💜Dzisiaj już piątek, weekendu początek💜
Kochani, wczoraj tylko jeden uczeń napisał komentarz
na temat swoich mocnych stron i uzdolnień.
Chcę, abyście wiedzieli, że doceniam aktywność
i czytam każdą Waszą wypowiedź.
To jest tak, jakbyście się zgłaszali na lekcji.
Jest kilka osób w klasie, które bardzo często wypowiadają się pisemnie pod zajęciami.
Zachęcam pozostałych moich drogich uczniów
do zgłaszania swojej wypowiedzi w takiej formie.
Dzisiejszy temat:
Planujemy zakupy
Cele zajęć:
- przeczytasz opowiadanie,
- weźmiesz udział w wirtualnej dyskusji na temat dokonywania wyborów podczas domowych zakupów,
- uzupełnisz opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej,
- obejrzysz filmik na temat planowania jadłospisu przed pójściem na zakupy,
- wykonasz pracę plastyczną.
Na początek przeczytajcie samodzielnie opowiadanie
pt. ,,Zeszyt z wydatkami" w podręczniku na str. 43, 44, 45.
Tekst jest długi, więc jeżeli ktoś będzie miał problem,
niech poprosi bliską osobę o przeczytanie połowy opowiadania.
Odpowiedzcie ustnie na pytania:
- Co rodzice Jasia notowali w specjalnym zeszycie?
- Jak myślicie, po co to robili?
Wykonajcie polecenie 1 (bez zielonej kropeczki) i 2 na str. 58
w ćwiczeniach polonistycznych.
Moi drodzy, planując wydatki, albo zakupy warto zrobić listę i zastanowić się, czy wszystkie zapisane rzeczy są nam niezbędne. Może w danym momencie należy z czegoś zrezygnować? Warto się nad tym zastanowić.
Otwieram klasową wirtualną dyskusję:
napiszcie w komentarzu swoje przemyślenia.
Obejrzycie teraz filmik na temat:
,,Po co planować zakupy?
Dlaczego warto planować jadłospis?"
Na stronie 46 w podręczniku jest ukazana historyjka obrazkowa o przygodzie Marylki.
Wszystko wydarzyło się w sklepie.
Przypomnijmy sobie budowę opowiadania:
Na stronie 47 w podręczniku jest zapisane opowiadanie na podstawie przedstawionej historyjki obrazkowej. Uzupełnijcie ustnie to opowiadanie podanym w ramce słownictwem. Następnie przejdźcie do ćwiczeń na str. 59 i w poleceniu 2 uzupełnijcie zdania tak, żeby powstało opowiadanie o przygodach Marylki.
Czas na przerwę...
Koniecznie napijcie się wody.
Odpocznijcie.
😊
Poćwiczcie:
W ramach powtórzenia
wykonajcie zadania matematyczne
SPRAWDZAM SIEBIE
str. 66 i 67
Na koniec naszych wspólnych zajęć
wymyślcie, zaplanujcie i wykonajcie
dowolną techniką,
niepowtarzalną i wspaniałą
🐷SKARBONKĘ🐷
Zróbcie zdjęcie swojej pracy i prześlijcie do mnie.
Życzę wszystkim i każdemu z osobna
baaaardzo udanego weekendu.
😘
Wasza pani Kasia M.💖