poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 28.04.2020 r.


Temat: Jak pokonać siły natury?

Cele zajęć: - przeczytasz tekst informacyjny,
- przypomnisz sobie, na czym polega praca strażaka,
- wykonasz obliczenia w zakresie 100.

ŻYWIOŁY
woda     ogień     ziemia     powietrze
to siły natury, które umożliwiają życie na Ziemi.
Mają wielką moc i w pewnych sytuacjach człowiek nie jest w stanie nad nimi zapanować. Czasami stanowią poważne zagrożenie i powodują ogromne zniszczenia, 
czyli klęski żywiołowe.

Przeczytajcie w podręczniku polonistycznym tekst 
pt. ,,Cztery żywioły" na str. 8 i 9.

Obejrzyjcie prezentację

Teraz pomyślcie, w jaki sposób ludzie wykorzystują żywioły?
Jakie są niebezpieczeństwa związane z żywiołami?

Wirtualna burza mózgów

Zbierzmy swoje myśli i propozycje.

Zacznijmy od powietrza
Jest ono nam niezbędne do życia. Nie możemy żyć bez powietrza, bo jest w nim tlen, którym oddychamy. Moc wiatru wykorzystywana jest do transportu, przez żeglarzy. Siła wiatru służy do zasilania elektrowni wiatrowych (ogromnych wiatraków). 
Zdarzają się czasem bardzo silne wiatry (huragany, tornada), które mogą spowodować ogromne zniszczenia.

Woda też jest źródłem życia, zaspokaja pragnienie. Często proszę Was, abyście napili się wody dla zdrowia i urody. 

Woda wykorzystywana jest również w transporcie oraz do produkcji energii w elektrowniach wodnych. W czasie wakacji korzystamy z kąpielisk wodnych, basenów. Pamiętajmy, 
że w niektórych rejonach świata brakuje wody i powinniśmy ją oszczędzać. Niestety, woda potrafi doprowadzić do powodzi, tsunami (bardzo wysoka fala na oceanie), czy potopów.

Ziemia nas żywi, jest początkiem życia roślin i schronieniem dla zwierząt. Człowiek chętnie korzysta z dobrodziejstw ziemi: zajmuje się uprawą roli (pola) i wydobywaniem bogactw naturalnych. Występują jednak trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, osuwiska, lawiny błotne, które są bardzo niebezpieczne.

Ogień daje ciepło. Ludzie wykorzystują ogień do gotowania, oświetlenia ciemności, ogrzewania np. pomieszczeń. 
Z ogniem należy się obchodzić ostrożnie, gdyż często dochodzi do pożarów. 
W walce z ogniem swoje zdrowie i życie narażają strażacy.

Ciekawostka
Zaraz po majówce, 
bo 4.05 obchodzimy Dzień Strażaka.

Dzień z życia strażaka:


Posłuchajcie, co inne dzieci wiedzą o pracy strażaka:


Teraz sprawdźcie swoje wiadomości.
Wykonajcie polecenie 1 na str. 7 w ćwiczeniach polonistycznych.
Zanim odpowiecie na pytania do zeszytu, napiszcie temat zajęć i datę 28 IV 2020 r.
W poleceniu 2 rozwińcie zdania o pracy strażaka. Pamiętajcie o wielkiej literce na początku zdania.
Polecenie 3 na str. 8 to powtórzenie wiadomości o tym , jak należy postępować, aby uniknąć pożaru.
Polecenie 4 dotyczy pisowni wyrazów z ,,ż". 
Zapamiętaj ich pisownię.

Czas na przerwę...
Ugaście swoje pragnienie, oczywiście łykami wody.

Pamiętacie zabawę ,,Woda - ląd"? Rozkładaliśmy na podłodze skakankę (kilka skakanek). 
W domu możecie ułożyć sznurek, pasek od spodni, wycięte z papieru i sklejone paseczki itp. Po jednej stronie jest ląd, po drugiej woda. Ustaw się na lądzie. Niech ktoś bliski wymawia komendę: woda lub ląd, w dowolnej kolejności, szybko lub wolno. Waszym zadaniem jest przeskakiwanie z jednej strony na drugą zgodnie z komendą.
Miłej zabawy.
Teraz spokojnie pooddychajcie - wdech nosem, wydech ustami.


Przygotujcie podręcznik, ćwiczenia matematyczne oraz zeszyt.

Matematyka

Na dobry początek obejrzyjcie, w jaki sposób odejmujemy liczbę jednocyfrową np. 6 od liczby dwucyfrowej, np. 34

Otwórzcie podręcznik na str. 40 i 41.

Przyjrzyjcie się raz jeszcze, jak należy wykonać kolejne odejmowanie:

Doskonałą pomocą w odejmowaniu może być miarka krawiecka.
Popatrzcie, jak Kinga rozwiązała zadanie tekstowe:


PIERWSZY  SPOSÓB:
52 – 4 = 52 – 22 = 50 – 2 = 48
       ↙↘
     2     2

DRUGI  SPOSÓB
52 – 4 = 48 (na miarce krawieckiej zaznacz klamerką liczbę 52 i odejmij 4)

Wykonajcie w zeszycie następujące zadania:
Zadanie 3, str. 41
Ile jest białych owiec?
43 - liczba wszystkich owiec
5 - liczba czarnych owiec
pozostałe to białe owce
43 - 5 = 43 - 3 - 2 = 40 - 2 = ?
Odp.: ..........

Zadanie 5, str. 41
Obliczcie działania wybranym przez siebie sposobem, tzn. albo w pamięci (z wykorzystaniem miarki krawieckiej), albo rozpisując.

Na koniec zajęć wykonajcie polecenia w ćwiczeniach matematycznych na str. 49.


To wszystko na dzisiaj.
Życzę Wam

Wasza pani Kasia M.💖
💕💕💕💕💕💕