czwartek, 14 maja 2020

Zajęcia zdalne w piątek, 15.05.2020 r.


Dzisiaj piątek,
a oprócz tego


W związku z tym wspomnijcie o kimś, 
kogo dawno nie widzieliście.
Pomyślcie o tej osobie (lub osobach) czule, 
może napiszcie coś miłego, albo zadzwońcie i porozmawiajcie.



Od dzisiaj rozpoczynamy nowy krąg tematyczny:
Podróż do Krainy Fantazji.

Temat: Gdyby można było...
Cele: - wysłuchasz opowiadania,
- ustalisz kolejność wydarzeń w opowiadaniu,
- przeczytasz informacje na temat owadów,
- posłuchasz wiadomości na temat wpływu zwierząt na rośliny w ogrodzie,
- poćwiczysz dodawanie liczb dwucyfrowych i rozwiążesz zadania,
- wykonasz obrazek na temat ,,Moje najbardziej niezwykłe marzenie".

Na dobry początek pracy posłuchajcie opowiadania 
pt. ,,Aga i motyle" (podręcznik str. 30 i 31).
W trakcie słuchania zastanówcie się nad pytaniami:
- O czym marzyła dziewczynka?
- Czy Aga naprawdę była motylem?



Wykonajcie w ćwiczeniach polonistycznych polecenie 1 na str. 44

Jakie jest wasze marzenie, takie najbardziej niezwykłe?
W ramach pracy plastycznej narysujcie je w poleceniu 2 na str. 44 w ćwiczeniach polonistycznych i prześlijcie do mnie zdjęcie swojej pracy.

Przejdźmy do edukacji przyrodniczej.
Obejrzyjcie filmik na temat ,,Mali sprzymierzeńcy i wrogowie"
(podręcznik, str. 32).



Na podstawie wysłuchanych informacji oraz własnej wiedzy
wykonajcie polecenia 4 i 5 na str. 45 
oraz polecenie 7 i 8 na str. 38
w ćwiczeniach polonistycznych.

Dla chętnych
Dzień odkrywców
str. 42 i 43.
Kto wykona te polecenia,
proszę o zdjęcia👍

Czas na przerwę...
Napijcie się wody, 
włączcie piosenkę,
połóżcie się
i odprężcie.
Możecie zamknąć oczy
(tylko nie zaśnijcie, bo zaraz matematyka).


Matematyka

Zaczniemy od zadań w podręczniku na str. 51.
Przeczytajcie treść zadania 1.
Jakie są dane?
35 to liczba znaczków, które otrzymają dzieci z kl. 2a
34 to liczba znaczków, które otrzymają dzieci z kl. 2b
Pytanie: 
Jak obliczyć, ile znaczków otrzymają wszystkie dzieci?
1 sposób
Rozbijamy wszystkie liczby na cyfrę dziesiątek i jedności, dodajemy dziesiątki, potem jedności 
i mamy obliczony wynik działania.
Przykład
liczba 35 to 3 dziesiątki i 5 jedności
liczba 34 to 3 dziesiątki i 4 jedności
35 + 34 = 30 + 30 + 5 + 4 = 60 + 969 

2 sposób
Pierwszą liczbę zostawiamy bez zmian, dodajemy do niej cyfrę dziesiątek drugiej liczby, 
a potem cyfrę jedności.
Przykład
35 + 34 = 35 + 30 = 65= 69

Zauważcie, że wyniki w pierwszym przykładzie 
i w drugim są takie same, choć liczone inną metodą.

W podręczniku podany jest 3 sposób, zerknijcie na obliczenia Leny. 
Moim zdaniem te dwa są łatwiejsze, ale każdy niech wybierze swój. 
Niektórzy zapewne liczą już takie działania w pamięci.

Wykonajcie samodzielnie zadanie 2 i 3 do zeszytu:
                              W klasie           15 V 2020 r.
Zadanie 2, str. 51 P.
52 + 27 = 50 + 20 + 2 + 7 = 70 + 9 = 79
lub 52 + 27 = 52 + 20 + 7 = 72 + 7 = 79
Pozostałe przykłady rozpiszcie samodzielnie.

Zadanie 3, str. 51 P.
Dane:
25 - liczba uczniów, którzy pojechali wyciągiem krzesełkowym
34 - liczba uczniów, którzy poszli pieszo
Szukane: liczba wszystkich uczniów, którzy wybrali się na Szrenicę.
Pytanie: Ilu uczniów wybrało się na Szrenicę?
Działanie: 25 + 34 = (rozpisujemy wybranym sposobem)
Odp. Na Szrenicę .............

Na koniec wykonajcie samodzielnie trzy zadania w ćwiczeniach matematycznych na str. 61.
Prześlijcie do mnie zdjęcie tej strony.


Dziękuję za cały tydzień ciężkiej i solidnej pracy.
oraz
wspaniałego weekendu.
życzy
Wasza pani Kasia M.💙💜



Zwierzęta z wiejskiej zagrody

DOROTKA D.
 


