Witam moją wspaniałą klasę 2a
👩👦👧👦👩👦👧👦👩👦👧👦👩👦👧👦👩👦👧
Dzisiaj wirtualnie porozmawiamy sobie na
TEMAT: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
Cele: - przeczytasz opowiadanie,
- przypomnisz sobie zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
służącej wezwaniu pomocy,
- wykonasz obliczenia pieniężne, zamienisz złote na grosze,
- posłuchasz i zaśpiewasz świąteczne piosenki.
Przeczytajcie samodzielnie lub poproście kogoś bliskiego, aby przeczytał Wam
opowiadanie pt. "Bardzo ważny telefon" na str. 64 i 65 w podręczniku.
Odpowiedzcie ustnie domownikowi na pytanie 1 i 2 pod tekstem.
Numer alarmowy 112 wybieraj w sytuacjach alarmowych, w których niezbędna jest pomoc Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub Państwowego Ratownictwa Medycznego i gdy wymagane są natychmiastowe działania tych służb.
Przypomnijcie sobie z pierwszej klasy, jakie są
ZASADY PROWADZENIA ROZMOWY TELEFONICZNEJ,
GDY WZYWAMY POMOC:
1. Wybieram numer telefonu alarmowego.
Czekam cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora.
2. Przedstawiam się.
Oczywiście – nie jest najważniejsze to, kto wzywa pomoc, tylko to, co się stało. Teoretycznie możecie dzwonić zupełnie anonimowo. Jednak, jak łatwo się domyślić, zgłoszenie od konkretnej osoby z imieniem
i nazwiskiem jest traktowane z większym zaufaniem. Jestem pewna, że nie chcecie sprawiać wrażenia osoby, która robi głupi kawał – więc,
o ile z nerwów nie zapomnicie jak się nazywacie – podajcie swoje
imię i nazwisko.
3. Mówię, gdzie jestem - podaję adres i nazwę miejscowości.
Nigdy nie wiadomo, czy połączenie nie zostanie nagle zerwane.
Może paść bateria w telefonie albo zgubi się zasięg sieci komórkowej.
O ile jesteście w mieszkaniu – dość łatwo podać adres.
Pamiętajcie przy tym, żeby zawsze poza nazwą ulicy i numerem podawać nazwę miejscowości. Dzwoniąc z telefonu komórkowego może się zdarzyć, że połączysz się z inną niż najbliższą stacją ratunkową,
a wtedy służby trafią pod wskazany adres, ale w złym mieście.
Jeżeli nie jesteście pod konkretnym adresem postarajcie się możliwie dokładnie opisać miejsce zdarzenia. Jeżeli nie znacie nazw ulic, albo jesteście w obcym miejscu – poproście o pomoc przechodniów lub opiszcie, jaki budynek jest obok.
4. Mówię, co się wydarzyło.
Postarajcie się krótko opisać sytuację – pamiętajcie, że dla służb jesteście teraz oczami. Dyspozytora nie ma tu na miejscu i od tego, jak opiszecie sytuację zależy jak trafnie zdoła pomóc.
Wykonujcie polecenia i instrukcje przekazywane przez operatora.
Absolutnie nigdy nie odkładajcie słuchawki jako pierwsi.
Zawsze czekajcie, aż dyspozytor zakończy rozmowę.
Zapamiętajcie te zasady.
Nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się przydać.
Teraz przechodzimy do ćwiczeń na str. 71.
Polecenie 1 to dla Was pestka.
Polecenie 2: utworzycie 4 zdania, pomogą Wam w tym kolory i wyrazy z ramek. Zwróćcie uwagę, że przed wyrazami dlatego, więc, że postawicie przecinek.
Spróbujcie zrobić to zadanie samodzielnie.
Przykładowe zdania:
Zobaczyłem palącą się stodołę, dlatego szybko pobiegłem po pomoc.
Skaleczyłam się i poprosiłam pielęgniarkę o pomoc.
Zobaczyłam na ulicy leżącego człowieka, więc wezwałam pogotowie.
Poinformowałem pana policjanta, że zdarzył się wypadek.
Polecenie 3. Dla przypomnienia RODZAJE ZDAŃ:
Czas na przerwę. 🔊
Napijcie się wody.
Wykonajcie 10 podskoków, 10 przysiadów i 10 pajacyków.
Kto zajrzał do naszej kwietniowej kartki z kalendarza ten wie,
że dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Sportu.
Wykorzystując wolną chwilę poproście Rodzica, aby przygotował Wam różne monety,
ale wcześniej załóżcie rękawiczki (najlepiej jednorazowe).
Teraz zajmiemy się matematyką i liczeniem pieniędzy (monet).
Ułóżcie na stole następujące kwoty:
7 zł, 9 zł, 10 zł,
7 groszy, 9 groszy,
70 groszy, 90 groszy,
100 groszy.
