Jestem z Was bardzo dumna.
Wasze własnoręcznie wykonane prezenty dla mamusi są cudowne.
Należą Wam się gromkie (głośne) brawa.
👏👏👏👏
Bardzo dziękuję,
że tak wspaniale wypełniacie swoje obowiązki.
Uśmiecham się za to do Was od ucha do ucha.
😊
Temat zajęć: Potyczki ortograficzne.
Ważne są ćwiczenia, gdy ó się nie wymienia.
Cele zajęć:
- przeczytasz wiersz,
- wykonasz ćwiczenia utrwalające pisownię wybranych wyrazów z ó niewymiennym,
- napiszesz z pamięci zdania i sprawdzisz ich poprawność,
- poćwiczysz dodawanie i odejmowanie pełnych setek w zakresie 1000.
Przeczytajcie głośno wiersz ortograficzny na stronie 49 w podręczniku polonistycznym.
Odpowiedzcie ustnie na pytanie:
Co robił strach na wróble i król, a co robiła wróżka?
Wszystkie wyróżnione w wierszu wyrazy z ó przepiszcie do zeszytu pod tematem.
Oczywiście należy oddzielać je przecinkami i wyróżnić ó.
Zapamiętajcie ich pisownię, gdyż w tych przypadkach ó nie wymienia się na o, a, e.
Trzeba te wyrazy po prostu zapamiętać.
Jak już uporacie się z pracą w zeszycie,
otwórzcie ćwiczenia polonistyczne na str. 62 i 63.
Spróbujcie wykonać te polecenia samodzielnie.
Polecenie 1:
Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracji i wykreślcie zdania, które do niej nie pasują.
Następnie z pozostałych zdań wybierzcie dwa i napiszcie je z pamięci.
Sprawdźcie, czy napisaliście je bez błędów.
Polecenie 2:
Uzupełnijcie krzyżówkę odpowiednimi nazwami: wiewiórka, wróbel, róża, sójka, królik.
Polecenie 3:
Dobierzcie wyrazy w pary i podpiszcie rysunki:
krótki ogórek, spóźniony żółw, różowa włóczka,
królewska córka, tchórzliwy królik.
Zapamiętajcie z tej lekcji jak najwięcej wyrazów z ó niewymiennym.
W ramach utrwalenia wiadomości
wykonajcie ćwiczenie
👇
Czas na przerwę...
Porozciągajcie mięśnie, wyciągnijcie rączki do góry, jak najwyżej (stojąc na palcach).
Wykonajcie kilka skłonów i podskoków.
Napijcie się wody, która jest niezbędna do prawidłowej pracy całego organizmu.
Czas na matematykę.
Dzisiaj ćwiczymy dodawanie i odejmowanie pełnych setek w zakresie 1000.
Szybka rozgrzewka.
Podaję działanie, a Wy wynik.
3...2...1...Start:
400+500=
800-700=
300+500=
1000-400=
200+400+300=
800-400+600=
(Pamiętajcie, że możecie sobie pomagać paluszkami. Każdy paluszek to jedna setka.)
Przejdźmy do podręcznika na str. 60.
Wszystkie zadania, oprócz piątego wykonajcie ustnie.
Zadanie 1: ile potrzeba banknotów 500 zł, żeby mieć 1000 zł?
A ile banknotów 200 zł?
Teraz trudniej: ile potrzeba banknotów 50 zł, aby mieć 1000 zł?
Zadanie 2: obliczcie, ile jest pieniędzy w każdej ramce.
Zadanie 3: obliczcie, o ile obniżono cenę hulajnogi, nart i roweru,
tzn. jaka jest różnica pomiędzy starą, a nową ceną.
Zadanie 4: przeczytajcie treść zadania.
Ile zeszytów przywieziono do sklepiku?
100+100+100= ?
Ile zeszytów sprzedano?
? - 100=
Zadanie 5 wykonajcie w zeszycie.
Zadanie 6: przeczytajcie treść zadania.
Odpowiedzcie ustnie na podane pytania.
Na koniec zajęć matematycznych wykonajcie polecenia w ćwiczeniach na str. 70.
Na tym kończymy nasze dzisiejsze spotkanie.
Zapraszam na jutrzejsze zajęcia na temat
królowej polskich rzek.🌊💦
Natomiast w piątek wybierzemy się do Krakowa.🐉
Miłego dnia
💙💜💛🧡
Wasza pani Kasia M.
💙💜💛🧡
Zagadka - zgadnijcie, ile ma stron?
(Podpowiedź: niedawno rozszerzyliśmy zakres liczbowy do 1000.
Moja książka ma więcej stron😊)