czwartek, 16 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 17.04.2020 r.




Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia?

Oczywiście mamy

 Skoro jest piątek to i weekendu początek.

Ale to dopiero ,,za kilka sekund".

Czasem mówiłam do Was ,,dajcie mi kilka sekund", kiedy wyjmowałam książki lub niespodzianki ze swojej torby, a Wy co odpowiadaliście?
,,Już kilka sekund minęło"
I mieliście rację, bo sekundy trwają bardzo krótko.
Przeczytajcie inne powiedzenia i przysłowia związane z czasem:

,,Czas spędzony z rodziną jest wart każdej sekundy"
,,Każda sekunda to szansa na zmianę swojego życia"
,,Czas to pieniądz"
,,Komu w drogę, temu czas"
,,Szczęśliwi czasu nie liczą"
,,Czas goi rany"

Skoro mowa o czasie to zaczniemy od zegarów.
Ale wcześniej czas na temat:
Wiosna w polu i ogrodzie.
Cele:
poznasz czynności związane z pracą na polu i w ogrodzie,
- dowiesz się, jakie są etapy powstawania owocu,
- wykonasz pracę plastyczną,
- poćwiczysz odczytywanie wskazań zegara.

Wracamy do zegarów.
ZEGAR TO PRZYRZĄD DO POMIARU CZASU.
Przypomnijcie sobie, jak pewnego dnia do szkoły przynieśliście różne rodzaje zegarów. Były zegarki na rękę, budziki, zegary stojące, wiszące, z kukułką, kieszonkowe, elektroniczne, smartwatche, piaskowe - klepsydry i inne.
Pytanie - jak nazywamy osobę, która zajmuje się naprawą zegarów?
Podpowiedź - jest to mistrz zegarów.



Teraz powtórzenie tego, co już znamy i wiemy:



Obejrzyjcie dwa filmy na temat jednostek czasu
(godzin, minut, sekund)





Dla utrwalenia treści matematycznych wykonajcie ustnie zadania w podręczniku na str. 32. Będą wam potrzebne zegary do ćwiczeń.
Nasze małe zegary papierowe i duży czerwony 
zostały w szkole. Ale nie martwcie się. 
Poproście Rodzica o zwykły zegar, np. ścienny. Wyjmijcie z niego baterię. Będzie to Wasz prywatny zegar do ćwiczeń. Możecie sobie dokleić płatki kwiatka, na których napiszecie minuty:

Czas na zasłużoną przerwę.
Odetchnijcie troszkę od czytania, ekranu i pracy.
Napijcie się wody.
Teraz stańcie prosto, jesteście tarczą zegara, a Wasze rączki to wskazówki. Spróbujcie ustawić godzinę 12.00,
12.15, 18.00, 3.45. Udało się?? Brawo!


Przechodzimy do zajęć 
polonistyczno - przyrodniczych.

Zastanówcie się, jakie zmiany zaszły w przyrodzie wiosną?
Czy wiecie, że o tej porze roku trwają prace na polu i w ogrodzie?
Otwórzcie podręcznik polonistyczny na str. 72.

WIOSENNE PRACE

 




 








Między sianiem a sadzeniem jest znacząca różnica.
 Siejemy nasiona, a sadzimy sadzonki (młode roślinki lub cebulki).

Otwórzcie ćw. polonistyczne na str. 79.
Wykonując polecenie 1 sprawdzicie swoją wiedzę na temat wiosennych prac rolnika.

W poleceniu 2 dowiecie się, co jest sprzymierzeńcem rolnika i ogrodnika. Gdy będziecie pisać powstałe zdanie pamiętajcie o wielkiej literce na początku i kropce na końcu zdania.

Polecenie 3 dotyczy prac w ogrodzie. Połączcie wyrazy w pary i dokończcie zdanie w zeszycie. Pamiętajcie przy wyliczaniu o przecinkach. 

Przeczytajcie samodzielnie, albo poproście kogoś bliskiego o odczytanie tekstu informacyjnego pt. ,,Od kwiatu do owocu" w podręczniku na str. 71. Na podstawie tych wiadomości wykonajcie polecenie 4 i 5 w ćw. polonistycznych na str. 77.