Wykorzystując przygotowane monety wykonajcie polecenie 2 na str. 24 w podręczniku matematycznym oraz spróbujcie rozmienić złotówkę na grosze (różnymi sposobami).
Teraz odpowiedzcie na dwa pytania w poleceniu 6, str. 25.
ZAPAMIĘTAJ
1 złoty zapisujemy w skrócie 1 zł
100 GROSZY = 1 ZŁOTY
100 gr = 1 zł
1 grosz zapisujemy w skrócie 1 gr
To, co jest zaznaczone zielonym kolorem przepiszcie do zeszytu matematycznego
i wykonajcie zadanie 3 i 4, str. 24 w podręczniku matematycznym.
Przejdźcie do ćwiczeń matematycznych na str. 38.
Zadanie 1 i 2 to dla Was bułka z masłem.
W zadaniu 3 poćwiczycie, która to cyfra jedności, a która dziesiątek.
Możecie dla przypomnienia obejrzeć jeszcze raz nasz filmik:
Na zakończenie matematycznych zmagań wykonajcie zadanie 4, str. 38.
Czas na technikę i muzykę.
Te dwie edukacje połączymy ze sobą.
Słuchając świątecznych piosenek, podśpiewując sobie i nucąc wykonacie zajączka z ręcznika.
Jeżeli nie macie odpowiedniego ręczniczka, zróbcie zajączka z serwetki.
Z ogromną niecierpliwością czekam na Wasze zajączki.
Zróbcie zdjęcie z Rodzicem i wyślijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com
Moje 🌞🌞🌞 na dzisiaj to wszystko.
Życzę Wam miłego dnia.
Wasza pani Kasia M.
PS. Moi drodzy. Wiem, że bardzo tęsknicie za kolegami i koleżankami z klasy,
za wspólną zabawą i grami. Możecie się ze sobą kontaktować wirtualnie,
oczywiście tylko i wyłącznie za pozwoleniem Rodzica.
Napiszcie coś miłego do siebie, opowiedzcie, co ciekawego
(lub nudnego😁) robicie, jak spędzacie czas.
Bądźcie dla siebie mili, wspierajcie się w tych trudnych chwilach.
Pamiętajcie, że zawsze możecie napisać do mnie: 📭 mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com
Dzień dobry Pani Kasiu. Cześć koledzy i koleżanki.
OdpowiedzUsuńMam nadzieję , że u was zdrowie dopisuje i słonka nie brakuje.
Pozdrawiam całą klasę a w szczególności Martusie, Emilkę, Dorotkę D., Dorotkę T.
Weronikę ,Blankę tęsknie dziewczyny za wami. Nikola Dylda :) :) :)
Dzień dobry Pani Kasiu i Koleżanki i Koledzy . Ja też za Tobą Nikola tęsknię bardzo . Mam nadzieję , że nie chorujesz. Bym chciała zobaczyć się z Tobą jak najszybciej . Pozdrawiam Ciebie Nikola i Dorotkę Dmitruk , Weronikę , Blankę i Emilkę i oczywiście naszą Kochaną Panią Kasię :)
UsuńDzień dobry Nikolko i Martusiu.💗 Bardzo mi miło, że się odezwałyście. Zdrowie jak dotąd dopisuje, a i słonka za oknem nie brakuje🌞 Bardzo dziękuję za pozdrowienia. Dodałyście wszystkim otuchy, a to bardzo ważne.
UsuńŚciskam Was bardzo mocno.
Wasza pani Kasia M.💖
Drodzy koledzy i koleżanki z klasy, bardzo Was pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńNapiszcie co robicie po odrobieniu lekcji, mi już się trochę znudziły planszówki, które mam w domu, może ktoś podpowie jakieś fajne zabawy.Pozdrawiam gorąco Panią Kasię i Was wszystkich. Mikołaj Sztabiński
Witam i pozdrawiam wszystkich
UsuńMikolaj, ja gram dużo w bierki, warcaby i wojnę karcianą. Robię też często swojego slime (z pianki do golenia, kleju i płynu Perwoll).
Witajcie Mikołajku i Bartusiu.😃 Mikuś - szkoda, że nie wziąłeś ze szkoły stworzonej przez siebie gry. Ale nic straconego, może wymyślisz własną grę planszową jeszcze raz? Możesz zrobić z bratem bazę, budować z klocków Lego (wiem, że masz ich bardzo dużo) lub zagrać w ,,Uno". Bartuś - mój synek też uwielbia slime, tylko my robimy z takich składników: szklanka mąki pszennej, szklanka mąki ziemniaczanej, 3/4 szklanki oleju, 1/2 szklanki wody, można dodać brokat. Teraz zrobimy tak, jak Ty.
UsuńSerdecznie Was pozdrawiam, trzymajcie się zdrowo.💖