czwartek, 23 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 23.04.2020 r.


Moi drodzy, kto pamięta naszą ,,powitankę"?

🌞Dobry dzień, witam Was,
zaczynamy - już czas.
Jestem ja,
jesteś Ty,
raz, dwa, trzy🌞



Zaczniemy zajęcia od naszej kolejnej kartki z kalendarza.

Dzisiaj przypada

Czytanie książek to cudowny sposób na spędzenie wolnego czasu. 
Wiem, że niektórzy z Was czytają codziennie, np. ,,Anię z Zielonego Wzgórza", 
,,Dzieci z Bullerbyn", książki o piłkarzach. 
Napiszcie i pochwalcie się, co jeszcze czytacie. Jakie tytuły książek, lub czasopism polecacie?

Zachęcam do przeczytania naszej najbliższej lektury
 pt. ,,Czarna owieczka" Jana Grabowskiego.
Rodzicom przekazałam informację, jak można ją ,,wypożyczyć" nie wychodząc z domu📚

Obejrzyjcie teraz wspaniały film o tym,
jak powstaje książka?



Dzisiejszy temat brzmi
Zwierzęce rodziny.


                                         

Cele: - przeczytasz tekst informacyjny,
- poznasz cykl rozwojowy wybranych zwierząt,
- poćwiczysz obliczenia w zakresie 100 oraz rozwiązywanie zadań z treścią.

Otwieramy podręcznik polonistyczny na str. 78 i 79. Przeczytajcie tekst informacyjny na temat ssaków, ptaków, płazów i owadów.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: czym różnią się od siebie ssaki i ptaki?
Sprawdź swoją wiedzę i wykonaj polecenie 4 oraz 5 na str. 81 w ćw. polonistycznych.

                             Podpowiedzi
    PTAKI                                                              
- wykluwają się z jaj (są jajorodne)    
- ciało jest pokryte piórami                              
- mają skrzydła i dziób  
                             
   SSAKI
młode rodzą się (są żyworodne) i  ssą mleko matki
ciało pokryte jest włosami, sierścią, albo futrem


Cykl rozwojowy żaby

Czas na przerwę.
Posłuchajcie, pośpiewajcie.


Spróbujcie położyć książkę na głowę 
i przejść się tak, żeby nie spadła.

Udało się?
Ćwiczenie czyni mistrza.

Napijcie się wody.

Przygotujcie podręcznik matematyczny (str.36)

Jacek i Basia liczyli cukierki.
Niebieskich cukierków było 38, a czerwonych 7.
Chcieli obliczyć, ile to razem?

38 + 7 = ?

Jacek obliczył tak:
liczbę 38 rozbił na cyfrę jedności i dziesiątek
 30 i
następnie dodał do siebie wszystkie jedności
i licząc dalej wyszła mu liczba 45

38+7= 30 + 8 + 7 = 30 + 15 = 45
                                                                            

Basia policzyła tak:
38 + 7 = 38 + 2 + 5

od liczby 7 cukierków zabrała tyle, żeby po dodaniu do 38 wyszła pełna dziesiątka
38 + 2
następnie dodała pozostałe jedności, czyli 5

38 + 7 = 38 + 2 + 5 = 40 + 5 = 45

Zarówno Jacek, jak i Basia policzyli cukierki prawidłowo, wybierając swoją metodę.

A który sposób jest dla Ciebie łatwiejszy?

Przekonaj się i wykonaj zadanie 3 na str. 36 w podręczniku
(do zeszytu).

Poćwiczcie liczenie w zakresie 100 i rozwiążcie zadania na str. 47 w ćwiczeniach matematycznych.


Jeżeli zrobiliście wszystkie zadania, to znaczy, że nastąpił koniec zajęć.

Trzymajcie się zdrowo i z uśmiechem.
Przesyłam Wam pioseneczkę



Pa, pa - całusków 102😘

Wasza pani Kasia M.💖



2 komentarze:

  1. Dzień dobry Pani Kasiu cześć koledzy i koleżanki.Ja liczę tak jak Basia.Taki sposób jest łatwiejszy.Dla mnie najlepszym czasopismem jest "Świerszczyk",bo jest w nim dużo ciekawostek i śmieszne dowcipy.Teraz czytam opowiadanie o czarnej owieczce.Bardzo mi się podoba i już prawie całe przeczytałam dla mamusi na dobranoc.Szkoda,że jest takie krótkie.
    A kiedy będzie omawiana lektura "Detektyw Pozytywka" ?Przeczytałam już drugi raz. Martusia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani Kasiu, hej koleżanki i koledzy. Dla mnie łatwiej jest liczyć sposobem Jacka.
    Wolę czytać książki przygodowe niż czasopisma. Po prostu fabuła książki jest dla mnie bardziej wciągająca i żadne czasopismo, choćby najlepsze, nie zastąpi mi książki. Życzę miłego dnia, Blanka.



    OdpowiedzUsuń