wtorek, 5 maja 2020

Zajęcia zdalne 6.05.2020 r.


DZIEŃ DOBRY W ŚRODĘ


Zbieraliście już w tym roku takie żółte kwiatki?
Często mylone są one z mleczem.
Nie wiem, czy wiecie, że mlecz to tak naprawdę inna roślina.
Właściwa nazwa kwiatków na zdjęciu to
mniszek lekarski
(inna nazwa mniszek pospolity).

Mlecz to chwast,
a mniszek jest ziołem, rośliną jadalną i leczniczą.

 

Na pierwszy rzut oka kwiaty niczym się nie różnią:

Popatrzmy na całą roślinę:



Teraz widać różnicę.
🌻🌻🌻🌻
Zapamiętajcie, że robicie wianki, 
bawicie się dmuchawcami, 
zbieracie kwiatki mniszka lekarskiego.

Mniszek lekarski jest ogromnym przysmakiem owiec, 
ale chyba nie wszystkich. 
Największym przysmakiem Metki była bryła soli.
Pewnie domyślacie się, że mam na myśli 
owieczkę z książki 
Jana Grabowskiego pt. ,,Czarna owieczka".



Temat: Na wiejskim podwórku.
Cele zajęć: - weźmiesz udział w zajęciach związanych z przeczytaną lekturą,
- rozpoznasz zwierzęta hodowane na wsi,
- poćwiczysz mnożenie i dzielenie liczb.

Podzielcie się wrażeniami z przeczytanej (lub wysłuchanej) lektury 
w komentarzu pod naszymi zajęciami. 
Proszę, aby każdy z Was napisał kilka zdań.

Otwórzcie ćwiczenia polonistyczne na str. 23.
Rozwiążcie zagadkę rysunkową w poleceniu 1.

Hasło: czarna owca.
Czasem mówi się na kogoś, że jest czarną owcą w rodzinie, to znaczy, że przynosi wstyd swoim najbliższym.
Jutro dogłębnie rozwiniemy tę myśl.

Uzupełnijcie metryczkę naszej lektury w poleceniu 2.
Pamiętajcie o wielkich literkach i  napisaniu tytułu w cudzysłowie. Imię i nazwisko ilustratora może być różne, w zależności od daty wydania książki.

W poleceniu 3 odpowiedzcie pełnymi zdaniami na trzy pytania. Na zdjęciu w pierwszej odpowiedzi należy dopisać, z kim bawiła się Metka. Odpowiedź druga jest pełna. Na trzecie pytanie samodzielnie napiszcie odpowiedź (padła na samym początku zajęć 😁).

Polecenie 4 zawiera trzy rebusy. Rozwiążcie je i zapiszcie hasła.

Przechodzimy na stronę 24.
W poleceniu 5 na podstawie odgłosów z zagrody wiejskiej napiszcie po przecinkach nazwy zwierząt, które tu mieszkają.
Zielona kropeczka to zdanie, które należy dokończyć.
Podpowiedź
Na podwórku słychać miauczenie, szczekanie, gdakanie, gęganie, kwakanie, chrumkanie, meczenie i muczenie.

W poleceniu 6 odpowiedzcie ustnie pełnymi zdaniami na pytania. Podkreślcie w tych pytaniach wyrazy z rz i zapiszcie je w liniaturze w następujący sposób:

Teraz wykonajcie polecenie 7
na stronie 25.


 

Mleko dają nam krowy, ale również owce i kozy.
Z owczego mleka powstaje w górach ser zwany oscypkiem.


 W poleceniu 8 wklejcie pod zdjęciami nazwy produktów otrzymywanych z mleka.

Na koniec edukacji polonistycznej
sprawdzę Waszą wiedzę na temat przeczytanej lektury.

Odpowiedzcie ustnie na pytania. 
Za prawidłową odpowiedź niech ktoś bliski 
wręczy Wam jeden punkt.
Napiszcie w komentarzu (oprócz wrażeń z lektury), 
ile zdobyliście punktów.

