wtorek, 31 marca 2020

Zajęcia zdalne 31.03.2020 r. Temat: Inaczej piszę, niż słyszę.

Dzień dobry!💛💙🌅💛💙

Dzisiaj żegnamy marzec. To będzie koniec narzekań, że ,,W marcu, jak w garncu".
Za to jutro możemy powtarzać: ,,Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata".

Stworzyłam specjalnie dla Was nową zakładkę NASZE FILMIKI 
(znajduje się obok zakładki ,,Koło plastyczne").
Możecie tam odsłuchać, zobaczyć dowolną ilość razy filmik na dany temat.

Kochani - Wasze opowiadania są rewelacyjne. 
Dużo pracy włożyliście w ich napisanie, dlatego dzisiaj będzie mniej.😁

Temat: Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę, niż słyszę.
Cele zajęć:
- wysłuchasz wiersza,
- nauczysz się wybranej zwrotki na pamięć i ją zapiszesz,
- wykonasz ćwiczenia ortograficzne,
- rozwiążesz zadania matematyczne związane z odmierzaniem płynów,
- wykonasz pracę plastyczno - techniczną.

Na początek posłuchajcie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej ,,Budki, dudki, bieg i śnieg" (podręcznik, str. 56). Na końcu będzie podane zadanie do wykonania, więc słuchajcie uważnie.



Otwórzcie zeszyty do języka polskiego, zapiszcie temat. 
Wykonajcie podane polecenie (1, str. 56 w podręczniku).

ZAPAMIĘTAJCIE:
w naszym wspaniałym języku polskim są wyrazy, które inaczej piszemy, a inaczej słyszymy.
Powiedzcie głośno ,,budka" - słyszymy t
Teraz popatrzcie:     budka
                                    buda     - piszemy d

Następne przykłady: powiedzcie krasnoludki - słyszymy t
                                                          krasnoludek - piszemy d

                                  powiedzcie rybka - słyszymy p
                                                     ryba   - piszemy b

                                 powiedzcie grzyb - słyszymy p
                                                 grzybek - piszemy b

                                powiedzcie pociąg - słyszymy k
                                                   pociągi - piszemy g

                                 powiedzcie bluzka - słyszymy s
                                                     bluza  - piszemy z

                                   powiedzcie owca - słyszymy f
                                               owieczka  - piszemy w

Wiedząc już tak wiele, wykonajcie ćwiczenia polonistyczne na str. 64 i 65.



W poleceniu 3 potrzebny jest alfabet. Oczywiście, wszyscy go znamy na pamięć,
ale dla przypomnienia zerknijcie - ALFABET:






PRZERWA🔊
Zasłużony odpoczynek.
Odejdźcie od komputera.
Weźcie kilka łyków, tak bardzo potrzebnej naszemu organizmowi wody.
Zróbcie kilka skłonów, przysiadów, podskoków.

Czas na matematykę.
Dzisiaj wykonacie zadania ze str. 31 w ćwiczeniach matematycznych.


Na koniec praca plastyczno - techniczna.
Któregoś dnia Maciuś napisał w komentarzu pod tematem, 
że grał z całą rodzinką w ,,Państwa - miasta".
Chciałabym Was zachęcić do stworzenia własnej karty do tej gry. W wolnej chwili namówcie najbliższych domowników, aby z Wami zagrali. Zobaczycie, że warto! 
Przy okazji poćwiczycie alfabet.😁

Przykładowe karty do gry👇👇👇👇





Na czym polega gra państwa miasta
Dzielimy kartkę papieru na sześć podstawowych kategorii, albo korzystamy z gotowego szablonu. 
Podstawowe kategorie to: państwo, miasto, zwierzę, roślina, rzecz, sławna osoba. 
Jeśli gracze mają chęć zmienić kategorie i grać również w samochody, krainy geograficzne, rzeki i itp. to mogą oczywiście to zrobić, dopisując kolejne kategorie do swojej kartki.

W grę może grać od dwóch do kilkunastu osób. 

Zasady są następujące: jedna osoba odlicza w pamięci litery alfabetu, 
a siedząca obok niej w wybranym przez siebie momencie mówi "stop". 
Litera, na której się zatrzyma, jest literą, której będzie dotyczyła gra. 
Jeśli np. wyliczanka alfabetowa zatrzyma się na literze "M", gracze muszą wypełnić swoje kartki, wpisując w odpowiednie rubryki wyrazy na literę "M". 
Czyli wpisują państwo rozpoczynające się od litery "M", np. Macedonia, miasto - Moskwa, zwierzę - mysz, roślina - marchew, rzecz - miska, sławna osoba - Małysz (Adam).

Pierwsza osoba, która wypełni wszystkie kategorie, mówi "Stop" 
i zaczyna liczyć do 10. Gdy skończy, wszyscy gracze muszą odłożyć na bok długopisy. 
Zaczyna się sprawdzanie wypełnionych pól. 
Jeśli państwo wpisała tylko jedna osoba, a pozostali gracze nie wypełnili tej kategorii, otrzymuje ona 15 punktów. 
Jeśli wszyscy gracze wpisali różne państwa - każdy otrzymuje po 10 punktów. 
Jeśli państwa się powtarzają, gracze, którzy wpisali takie same wyrazy otrzymują po 5 punktów. 
Wygrywa osoba, która zdobędzie największą liczbę punktów. 

Miłej zabawy!👌

Życzę Wam wspaniałego, ciekawego i miłego dnia.
Wasza pani Kasia M.💖

4 komentarze:

  1. Dzień dobry Pani Kasiu
    Witam wszystkich
    Posiadam grę "Państwa i miasta" w którą uwielbiam grać z rodzicami - zawsze wygrywam ;-). Znam już wszystkie państwa i miasta Europy na pamięć dzięki tej grze. Serdecznie ją polecam każdemu.
    Pozdrawiam
    Weronisia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry😊 Weronisiu, to wspaniale. Cieszę się bardzo. Gdy wrócimy do szkoły, koniecznie przynieś grę do naszej sali. Zagramy razem😁

      Usuń
  2. Dzień dobry Pani Kasiu :)
    Bardzo mi się podobają Pani filmiki. Jest Pani youtuberką 😁😊
    Grałam z bratem i koleżanką w "Państwa miasta" trzeba przy niej pomyśleć 😁 .
    Pozdrawiam i tęsknie za wszystkimi!!!
    Dorotka Tatys

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Cię, Dorotko💖 Popatrz, często opowiadaliście mi, kim jest i co robi youtuber. Nie mogłam sobie wyobrazić, na czym ta praca polega. A teraz proszę...sama nagrywam😁😁😁 Jak mawiał pewien mędrzec: ,,Człowiek uczy się przez całe życie". Ściskam mocno🤗🤗

    OdpowiedzUsuń