czwartek, 7 maja 2020

Zajęcia zdalne w piątek, 8.05.2020 r.


Moi Drodzy, zagadki matematyczne odgadliście prawidłowo.
😊😊😊
Niektórzy mają dwa plusiki za aktywność:
jeden za komentarz o wrażeniach z lektury, a drugi za zagadki matematyczne.
 G R A T U L U J Ę

Dzisiaj kończymy omawianie lektury o owieczce.
Cieszę się, że Wam się spodobała.
Podsumowując swoje wiadomości
wykonajcie następujące zadanie:
Podpowiedź: zapisujcie imiona bohaterów wielką literką, 
przy pytaniu o siostrę Wisi należy podać imię i nazwisko.
Jeżeli zadania wykonasz prawidłowo na końcu czeka Cię kolejna zagadka, 
ale już nie na temat lektury.
Do dzieła!
Napiszcie w komentarzu, jak wam poszło.



TEMAT:
Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam.
Cele zajęć: - przeczytasz wiersz i nauczysz się rymowanki, 
- wykonasz ćwiczenia ortograficzne utrwalające zasadę pisania rz po spółgłoskach 
b, p, d, t, g, k, ch, w, j,
- wykonasz pracę pt. ,,Ortografia w rysunkach",
- poćwiczysz mnożenie i sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia,
- powtórzysz wiadomości z przyrody.

Na początek zapraszam na str. 22 w podręczniku polonistycznym.
Przeczytajcie samodzielnie wiersz pt. ,,Trzy po trzy", najpierw po cichu, a potem na głos.
Odpowiedzcie mi na pytania, wyszukując odpowiednie fragmenty w tekście:
- co w wierszu robił Krzyś?
- co robił Grześ?
- co robił Przemek?

Przepiszcie do zeszytu (pod tematem i dzisiejszą datą) ostatnią zwrotkę i spróbujcie nauczyć się jej na pamięć.


Zauważcie, że przed rz są pogrubione spółgłoski.
Zapamiętajcie, że po tych spółgłoskach 
piszemy rz:
b, p, d, t, g, k, ch, w, j

Oczywiście, wiemy przecież, że są od tej zasady wyjątki. Pamiętacie jakie?
pszczoła
pszenica
kształt
bukszpan

Mam dla Was zadanie.
Wykażcie się kreatywnością i pomysłowością.
Wykonajcie w zeszycie rysunki przedmiotów, roślin, zwierząt, w których występuje rz po spółgłoskach: b, p, d, t, g, k, ch, w, j,
(rz powinno być wplecione w rysunek i widoczne). 
Będzie razem 9 rysunków (tyle, ile spółgłosek).
Zdjęcie swojej pracy prześlijcie na mój adres.
Jest to zadanie na ocenę.


W ćwiczeniach polonistycznych zostawiliśmy stronę 22.
Dzisiaj ją uzupełnimy.
Polecenie 6: przeczytajcie z zielonej ramki wyrazy z rz, dopasujcie je do odpowiednich modeli wyrazowych. Pokolorujcie okienko ze spółgłoską występującą przed rz.

Polecenie 7: wykreślcie z diagramu wszystkie wyrazy z zielonej ramki. Pozostałe litery czytane z góry na dół utworzą wyrazy, które wpiszcie w odpowiednie miejsce:
Na końcu ułóżcie jedno zdanie z wybraną parą wyrazów i zapiszcie  w liniaturze pod ostatnią zieloną kropeczką.

Dla chętnych:
wykonaj polecenia na str. 28 i 29 w ćwiczeniach polonistycznych.
Z radością docenię Twoją pracę.👍

Czas na przerwę...
Koniecznie napijcie się wody,
a potem zajrzyjcie do swojej roślinki.

Pamiętajcie, nasz przyrodniczy projekt edukacyjny trwa. 
Nie zapomnijcie o zdjęciach i karcie obserwacji.
Niektóre już do mnie spływają.
Fasolki pięknie wyrosły.

W ramach edukacji przyrodniczej prześledźcie nasze zajęcia w tym tygodniu jeszcze raz. 
Było tam wiele informacji przyrodniczych, które warto znać.

Czas na matematykę.

Otwórzcie ćwiczenia na str. 55.
W poleceniu 1 mamy połączyć działanie z właściwym wynikiem, a potem wybierzcie sobie 
6 przykładów i sprawdźcie je za pomocą mnożenia.
Podpowiedź:
42 : 6 = ?     
Jak to obliczyć? 
Odpowiedzcie sobie na pytanie: 
jaka liczba pomnożona przez 6 da nam 42?    
? x 6 = 42   
Oczywiście, jest to liczba 7, bo = 42
Zapiszmy to tak:
42 : 7, bo x = 42

Inny przykład:
30 : 5 = 6, bo 6 x 5 = 30

Wykonajcie samodzielnie polecenie 2.
Podpowiedź:
7 stron po 6 kart, czyli 7 x 6    
4 półki po 8 figurek, czyli 4 x 8
6 półek po 8 płyt, czyli 6 x 8
6 pudełek po 6 kamieni, czyli 6 x 6

Obejrzyjcie uważnie filmik pt.
,,Mnożenie i dzielenie jako działania odwrotne"




Na koniec czeka na Was 
     💥niespodzianka💥        

Nagrałam specjalnie dla Was matematyczny filmik.

Poznajcie metodę mnożenia, którą nazywam
PIĘ(Ś)Ć
Gdy od słowa pięść zabierzemy ś, zostanie nam słowo pięć,
a jaki to ma związek z mnożeniem?
Zobaczcie



Moi Drodzy Uczniowie💕
Zakończyliśmy kolejny tydzień zdalnej nauki.
Życzę Wam bardzo udanego weekendu.
Odpoczywajcie i nabierajcie sił.

