niedziela, 5 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 6.04.2020 r.


Witam moją wspaniałą klasę 2a 

👩👦👧👦👩👦👧👦👩👦👧👦👩👦👧👦👩👦👧


Dzisiaj wirtualnie porozmawiamy sobie na 
TEMAT: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
Cele: - przeczytasz opowiadanie,
          - przypomnisz sobie zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej 
             służącej wezwaniu pomocy,
          - wykonasz obliczenia pieniężne, zamienisz złote na grosze,
          - posłuchasz i zaśpiewasz świąteczne piosenki.

Przeczytajcie samodzielnie lub poproście kogoś bliskiego, aby przeczytał Wam 
opowiadanie pt. "Bardzo ważny telefon" na str. 64 i 65 w podręczniku.
Odpowiedzcie ustnie domownikowi na pytanie 1 i 2 pod tekstem. 


Numer alarmowy 112 wybieraj w sytuacjach alarmowych, w których niezbędna jest pomoc Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub Państwowego Ratownictwa Medycznego i gdy wymagane są natychmiastowe działania tych służb.

Przypomnijcie sobie z pierwszej klasy, jakie są 
ZASADY PROWADZENIA ROZMOWY TELEFONICZNEJ, 
GDY WZYWAMY POMOC:

1. Wybieram numer telefonu alarmowego.
Czekam cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora.

2. Przedstawiam się.
Oczywiście – nie jest najważniejsze to, kto wzywa pomoc, tylko to, co się stało. Teoretycznie możecie dzwonić zupełnie anonimowo. Jednak, jak łatwo się domyślić, zgłoszenie od konkretnej osoby z imieniem 
i nazwiskiem jest traktowane z większym zaufaniem. Jestem pewna, że nie chcecie sprawiać wrażenia osoby, która robi głupi kawał – więc, 
o ile z nerwów nie zapomnicie jak się nazywacie – podajcie swoje 
imię i nazwisko.

3. Mówię, gdzie jestem - podaję adres i nazwę miejscowości. 
Nigdy nie wiadomo, czy połączenie nie zostanie nagle zerwane. 
Może paść bateria w telefonie albo zgubi się zasięg sieci komórkowej. 

O ile jesteście w mieszkaniu – dość łatwo podać adres
Pamiętajcie przy tym, żeby zawsze poza nazwą ulicy i numerem podawać nazwę miejscowości. Dzwoniąc z telefonu komórkowego może się zdarzyć, że połączysz się z inną niż najbliższą stacją ratunkową, 
a wtedy służby trafią pod wskazany adres, ale w złym mieście. 

Jeżeli nie jesteście pod konkretnym adresem postarajcie się możliwie dokładnie opisać miejsce zdarzenia. Jeżeli nie znacie nazw ulic, albo jesteście w obcym miejscu – poproście o pomoc przechodniów lub opiszcie, jaki budynek jest obok. 

4. Mówię, co się wydarzyło.
Postarajcie się krótko opisać sytuację – pamiętajcie, że dla służb jesteście teraz oczami. Dyspozytora nie ma tu na miejscu i od tego, jak opiszecie sytuację zależy jak trafnie zdoła pomóc.

Wykonujcie polecenia i instrukcje przekazywane przez operatora.

Absolutnie nigdy nie odkładajcie słuchawki jako pierwsi.
Zawsze czekajcie, aż dyspozytor zakończy rozmowę. 



Zapamiętajcie te zasady.
Nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się przydać.

Teraz przechodzimy do ćwiczeń na str. 71.
Polecenie 1 to dla Was pestka.

Polecenie 2: utworzycie 4 zdania, pomogą Wam w tym kolory i wyrazy z ramek. Zwróćcie uwagę, że przed wyrazami dlatego, więc, że postawicie przecinek.
Spróbujcie zrobić to zadanie samodzielnie.
Przykładowe zdania:
Zobaczyłem palącą się stodołę, dlatego szybko pobiegłem po pomoc.
Skaleczyłam się i poprosiłam pielęgniarkę o pomoc.
Zobaczyłam na ulicy leżącego człowieka, więc wezwałam pogotowie.
Poinformowałem pana policjanta, że zdarzył się wypadek.

Polecenie 3. Dla przypomnienia RODZAJE ZDAŃ:




Czas na przerwę. 🔊
Napijcie się wody. 
Wykonajcie 10 podskoków, 10 przysiadów i 10 pajacyków.
Kto zajrzał do naszej kwietniowej kartki z kalendarza ten wie, 
że dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Sportu.




Wykorzystując wolną chwilę poproście Rodzica, aby przygotował Wam różne monety
ale wcześniej załóżcie rękawiczki (najlepiej jednorazowe).



Teraz zajmiemy się matematyką i liczeniem pieniędzy (monet).

          

Ułóżcie na stole następujące kwoty: 
7 zł, 9 zł, 10 zł,
7 groszy, 9 groszy,     
70 groszy, 90 groszy,  
100 groszy.

Wykorzystując przygotowane monety wykonajcie polecenie 2 na str. 24 w podręczniku matematycznym oraz spróbujcie rozmienić złotówkę na grosze (różnymi sposobami).
Teraz odpowiedzcie na dwa pytania w poleceniu 6, str. 25.

ZAPAMIĘTAJ

1 złoty zapisujemy w skrócie 1 zł

100 GROSZY = 1 ZŁOTY
100 gr = 1 zł

1 grosz zapisujemy w skrócie 1 gr

To, co jest zaznaczone zielonym kolorem przepiszcie do zeszytu matematycznego 
i wykonajcie zadanie 3 i 4, str. 24 w podręczniku matematycznym.

Przejdźcie do ćwiczeń matematycznych na str. 38.
Zadanie 1 i 2 to dla Was bułka z masłem.
W zadaniu 3 poćwiczycie, która to cyfra jedności, a która dziesiątek.
Możecie dla przypomnienia obejrzeć jeszcze raz nasz filmik:


Na zakończenie matematycznych zmagań wykonajcie zadanie 4, str. 38.






Czas na technikę i muzykę.
Te dwie edukacje połączymy ze sobą.
Słuchając świątecznych piosenek, podśpiewując sobie i nucąc wykonacie zajączka z ręcznika.
Jeżeli nie macie odpowiedniego ręczniczka, zróbcie zajączka z serwetki.










Z ogromną niecierpliwością czekam na Wasze zajączki.
Zróbcie zdjęcie z Rodzicem i wyślijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com


Moje 🌞🌞🌞 na dzisiaj to wszystko. 
Życzę Wam miłego dnia.
Wasza pani Kasia M.


PS. Moi drodzy. Wiem, że bardzo tęsknicie za kolegami i koleżankami z klasy, 
za wspólną zabawą i grami. Możecie się ze sobą kontaktować wirtualnie, 
oczywiście tylko i wyłącznie za pozwoleniem Rodzica. 
Napiszcie coś miłego do siebie, opowiedzcie, co ciekawego 
(lub nudnego😁) robicie, jak spędzacie czas.
Bądźcie dla siebie mili, wspierajcie się w tych trudnych chwilach.
Pamiętajcie, że zawsze możecie napisać do mnie: 📭 mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com