piątek, 3 kwietnia 2020


Kto zajrzał do naszej kwietniowej 
kartki z kalendarza
ten wie, że dzisiaj obchodzimy

🌈DZIEŃ  TĘCZY🌈









Krótki filmik o kolorach tęczy:


A teraz bardzo ciekawe eksperymenty:

- z tęczowymi drażetkami
https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

- z barwnikami, np. do pisanek
https://activelittles.com/bleeding-art-science-experiment-for-kids/




Zajęcia zdalne 3.04.2020 r.


🌞Dzień dobry🌞

Dzisiejszy temat: Bezpiecznie na rowerze.
Cele: 
- przeczytasz tekst i ocenisz zachowanie jego bohaterów,
- poznasz wyposażenie roweru i zasady obowiązujące rowerzystę,
- przypomnisz sobie numery alarmowe,
- obejrzysz filmiki matematyczne, poćwiczysz dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100,
- wykonasz pracę plastyczną.

Na początek zastanówcie się, co to jest ścieżka rowerowa?
Jest to oczywiście wydzielony pas terenu przeznaczony dla ruchu rowerowego 
(droga dla rowerów). 

 Znak nakazujący kierującemu rowerem                                Znak oznacza koniec drogi                          jazdę drogą dla rowerów.                                     przeznaczonej dla kierujących rowerami.
                                         
                                                          

 



Otwórzcie podręcznik na str. 62 i 63. Przeczytajcie samodzielnie, 
albo pół na pół z Rodzicem opowiadanie 
Wojciecha Widłaka pt. "Dla kogo ta ścieżka?" 

Odpowiedzcie ustnie na pytanie 1, 2, 3 pod tekstem.

Wykonajcie polecenie 1 w ćwiczeniach polonistycznych na str. 69.

Teraz popatrzcie na obrazek.

 BUDOWA  ROWERU 


1. hamulec przedni
2. hamulec tylny
3. reflektor ze światłem białym skierowanym do przodu
4. białe światełko odblaskowe (częściowo zespolone z rowerem)
5. dynamo lub bateria
6. światło tylne czerwone
7. czerwone światło odblaskowe, kształtu innego niż trójkąt
8. dodatkowe, duże światełko odblaskowe (kształt inny niż trójkąt)
9. żółte światełko odblaskowe
10. żółte światełko odblaskowe
11. sygnał dźwiękowy (dzwonek)

W co powinien być wyposażony rower do jazdy ?

-  w co najmniej jeden - skutecznie działający hamulec
-  światło białe - skierowane do przodu
-  światło odblaskowe czerwone, kształtu innego niż trójkąt - umieszczone z tyłu
-  światło czerwone, skierowane do tyłu
-  sygnał dźwiękowy - dzwonek

ZAPAMIĘTAJ:
- szykując się do jazdy rowerowej warto założyć kask oraz kamizelkę odblaskową,
- dzieci do lat 10 mogą korzystać z drogi publicznej pod opieką osoby dorosłej, mogą jeździć na rowerze po chodniku (ostrożnie, ustępując miejsca pieszym),
- przed przejściem dla pieszych zsiadamy z roweru i przeprowadzamy przez jezdnię.

Warunkiem samodzielnego korzystania z drogi publicznej przez dwunastolatka jest posiadanie karty rowerowej.

Przechodzimy do polecenia 2 w ćwiczeniach polonistycznych na str. 69.
Podpowiedź: rowerze, bo rower - rz wymienia się na r.

Czas na przerwę.🔊
Połóżcie się tyłem (czyli na plecach) na dywanie, wykonajcie rowerki samodzielnie 
lub w parze:
                   
Napijcie się wody.

Zaczynamy matematykę.

Dzisiaj przypomnicie sobie, która to jest w liczbie cyfra jedności i cyfra dziesiątek. 
Poćwiczycie dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami.

Na początek niespodzianka - kolejne matematyczne filmiki.

,,Jedności i dziesiątki"



,,Dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami i nie tylko :)"


Teraz już wiecie wszystko w tym temacie, zatem wykonajcie zadania w ćwiczeniach matematycznych na stronie 36 i 37.





Na koniec numery alarmowe.
Mam nadzieję, że je pamiętacie.





Zachęcam Was do przygotowania pracy plastycznej 
w postaci obrazka przypominającego, jakie są numery alarmowe.

Prześlijcie wraz z Rodzicami zdjęcia swoich prac na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com


Kochani, na dzisiaj to wszystko.
Życzę Wam i Waszym najbliższym bardzo miłego weekendu.
Wasza pani Kasia M. 💖



Numery alarmowe - praca plastyczna