następnie zapiszcie cztery zdania.
Wykonajcie rysunek do tematu.
Ta praca jest na ocenę.
Nacobezu:
w czasie oceniania będę zwracała uwagę na poprawność ortograficzną (wielka literka na początku zdania i kropka na końcu, prawidłowy zapis wyrazów z trudnościami ortograficznymi), na pismo (czy jest czytelne i estetyczne) oraz na prawidłowo zapisany temat wraz z datą i na rysunek.
Zdjęcie swojej pracy prześlijcie na adres📬
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com

Czas na przerwę...
Napijcie się wody.
Może Rodzice Wam pozwolą i wspólnie
wymieszacie ciasto na chlebek?
Po skończonej matematyce 
ponownie należy ciasto zagnieść 
i odstawić do wyrośnięcia 
na pół godziny (czyli 30 minut).


Matematyka

Na początek rozgrzewka.
Wykonajcie ustnie zadania w podręczniku na stronie 45.

Teraz przechodzimy do ćwiczeń na str. 54.


Moi drodzy,
na koniec zastanówcie się, 
czy znacie jakieś 
zwyczaje związane z chlebem?

Pamiętacie, jak opowiadałam Wam, 
że chleb należy szanować?
Kiedy upadnie trzeba go ucałować.
Istotne jest, aby pieczywo się 
nie marnowało. 
Nie należy bawić się chlebem.
W dawnych czasach, przed ukrojeniem kromki chleba czyniło się na nim znak krzyża.
Czy słyszeliście o witaniu 
chlebem i solą?


Tym smacznym akcentem kończymy dzisiejsze zajęcia.

Dziękuję za wspólną pracę.

Przesyłam moc całusków.
😘😘😘😘😘
Wasza pani Kasia M.💖