Dzień dobry
Witam Was bardzo serdecznie
po długim weekendzie.
Napiszcie w komentarzu,
jak spędziliście majówkę, co robiliście?
Dzisiaj, w dniu wspomnienia Świętego Floriana (patrona strażaków) obchodzimy
MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ STRAŻAKA
Zdjęcie ze strony: http://www.kppspzuromin.pl/
W tym roku jest to szczególnie ważny dzień.
To właśnie strażacy - ręka w rękę ze służbą zdrowia, wojskiem i policją, pomagają nam w tym trudnym czasie.
Za wszystko serdecznie
🔥DZIĘKUJEMY🔥
Zaczynamy nowy krąg tematyczny:
Z wizytą na wsi
Dzisiejszy temat:
Mój dzień na wsi
Cele: - poznasz elementy krajobrazu wiejskiego,
- przeczytasz opowiadanie oraz tekst informacyjny,
- przeczytasz opowiadanie oraz tekst informacyjny,
- dowiesz się, jakie produkty powstają z wybranych gatunków zbóż,
- poćwiczysz mnożenie i dzielenie,
- wykonasz pracę techniczną i zaśpiewasz piosenkę.
Co to jest wieś?
WIEŚ to osada, w której ludzie zajmują się uprawą roślin oraz chowem zwierząt.
Wieś dawniej i dziś
Fot. ze zbiorów BAS, ofiarodawca Małgorzata Węgiel
Zdjęcie ze strony: https://pomorska.pl/zniwa-w-latach-50-w-gminie-dabrowa-zdjecia/ar/12375454
Zdjęcie: Rudnik. Rodzina przy pracy, lata 80, fot. NN ©
Zdjęcie ze strony: https://www.national-geographic.pl/fotografia/polska-wies-dawniej
Fot. Cedrob Pasze
Zdjęcie ze strony: https://stomonet.pl/edukacja-finansowa-dzieci/
Domy, sprzęty i sposób pracy na roli zmieniają się, ale nie przyroda.
Wiejski krajobraz był i jest piękny.
Podsumowując:
Domy, sprzęty i sposób pracy na roli zmieniają się, ale nie przyroda.
Wiejski krajobraz był i jest piękny.
Podsumowując:
Przeczytajcie opowiadanie pt. ,,Zwykły czy niezwykły?" w podręczniku na str. 16 i 17.
Pytania do tekstu:
Pytania do tekstu:
- Czy pamiętasz, jak wyglądał dzień z życia na wsi głównego bohatera?
- Jak myślisz, dlaczego Marek lubi mieszkać na wsi?
Kiedy opowiadamy historię, czy jakieś wydarzenie mówimy, kiedy to się stało, np. dzisiaj (obecnie, teraz), wczoraj (dawniej, kiedyś, dawno temu). Możemy też opisywać wydarzenia, które mają się wydarzyć, np. ktoś planuje urodziny :) Wtedy używamy określeń: jutro, pojutrze, za kilka lat, kiedy już będę dorosły, później, potem, na koniec itp.
Wykonajcie polecenie 1 na str. 16
w ćwiczeniach polonistycznych.
Wpiszcie w wolne miejsca określenia informujące, kiedy Marek wykonuje czynności (oczywiście zgodnie z opowiadaniem). Następnie podkreślcie czasowniki
od linijki za pomocą dwóch kreseczek .
od linijki za pomocą dwóch kreseczek .
Dla przypomnienia:
Teraz zapiszcie czasowniki w odpowiedniej formie,
przykład:
ja szukam, on szuka,
ja idę, on idzie
ja biegnę, on biegnie
Nie robimy drugiej zielonej kropeczki.
Przechodzimy do polecenia 2.
Czy pamiętacie, że po spółgłoskach piszemy rz?
Od tej zasady są wyjątki:
pszczoła
pszenica
kształt
bukszpan
Polecenie 3 na str. 17 polega na ułożeniu
czterech zdań na temat pracy na wsi
i zapisaniu ich w liniaturze.
i zapisaniu ich w liniaturze.
