poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 7.04.2020 r.

🌞Dzień dobry we wtorek!🌞

🐰Wasze zajączki z ręcznika są cudowne.🐰
Zachęcam wszystkich do obejrzenia galerii.

Naszym dzisiejszym tematem zajęć jest 
Dzień odkrywców - potrafimy udzielić pomocy.

Na początek otwórzcie podręcznik na str. 66 i 67.
Przeczytajcie samodzielnie informacje, albo poproście kogoś bliskiego, 
żeby Wam odczytał. Zapamiętajcie te zasady, bo nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się przydać. Spróbujcie w parze z rodzeństwem, Rodzicem, 
kimś bliskim w domu przećwiczyć 
zasady udzielania pierwszej pomocy
 przy zranieniu lub zadławieniu.

Poproście Rodzica, aby pokazał Wam domową apteczkę. Zapoznajcie się z jej zawartością.
Musicie jednak pamiętać, żeby
NIGDY SAMODZIELNIE NIE ZAŻYWAĆ LEKÓW.

Aby uniknąć nieszczęśliwych wypadków, należy zmienić zachowania, 
które mogą być ich przyczyną.

Wykonajcie teraz polecenia w ćwiczeniach polonistycznych na str. 72 i 73.

Dzisiaj jest Światowy Dzień Zdrowia.
 Kochani, chciałabym zwrócić Waszą uwagę na niezwykle ważną w tym czasie, 
a jednocześnie niebezpieczną pracę medyków, lekarzy, pielęgniarek oraz wszystkich pracujących w służbie zdrowia.
Zachęcam Was do udziału w ogólnopolskiej akcji #kartkadlamedyka.


W podziękowaniu za ich trudną pracę i znak, że jesteśmy im wdzięczni 
narysujcie obrazek, rysunek z życzeniami i podziękowaniami.


Prześlijcie z Rodzicami swoją pracę na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com

Czas na przerwę.🔊
Oczywiście napijcie się wody, małymi łyczkami.
Odejdźcie od ekranu. 
Umyjcie ręce według znanych Wam dokładnych instrukcji.
Dla przypomnienia:
Przygotujcie i zjedzcie zdrową przekąskę. U mnie króluje marchewka.🥕🥕🥕

Przechodzimy sprintem do matematyki.
Jutro zajmiemy się ważeniem i odważnikami, a dzisiaj poćwiczymy 
dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
Rozpoczniemy nasze matematyczne potyczki od filmiku.




Teraz zerknijcie do podręcznika matematycznego na strony 28 i 29.
Zajmijcie się ustnie poleceniem nr 1 na obydwu stronach.
Otwórzcie zeszyt do matematyki i wykonajcie zadanie 2, str. 28.
Rozpiszcie działania według wzoru:

34 + 3 = 30 + 4 + 3 = 30 + 7 = 37

61 + 8 = 60 + 1 + 8 = 60 + 9 = 69

Pod zadaniem 2 wykonajcie w zeszycie zadanie 3, str.28 (bez rozpisywania).

Teraz rozpiszecie do zeszytu działania na odejmowanie z zadania 2, str. 29 według wzoru:

86 - 5 = 80 + 6 - 5 = 80 + 1 = 81

79 - 6 = 70 + 9 - 6 = 70 + 3 = 73

Rozpiszcie samodzielnie jeszcze dwa przykłady:
69 - 7=
37 - 4 =

Pozostałe działania z tego zadania przepiszcie do zeszytu i obliczcie bez rozpisywania.

Na koniec wykonajcie zadania w ćw. matematycznych na str. 41.
                                                  
           O ILEŚ WIĘCEJ - DODAJEMY
Pamiętajcie, że jeżeli mówimy np. o 3 więcej, o 5 większe, o 9 lat starsza itd. (i tak dalej) to wtedy dodajemy.

O ILEŚ MNIEJ - ODEJMUJEMY
Jeżeli mówimy np. o 4 mniej, o 8 mniejsze, o 6 lat młodsza itd. to odejmujemy. 

Moi drodzy, na stronie https://www.eduelo.pl/ czeka na Was test. Powodzenia.


Uff, to już koniec.

Trzymajcie się zdrowo.

Życzę moim Kochanym, jedynym i niepowtarzalnym 
uczniom z klasy 2a




Wspaniałe zajączki wielkanocne uczniów kl. 2a 🐰🐰