MACIUŚ




DARIUSIA




MARTUSIA





MIKOŁAJ






MADZIA






BLANUSIA





EMILKA






SZYMUŚ







WERONISIA







NIKOLKA






BARTUŚ






IGOREK Ż.





MARCEL






MICHAŚ




DOROTKA T.






ANIA





ALANEK





 IGOREK G.


Zajęcia zdalne w czwartek, 14.05.2020 r.


Dzisiaj wita Was pszczółka, 
ponieważ temat zajęć brzmi:
W królestwie pszczół

Cele zajęć: - wysłuchasz informacji o życiu i znaczeniu pszczół,
- poznasz pracę pszczelarza,
- wysłuchasz tekstu opowiadania i ocenisz postępowanie głównej bohaterki,
- poćwiczysz dodawanie do liczby dwucyfrowej pełnych dziesiątek.

Na dobry początek obejrzyjcie filmik
pt. ,,Jak żyją pszczoły?"
Dowiecie się, co jedzą, jak mieszkają i pracują?


Kochani, ciekawostka:
pszczoły zostały uznane przez naukowców za najważniejsze istoty żywe na naszej planecie.
Czy domyślacie się, dlaczego?
Twierdzi się, że ok. 60-90% jedzenia, roślin 
(głównie owoców i warzyw) 
potrzebuje pomocy pszczół, aby móc się rozwijać. 
Chodzi głównie o zapylanie.

Jeżeli zabraknie pszczół, nasze życie może być zagrożone.
Niestety, wiele gatunków tych pożytecznych owadów zostało umieszczonych na liście zwierząt zagrożonych wyginięciem.

CHROŃMY PSZCZOŁY!
🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝


Nasza klasa brała udział w wielu akcjach, 
w których można było pomóc pszczołom, 
np. zakładanie poidełek. 
Można je obejrzeć w zakładce na górze naszego bloga.

Jest ogłoszony konkurs plastyczny 
pt. ,,Jak mogę pomóc pszczołom?". 
Wszelkie szczegóły znajdziecie na górze 
po prawej stronie naszego bloga.
Zachęcam do udziału.

Osoba zajmująca się pracą przy pszczołach i w pasiekach to
PSZCZELARZ

Zdjęcia pochodzą ze strony https://lyson.com.pl/artykuly-pszczelarskie/

Pszczoły żyją w ulach
Każdy ul ma otwór, przez który wylatują i wlatują pszczoły. 
Wszystkie ule należące do danego pszczelarza 
i ustawione na danym terenie to
pasieka.






Czy pamiętacie, jak smakuje pierzga?
Jednym smakowała, innym nie bardzo, ale zobaczcie, ile ma dobrych właściwości:


Proszę, otwórzcie teraz podręcznik polonistyczny na str. 28 i 29.
Posłuchajcie nagrania i wykonajcie polecenia, 
które nagrałam na koniec słuchowiska:


Wykonajcie polecenie 1 w ćwiczeniach polonistycznych na str. 39.
Propozycja:

Polecenia 2 nie wykonujemy w zeszycie, jedynie tworzymy zdania łącząc kreseczką 
początek z końcem.

Polecenie 3
Możecie również przepisać do liniatury wyraz, który jest głową rodziny.




Polecenie 4 polega na ułożeniu trzech zdań. Każde z nich musi zawierać wybrane połączenie wyrazowe: 
pracowite pszczoły, miód pszczeli, wosk pszczeli.

Polecenie 5:
Dlaczego mówi się: pracowity jak pszczoła?
Mówi się tak dlatego, że pszczoły są bardzo pracowite. 
Przy wykonywaniu swojej pracy są dokładne i wytrwałe, co służy całej pszczelej rodzinie.

Skupcie się podczas wypisywania wyrazów w poleceniu 6.

Czas na przerwę...
Pośpiewajmy razem
😊🎶🐝🎶😊
Napijcie się koniecznie wody.


Czas na matematykę.
Otwórzcie podręcznik na str. 50.
W poleceniu 1 mamy następujące zadanie:
Najpierw dodajemy dziesiątki, a potem jedności.

Obliczcie w zeszycie w podobny sposób, ile pieniędzy mają inne dzieci. 
Dane odczytajcie z tabeli.
Pamiętajcie, że dodajemy dziesiątki do dziesiątek, a jedności do jedności.
Zapiszcie to tak:
                               W klasie                 14 V 2020 r.

Zadanie 1, str. 50 P.

Franek: 25 + 50 = 20 + 5 + 50  = 70 + 5 = 75
       lub 25 + 50 = 20 + 50 + 5 = 70 + 5 = 75
Wybierzcie dla siebie łatwiejszy sposób i obliczcie, ile pieniędzy ma Zuzia, a ile Ala.

Teraz wykonajcie do zeszytu zadanie 2 ze str. 50 w podręczniku.
Obliczajcie działania wybranym przez siebie sposobem.



Na koniec porównajcie wygląd tych owadów:

Dziękuję za wspólne zajęcia.
Pracowaliście, jak pszczółeczki.

        
 Wasza pani Kasia M.💚💛