Maciuś wraz z mamą nie tracą czasu.
Zobaczcie, jaki upiekli chlebek.

Wszystkiego dobrego.😘

Wasza pani Kasia M.💖



Notatka o chlebie 🍞

Przedstawiamy notatki o tym,
JAK POWSTAJE CHLEB?

 










 






 
























                 





 



                                        



















 


 


Zajęcia zdalne w czwartek, 7.05.2020 r.

💖Dzień dobry Kochani💖

Witam Was razem z Metką,
bohater naszej lektury.

Dziękuję za komentarze
dotyczące wrażeń z przeczytanej książki. 

Wasze notatki na temat chleba
są wspaniałe. 
Dziękuję za wysiłek i wkład pracy.

Zerknijcie, jaki wspaniały chlebek upiekł
Igorek Ż. wraz z mamą.


U Maciusia również pojawił się 
zapach pieczonego chleba.👍

Przechodzimy do naszego tematu:
Metka i jej przyjaciele.
Cele zajęć: - napiszesz zdania na temat bohaterów lektury,
- poznasz cechy owieczki Metki, 
- poćwiczysz umiejętności rachunkowe w zakresie 100.


Na dobry początek dnia uśmiechnijcie się do mnie.😃


Otwórzcie ćwiczenia polonistyczne na str. 26.

Polecenie 1. Rozpoznajcie bohaterów naszej lektury i zapiszcie ich imiona pod zdjęciami. Pamiętajcie o wielkiej literce przy pisaniu imion. Potem wykonajcie zieloną kropeczkę.

Metka – zamieszkała w psiej budzie razem z Wierną i Misiem; nabrała psich zwyczajów: siadała jak pies, próbowała szczekać na obcych, goniła kury, skakała na wróble i motyle, stawała na dwóch nogach. Wdawała się z Misiem w bójki o kość. Jadła jednak to, co powinny jeść owce - trawę i siano, a jej przysmak to bryła soli. Była rozbrykana, żywa, głośnanieposłuszna, energiczna.

Wierna – mama Misia; wychowywała małą owieczkę Metkę. Była troskliwa, wierna, opiekuńcza.

Misiek – syn Wiernej, miał kasztanową sierść; podobny do małego niedźwiadka. Był wesoły, kłótliwy, leniwy.

Polecenie 2.   Napiszcie po jednym zdaniu na temat Metki, Wiernej i Misia. 
📭Prześlijcie do mnie zdjęcie wykonanego polecenia 2📭

Polecenie 3.  Co to znaczy, że Metka spsiała?
Przeczytajcie fragment książki:
,,Metka spsiała. 
Jak to spsiała, spytacie? Ano zwyczajnie, stała się psem. Jak Wierna i jak Miś. 

Metka robiła to wszystko, co robił Miś. Miś gonił kury, Metka goniła kury. 

Miś brał lanie od koguta. Metka obrywała cięgi od tego samego Bielasa. 

Miś sprzeczał się z kaczkami, Metka odpędzała je od jadła. 

Miś skakał do wróbli, Metka łapała motyle."



W poleceniu 3 podkreślcie te czynności, które świadczą o tym, że Metka zachowywała się jak pies, a nie jak owieczka.

Teraz kochani bardzo ważna część naszej lekcji.

O tym już napisała wczoraj Blanusia w swoim komentarzu.
Cytuję:
,,Czarną owieczkę" przeczytałam jednym tchem, bardzo mi się podoba przesłanie tej historii, że prawdziwa miłość jest wtedy, jak się kocha kogoś takiego, jakim jest, a każdy jest przecież jedyny w swoim rodzaju. 

                                                                               
Na str. 27 w poleceniu 4 jest przedstawiony dialog 
pomiędzy Zosią i Wisią. 

Nasuwa mi się tutaj słowo 

T O L E R A N C J A
to
akceptowanie odmienności innych,
to
poszanowanie czyichś upodobań, poglądów, wierzeń, różniących się od naszych.

💚Bądźmy tolerancyjni💚 

Na koniec polecenie 5, a tam pisownia rz po spółgłosce j.

Nie robimy dwóch zielonych kropeczek w tym poleceniu.

Czas na przerwę...
Szybciutko proszę się porozciągać, zrobić kilka skłonów i przysiadów. 
Napijcie się wody dla zdrowia i urody. 😎
Możecie narysować owieczkę:



Był czas na przerwę, to teraz 
czas na matematykę.

Kilka zagadek.
Jaka jest najmniejsza liczba dwucyfrowa?
Jaką liczbę mam na myśli? Jest to liczba większa od 65, ale mniejsza od 67? Czy to liczba parzysta?
Jaka jest największa liczba dwucyfrowa?
Jaka to liczba? Jeśli pomnożysz ją przez 2, potem dodasz 5, to otrzymasz 19.
Swoje odpowiedzi napiszcie w komentarzu.

Wykonajcie ustnie zadanie 1 w podręczniku na str. 47.
Zadanie 2 jest do zeszytu. 
Przepiszcie działania, wstawcie wyniki.
Zadanie 3 i 4 wykonajcie również w zeszycie.
Zapiszcie działania i odpowiedź na podkreślone pytanie.


Kochani, na dzisiaj to wszystko.

Dziękuję za Waszą pracę.

Przesyłam moc pozdrowień i uścisków.
Wasza pani Kasia M.💖



PS. Jutro już piątek, piąteczek, piątunio!