Witajcie w piątek😻
Dzisiaj popracujecie z tekstem w podręczniku, porozmawiacie wirtualnie na temat porządków, poćwiczycie rozwijanie zdań oraz zajmiecie się kartą obserwacji pogody.
A na koniec dla chętnych praca plastyczno - techniczna.
Temat: Nasze wiosenne porządki
Kiedy pracujemy w naszej sali, to można powiedzieć, że każdy (a już szczególnie dyżurni) pilnują porządku. Często sprawdzam ten porządek na ławce, pod ławką, na parapecie
z teczkami. Dlaczego to robimy? Ponieważ uważam, że łatwiej się pracuje, zapamiętuje i skupia uwagę, gdy w miejscu codziennej nauki panuje ład i porządek. A poza tym uczymy się przez to, że każdy ma w życiu, oprócz przyjemności, również jakieś obowiązki.
Często na naszych zajęciach rozmawialiśmy na temat dbania o naszą planetę - matkę Ziemię. Wtedy mówiliśmy, że najpierw trzeba zacząć od siebie, od swojego otoczenia. Na naszym blogu w zakładce ,,Warto przeczytać" (po Waszej prawej stronie) jest kilka słów skierowanych ode mnie do Was na temat ,,Jak uczyć się w domu?" Myślę, że niektóre podpowiedzi ułatwią Wam naukę z dala ode mnie i szkoły. Chociażby ta o porządku.😊
Zatem ... czy macie porządek na biurku, czy stoliczku? Jeżeli nie, to szybciutko przygotujcie miejsce pracy.
Zaczynamy.
Otwórzcie podręcznik na str. 51. Przeczytajcie opowiadanie pt. ,,Szafka skarbów". Odpowiedzcie ustnie na pytanie 1 i 2 pod tekstem.
Nie zamykajcie podręcznika, będzie Wam przydatny do wykonania polecenia 1 w ćwiczeniach polonistycznych na str. 62. Otwórzcie ćwiczenia. Zwróćcie uwagę, że do uzupełnienia macie jedno, baaaaardzo długie zdanie. Są w nim na żółto zaznaczone pewne znaki. My już je znamy: to dwukropek, czyli dwie kropki : (taki sam znak, jak znak dzielenia🧐ale oznacza zupełnie co innego) oraz przecinki. Otoczcie te znaki kolorowymi pętlami.
ZAPAMIĘTAJCIE!
Przepiszcie do zeszytu regułkę ☝,,Nasz język polski"☝ Następnie wykonajcie polecenie 2, na str. 62 w ćw. polonistycznych.
Teraz popatrzcie👇i poczytajcie👇
Czy pamiętacie, że czasowniki w zdaniu podkreślamy używając dwóch kreseczek, a rzeczowniki za pomocą jednej kreseczki?
Otwórzcie zeszyt. Rozwiniecie w podobny sposób podane zdanie, jak w poleceniu 1 na zdjęciu powyżej (to samo jest w podręczniku na str. 52).
Możecie oczywiście wymyślić swoją propozycję👍👌👍
Podkreślcie dwiema kreskami czasownik.
Poproście Rodziców o zrobienie zdjęcia i przesłanie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com
Czas na przerwę.
Oczywiście napijcie się wody, zjedzcie zdrową przekąskę.
A teraz robimy porządki - tak, tak. To nie żarty.
Teraz czas na edukację przyrodniczą.
Przesłałam do Rodziców (13 marca) kartę obserwacji pogody.
Mieliście obserwować warunki atmosferyczne i zapisywać swoje spostrzeżenia.
Myślę, że z różnych powodów to zadanie Wam gdzieś umknęło.
Jeżeli udało Wam się je wykonać, to brawo.
Ale jeżeli nie wykonaliście tego zadania - nie martwcie się.
Poniżej macie propozycję karty obserwacji pogody.
Możecie ją przerysować na kartkę i przez tydzień wpisywać swoje obserwacje.
Za tydzień prześlecie wraz z Rodzicami zdjęcie wypełnionej karty na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com
Podpiszcie się tylko imieniem!
Na koniec zadanie plastyczno - techniczne dla chętnych.
Burza mózgów: pomyślcie, co można zrobić z niepotrzebnymi i nieprzydatnymi rzeczami?
Stwórzcie pracę wykonaną z przedmiotów przeznaczonych do wyrzucenia.
Pochwalcie się swoimi wspaniałymi pomysłami.
Wspólnie z Rodzicami zróbcie zdjęcie i wyślijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com
W ten sposób weźmiecie udział
w
SPRZĄTANIU ŚWIATA
Zdjęcie: www.printoteka.pl
To wszystko na dzisiaj. Życzę wszystkim rodzinnego, domowego i wspaniałego weekendu.
Wasza pani Kasia M. 💖