Z A C Z Y N A M Y

1) Autorem książki pt. ,,Czarna owieczka" jest ........
2) Jak miały na imię córeczki bliźniaczki pana Popiołka?
3) Po czym można było je rozpoznać?
4) Kim był z zawodu pan Popiołek?
5) Jak nazywała się mama Metki?
6) Co było wyprawką Metki? (podpowiedź - jest to odzież wierzchnia ze skóry)
7) Wierna i Miś to .......
8) Jak nazywał się kogut?

Podliczcie punkty.
Jeżeli zdobyliście więcej niż 6 - ogromne gratulacje👏🤝👍

Dla chętnych:


Czas na zasłużoną przerwę...
Napijcie się koniecznie wody.
W przerwie zobaczcie, 
jakie cudowne domki i pokoiki wykonały:

Nikolka

Madzia wraz z siostrzyczką Asią



Przed nami 
MATEMATYKA
Dzisiaj ćwiczymy mnożenie i dzielenie.
Wykonajcie ustnie dwa zadania na str. 46 
w podręczniku matematycznym.

Teraz czas na ostatnie zadanie.
Na stronie www.eduelo.pl 
czeka na Was test z mnożenia i dzielenia.
Pamiętajcie, że widzę Wasze wyniki🤩
Do dzieła!


Jutro dalsze przygody Metki.
Trzymajcie się ciepło i w zdrowiu.
Buziaczki😘😘😘
Wasza pani Kasia M.💖


🧡💛🧡💛🧡💛🧡💛🧡💛🧡💛🧡💛🧡

29 komentarzy:

  1. Dzień dobry pani Kasiu❤️Mnie i siostrę cieszy to że Pani wstawiła zdjęcie ������a punktów miałam wszystkich osiem��najlepszy moment z lektóry był taki że Wierna wzieła Metkę do pyszczka i zaniosła do budy����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Madziu💖 Nasza lektura jest bardzo ciekawa, porusza wiele ważnych tematów.
      Bardzo serdecznie pozdrawiam Ciebie i Asię.💕

      Usuń
  2. Dzień dobry pani Kasiu.Najlepszy moment z lektury był gdy Miś polizał sól i wycierał języczek po trawie ,a mój najlepszy wynik to 8. Miłego dnia.Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i pozdrawiam. Aniu mi też ten moment podobał się najbardziej.
      Zdobyłem 8 punktów.

      Usuń
    2. Dzień dobry Aniu💖 Brawo - wynik rewelacyjny. Dziękuję za komentarz.
      Mocno ściskam.🤗

      Usuń
    3. Bartuś - super wynik. Serdecznie pozdrawiam.💖

      Usuń
  3. Dzień dobry Pani Kasiu,cześć wszystkim.
    Mój wynik to 8 dobrych odpowiedzi,rozwiązałam dodatkowy quiz i wszystko odgadłam.
    Lektura mi się podobała.Dla mnie najlepszy fragment był,gdy Metka powtarzała wszystko to samo co robił Miś np.Miś gonił kury,Metka goniła kury,Miś brał lanie od koguta ,Metka obrywała cięgi od tego samego Bielasa.Podobało mi się też,jak Metka chodziła na
    dwóch ,,łapach".
    Pozdrawiam całą klasę 2a razem z Panią Kasią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Martusiu💖Brawo - wynik wspaniały i dodatkowe zadanie wykonane, cieszę się.
      Tak, Metka ,,spsiała"😃🐶 Serdecznie pozdrawiam i mocno ściskam🤗