Ostatnie polecenie czeka na Was w ćw. polonistycznych na stronie 78.

Obejrzyjcie krótki filmik

🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝

Pragnę zwrócić Waszą uwagę na rolę pszczół w naszym życiu. Bez pszczół i ich zapylania, rozwój i wzrost roślin nie jest możliwy. Im mniej pszczół będziemy mieć w przyrodzie, tym trudniej dostępne i gorsze pod względem jakości będą owoce i warzywa. Pszczoły produkują miód, ale też przez przypadek zapylają około 80% roślin. Jedna pszczoła w ciągu całego swojego życia wytwarza małą łyżeczkę miodu. Do wyprodukowania kilograma miodu, pszczoły muszą przysiąść na kwiatach około 4 mln (milionów) razy. 


Jak możemy pomóc pszczołom??🐝🐝🐝
Na balkonach i parapetach, w ogrodach i na rabatach posadźmy nektarodajne rośliny, takie jak: nagietek, szałwia czy macierzanka. Nie wypalajmy traw, które mogą dawać schronienie pszczołom. Sztuczne środki ochrony roślin, zastępujmy naturalnymi – kompostem lub obornikiem, które są bezpieczne dla środowiska i zwierząt. 
Możemy też wziąć udział w akcji:

Apel! 🐝
Jest susza, nie pada i się nie zanosi. Warto ustawić na balkonie spodek czy miskę z wodą, wypełnioną kamieniami, pszczoły nie mają co pić. 🐝🐝🐝 Kamienie są ważne, aby owady się nie potopiły i miały na czym się oprzeć.



Kochani, na sam koniec zostawiłam plastykę.
Wykonajcie w wolnej chwili dowolną techniką kwitnące drzewo w sadzie. Poproście Rodzica, żeby zrobił zdjęcie i prześlijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com

Kwitnące drzewa



                     




Ogłaszam wszem i wobec, 
wszystkim i każdemu z osobna, 
że mamy


Wasza pani Kasia M.💖



T💜Ę💛S💚K💙N💚I💛Ę💜!




Zajęcia zdalne 16.04.2020 r.

🌺🍀🌷Witajcie w czwartek🌷🍀🌺




Dzisiejszy temat zajęć: 
Wiosna w sadzie
Cele:
- przeczytasz wiersz i tekst informacyjny,
- wykonasz ćwiczenia gramatyczne, ortograficzne i językowe,
- poćwiczysz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.


SAD
plantacja, obszar, na którym uprawia się drzewa lub krzewy owocowe, 
np. jabłonie, wiśnie, śliwy, czereśnie, grusze.
Uprawą sadu zajmuje się rolnik zwany sadownikiem.

Sad o tej porze roku wygląda tak:

                     

                     

Przeczytajcie wiersz Doroty Gellner pt. ,,Sad rozkwita" w podręczniku na str. 70. 
Odpowiedzcie wybranemu domownikowi na pytania 1 i 2 znajdujące się na tej samej stronie.
Czy zauważyliście rymy w wierszu? Jakie? Pamiętajcie, że rym to powtarzanie tym samych, lub bardzo podobnych zakończeń wyrazów, np. szafa -żyrafa. 
Odczytajcie rymy w wierszu.
Nie zamykając podręcznika przejdźcie do ćwiczeń polonistycznych na str. 76 i wykonajcie samodzielnie polecenie 1 (druga część polecenia jest do zeszytu, zapiszcie najpierw temat 
i dzisiejszą datę 16 IV 2020 r.).

