środa, 20 maja 2020

21.05 Każdy z nas jest ważny

Dzień dobry

Moi drodzy, pragnę Was przywitać takim oto hasłem:

Temat zajęć: Każdy z nas jest ważny
Cele zajęć:
- odpowiesz ustnie na pytania do wysłuchanego tekstu,
- dowiesz się, co to jest poczucie własnej wartości i dlaczego jest nam potrzebne,
- poćwiczysz pisownię trudnych do zapisania wyrazów,
- rozwiążesz zadania związane z pomiarami.

Wysłuchajcie opowiadania pt. ,,Każdy jest ważny"
(podręcznik, str. 41)
Na końcu nagrania są dwa pytania, na które odpowiedzcie ustnie, 
ale również ważne ode mnie dla Was przesłanie (ważna myśl):


Kochani, zapamiętajcie:

KAŻDY Z WAS JEST WAŻNY

KAŻDY Z WAS MA W SOBIE COŚ WYJĄTKOWEGO

KAŻDY Z WAS MA UZDOLNIENIA I UMIEJĘTNOŚCI
Niektórzy jeszcze nie odkryli w sobie uzdolnień i talentów, ale wszystko przed Wami. 

Jeszcze jedna myśl:
NIE MUSIMY BYĆ NAJLEPSI WE WSZYSTKIM

Na dzisiaj mieliście zastanowić się
jakie są Wasze mocne strony, jakie macie uzdolnienia 
i w czym jesteście dobrzy.
Napiszcie o tym kilka zdań w komentarzu.


Wykonajcie polecenia w ćwiczeniach polonistycznych 
na str. 56 i 57
Polecenie 1
Zielona kropeczka to praca w zeszycie, 
napiszcie temat i datę 21 V 2020 r.

Polecenie 2

Polecenie 3

Polecenie 4

Zapamiętajcie, że cząstkę nie z przymiotnikami piszemy razem
np. (jaki?) niedrogi, (jaka?) niewysoka, (jakie?) niełatwe.

Natomiast nie z czasownikami piszemy oddzielnie
np. nie mam, nie wiem, nie lubię, nie znam...

Na koniec edukacji polonistycznej zerknijmy 
na str. 42 w podręczniku.

Są takie wyrazy z ó, które nazywamy 
niewymiennymi, czyli
nie da się w tych wyrazach wymienić ó na o, a, e,
trzeba je zapamiętać.

Wybierzcie sobie trzy wyrazy z polecenia 2 (z węża wyrazowego) 
i przedstawcie je w zeszycie w postaci rysunków (jak w poleceniu 1).

Czas na przerwę...
Odetchnijcie troszkę, 
napijcie się wody, 
przegryźcie ulubiony owoc lub warzywo.

Czas na matematykę...

Jakie znacie przyrządy pomiarowe?
Na pewno znacie linijkę, miarkę krawiecką, taśmę mierniczą.
Długość niektórych rzeczy możemy odmierzyć za pomocą linijki, 
ale w pewnych sytuacjach linijka jest za mała. 
Wtedy korzystamy z innych przyrządów, 
które odmierzają duże odległości, 
np. w metrach, a nawet kilometrach.


Otwórzcie podręcznik na str. 54 i 55.

100 centymetrów = 1 metr
100 cm = 1 m

Wykonajcie ustnie polecenie 3 i 5 w podręczniku.

Mierzenie zawsze rozpoczynamy od cyfry 0, 
a jeżeli na miarce nie ma zera, 
to zaczynamy pomiar od pierwszej długiej kreseczki:



Przechodzimy do ćwiczeń matematycznych na str. 65
W ostatnim przykładzie macie oszacować, jaką długość ma Wasz dywan.





Dziękuję, że tak wspaniale pracujecie 
i wypełniacie swoje szkolne obowiązki.
Raduje się moje serduszko🧡
Wiem, że nie jest łatwo, ale razem
damy radę!
😊👍😊👍😊👍😊

Wasza pani Kasia M.💖


4 komentarze:

  1. Witam wszystkich :)
    Moje hobby to robienie salt na trampolinie. Często gram w gry planszowe i w "3 karty". Bardzo lubię tańczyć. Wieczorem czytam młodszej siostrze książki. Korzystam z ładnej pogody, jeżdżę na rowerze, deskorolce, hulajnodze, rolkach i gram w piłkę. Latem lubię kąpać się w basenie i nurkować.
    Pozdrawiam Was wszystkich
    Maciek

    OdpowiedzUsuń
  2. Nikola Dylda :)piątek, 22 maja, 2020

    Dzień Dobry Pani Kasiu. Cześć wszystkim. Moje hobby to taniec. Po powrocie do domu często ćwiczę różne układy taneczne. W wolnym czasie jeżdżę na rowerze,wtotkach. Poza tym lubię słuchać muzyki i śpiewac. Pozdrawiam Wszystkich Nikola Dylda ������

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudno mi pisać o swoich mocnych stronach, bo to trochę tak, jakbym chwaliła sama siebie. Napiszę więc o tym, jakie miłe słowa na swój temat słyszałam od innych. Podobno jestem towarzyska, pomocna i koleżeńska, bo zwracam uwagę na uczucia innych.A co jeszcze? Może Wy mi napiszecie?Będzie mi bardzo miło....

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam wszystkich:)
    Moje hobby to jazda na hulajnodze i salta na trampolinie. Lubię matematykę, rysować postacie Mincraft. Jak jest ładna pogoda to jeżdżę na rowerze.
    Pozdrawiam Was wszystkich:) Igor Ż.

    OdpowiedzUsuń