      Usuń
  4. Choć u mnie deszczowo, to w sercu mam słońce, cieszę się, że przyroda odżyje, bo dostanie tak potrzebną jej wodę.,,Czarną owieczkę" przeczytałam jednym tchem, bardzo mi się podoba przesłanie tej historii, że prawdziwa miłość jest wtedy, jak się kocha kogoś takiego, jakim jest, a każdy jest przecież jedyny w swoim rodzaju. Historia owieczki jest też opowiedziana w zabawny sposób, uśmiałam się bardzo przy lekturze, a tego było mi teraz potrzeba, pozdrawiam naszą super klasę����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blanusiu, uwielbiam czytać Twoje wewnętrzne przemyślenia.💖
      Nasza lektura, choć zabawna, porusza ważne kwestie. Super, że je zauważyłaś.
      Serdecznie pozdrawiam🤗

      Usuń
  5. Zapomniałam dopisać, że zdobyłam 8 punktów

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry Pani Kasiu, cześć koledzy i koleżanki. Mój wynik to 7 punktów, jakoś nie zapamiętałem jak nazywał się kogut :) Lektura mi się podobała. Najbardziej podobał mi się moment kiedy Metka i Miś bawili się razem, a raczej jak ona powtarzała wszystko po nim :)
    Pozdrawiam całą klasę i wspaniałą Panią Kasię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Igorku💖 Tak, imię koguta często dzieciom gdzieś umyka😃 To i tak świetny wynik💪 Dziękuję za wspaniałe pozdrowienia🤩Mocno ściskam🤗

      Usuń
  7. Dzień dobry Pani Kasiu! Cześć Koledzy i Koleżanki!
    Zdobyłem 7 punktów, gdyż umknęło mi nazwisko autora:) Lekturę przeczytałem całą od razu, bo byłem ciekawy przygód Metki i co się z nią stanie. Najbardziej podobał mi się i rozbawił mnie fragment z kogutem Bielasem:)
    Pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Marcelku💖 Hmmm, nie martw się - teraz już będziesz pamiętał, kto napisał naszą lekturę😁 To i tak wspaniały wynik👍
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  8. Dzień dobry Pani Kasiu, cześć wszystkim! Otrzymałem 6 punktów. Lektura była ciekawa. Najbardziej spodobał mi się fragment gdy owca Metka powtarzała to co robił Miś. Rozbawiło mnie to.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Szymonku💖 Większość zapamiętałeś i super👍
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  9. Proszę Pani punkty 11 na 11

    PS. Tęsknie za wami psiapsióły i za Panią również

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dorotko💖 Hmmm, coś za dużo punktów Ci wyszło🤔 Może mama dodała coś od siebie😁 Mocno ściskam i tęsknię.

      Usuń
  10. Nikola Dylda :)środa, 06 maja, 2020

    Dzień dobry Pani Kasiu. Cześć wszystkim. Zdobyłam 8 punktów. W lekturze ,,Czarna owieczka'' najbardziej podobało mi się, gdy Metka we wszystkim naśladowała swojego przyjaciela Misia.
    Pozdrawiam klasę 2a i naszą Kochaną Panią Kasię.
    Ps. Bardzo za Wami Tęsknię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Nikolko💖 Brawo - świetny wynik👍
      Dziękuję za pozdrowienia.
      Tęsknie i mocno przytulam🤗

      Usuń
  11. Dzień dobry Pani Kasiu, cześć koledzy i koleżanki,
    Opowiadanie o Metce bardzo mi się podobało, najlepszy dla mnie fragment to ten, w którym Metka spsiała. Zaczęła zachowywać się jak Miś, robiąc wszystko to co on :)
    Pozdrowionka dla wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Michałku 💖 Bardzo się cieszę, że napisałeś. Super, że spodobała Ci się lektura. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  12. Zdobyłem 7 punktów na temat opowiadania o Metce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Proszę Pani 6/6 i nawet fajnie, że trzeba było pisać odpowiedzi👍

    PS.Nawet tęsknie za szkołą bo tera jest więcej lekcji do odrabiania

    OdpowiedzUsuń
  14. tęsknie za wami psiapsiuły 💖 :D

    OdpowiedzUsuń