Teraz wykonajcie polecenie 2 w ćwiczeniach. Dla przypomnienia:

                 Polecenie 3 dotyczy rodziny wyrazów. 
                                      Przypomnijmy sobie:


Czy pamiętacie z wczorajszej lekcji, że rz piszemy po spółgłoskach: 
                         p, b, t, 
                         d, k, g, 
                         ch, j,w.
Są jednak wyjątki od tej zasady? Jakie?? Najpierw wymieńcie je z pamięci.
Teraz podpowiedź: owad w paski, zboże na polu, np. okrągły, zielona roślinka w koszyczku wielkanocnym.
Czy już wiecie?😊 Zapamiętajcie.
Na koniec języka polskiego wykonajcie ustnie polecenie 1 w podręczniku na str. 73, 
a polecenie 2 do zeszytu.


Czas na przerwę!


Oczywiście jest to chwila odpoczynku, zatem odejdźcie od monitora, przeciągnijcie się kilka razy, napijcie się wody.

Przygotujcie matematykę.
Zabawimy się.
Będę podawała Wam liczbę, a Wy odpowiadacie, ile brakuje do najbliższej pełnej dziesiątki, np. podaję liczbę 27, do najbliższej pełnej dziesiątki brakuje 3, bo 27+3=30.
Zaczynamy.
Podaję liczbę 34 ...

Podaję liczbę 43 ...

Podaję liczbę 76 ...

Podaję liczbę 91 ...

Następna zabawa.
Teraz będę podawała Wam przykłady pełnych dziesiątek. Waszym zadaniem jest wykonanie rzutu kostką. Jeżeli nie macie w domu kostki, możecie skorzystać z wirtualnej:


Następnie odejmijcie od mojej pełnej dziesiątki liczbę wyrzuconych oczek.
Start.
Podaję liczbę 30 ...

Podaję liczbę 50 ...

Podaję liczbę 70 ...

Podaję liczbę 90...

Na koniec wykonajcie ustnie zadania w podręczniku matematycznym na str. 31. Zauważcie, że w poleceniu 2 są takie same działania, a pytają nas o coś innego. 
Do rozwiązania zadań 3 i 4 możecie wykorzystać brudnopis. Niech Rodzic sprawdzi Wasze działania.

W ćwiczeniach matematycznych na str. 43 macie do wykonania 6 zadań.
W zadaniu 1 wcale nie musicie wykonywać obliczeń, żeby wstawić odpowiedni znak <,>,=.
Zakryjcie paluszkami cyfrę dziesiątek w działaniach, zostaną Wam jedności, porównajcie je np.
59 - 6 𑂽 49 - 6
Zakrywam paluszkami dziesiątki (czyli 5 w liczbie 59 i 4 w liczbie 49) i co widzę?
9-6 𑂽 9-6
Teraz zerkam na same dziesiątki
po lewej 5, a po prawej 4
 więc która liczba jest większa?

Następny przykład z tego zadania:
72 +3 𑂽 72 + 4
w tym działaniu cyfra dziesiątek jest taka sama po lewej i po prawej, zakrywam je i co widzę?
2+3 𑂽  2+4
<

W zadaniu 2 musicie wiedzieć, jak nazywają się liczby i wynik odejmowania:
78 - 74 = 4

   odjemna  odjemnik    różnica

W zadaniu 3 podkreślcie dane, czyli liczbę 48, o 6 osób mniej oraz pytanie: Ile osób przeszło do kolejnego etapu? Skoro mniej to dodajemy, czy odejmujemy?
Zapiszcie obliczenie i odpowiedź na podkreślone pytanie.

Zadanie 4 wykonajcie w zeszycie.
                            
W zadaniu 5 musicie pokolorować dwie liczby, które różnią się o 6. 
Podam przykłady: 15 i 21, bo 15+6=21
16 i 22, bo 16+6=22

W zadaniu 6 narysujcie w ramce 4 monety i 3 banknoty, razem ma być 70 zł.

Na tym zakończyliśmy naszą dzisiejszą lekcję.

Dziękuję za miłe komentarze i za to, że się wspieracie. 


Wszyscy tęsknimy za sobą. Sprawmy, aby ta tęsknota była choć odrobinkę mniejsza i piszmy do siebie. 
Opowiedzcie, co robicie ciekawego lub nowego w domu. 
Jak spędzacie czas?
Co czytacie?
Czym się zajmujecie?



Wasza pani Kasia M.💖