Przechodzimy teraz do podręcznika na str. 18 i 19.
Przeczytajcie tekst na temat zbóż.
Rośliny zbożowe to te,
z których otrzymuje się ziarno.
C I E K A W O S T K A
Zboża to rośliny z rodzaju traw.
Kwiaty i owoce zbóż tworzą:
kłosy - pszenica, żyto, jęczmień,
wiechę - owies,
kolbę - kukurydza.
ma gładki kłos,
,,wąsy" :) są jedynie na końcu kłosa.
Powstaje z niej mąka pszenna, którą używa się do pieczenia chleba, bułek, ciasta, powstają z niej makarony oraz kasza manna.
ma długie wąsy :) ale nie najdłuższe.
Z żyta powstaje mąka żytnia, która jest bardzo zdrowa. Robi się z niej ciemne pieczywo i makarony.
jak widać różni się od pozostałych zbóż,
nie ma kłosa tylko wiechę.
Z ziaren owsa wytwarza się płatki owsiane.
ma najdłuższe ,,wąsy" :)
Z jęczmienia otrzymuje się kaszę jęczmienną, np. pęczak, perłowa.
posiada kolbę, produkuje się z niej
mąkę, płatki, kasze. Ziarna można gotować lub prażyć i wtedy powstaje popcorn.
Na podstawie przedstawionych wiadomości
samodzielnie
podpiszcie obrazki zbóż
w poleceniu 4 na str. 18 w ćwiczeniach polonistycznych.
Następnie w poleceniu 5 przyklejcie odpowiednią nazwę produktu.
Możecie sprawdzić:
Czas na przerwę...
Moi drodzy,
napijcie się wody i odpocznijcie,
bo za chwilkę mnożenie i dzielenie.
Matematyka
W ramach rozgrzewki wykonajcie ustnie zadanie 1 na str. 44 w podręczniku matematycznym.
Następnie wykonajcie do zeszytu zadanie 2 i 3 na tej samej stronie.
Na koniec matematycznych zmagań wykonajcie polecenia na str. 53 w ćwiczeniach.
Pamiętajcie, aby ćwiczyć tabliczkę mnożenia
w zakresie 100.
Ponieważ ćwiczenie czyni mistrza,
poniżej czeka na Was zadanie na czas.
Kliknijcie w link.
Przeczytajcie, co trzeba zrobić.
Następnie kliknijcie w niebieski kwadracik z hasłem ROZPOCZNIJ,
a wtedy zacznie się odliczanie czasu.
Koniecznie napiszcie w komentarzu swój najlepszy wynik.
GOTOWI?
CZAS...
START!
Na koniec naszych zajęć
posłuchajcie znanej już Wam piosenki
pt. "Podwórko pod chmurką"
Nauczcie się śpiewać
wybranej zwrotki i refrenu.
Z pomocą Rodzica nagrajcie swój występ
i wyślijcie do końca tygodnia,
ale tym razem na Messenger.
Za występ i teledysk otrzymacie ocenę.
Nacobezu:
w trakcie oceniania będę zwracała uwagę,
czy śpiewasz z pamięci w tempie i rytmie piosenki.
Nagrania zostaną u mnie na pamiątkę,
nie będą nigdzie upowszechniane.
Liczę na Waszą kreatywność.
W czasie słuchania piosenki wykonajcie z plasteliny dwa ulubione zwierzęta
żyjące w wiejskiej zagrodzie.
Prace z plasteliny będą ocenione,
zatem zróbcie wraz z Rodzicem zdjęcie i prześlijcie
na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com
UWAGA
UWAGA
UWAGA
W środę (6.05)
rozpoczynamy omawianie lektury
Dziękując za dzisiejsze zajęcia
pragnę przesłać Wam
moc całusków i pozdrowień.
😘😘😘
Wasza pani Kasia M.💖
pragnę przesłać Wam
moc całusków i pozdrowień.
😘😘😘
Wasza pani Kasia M.💖