poniedziałek, 25 maja 2020

25.05.2020 r. O uważnym słuchaniu

Dzień dobry
moi drodzy uczniowie
po weekendzie.

Mam nadzieję, że u Was wszystko w porządku.
Dziękuję za komentarze na temat zakupów pod ostatnim tematem. 
Bardzo mądre są Wasze wypowiedzi, a niektóre napisane z humorem. Świetnie😊

Teraz prośba do kochanych i drogich mam.
Dzisiaj nasze dzieciaczki mogą ze swoją mamą pracować 
przy zadaniach z języka polskiego i matematyki.
Gdy przejdziemy do edukacji plastyczno - technicznej, mamusie mają wolne.😊
Wszyscy wiemy, że już jutro obchodzimy
ważne święto i z tej okazji stworzycie pracę
Zadanie techniczne wykonajcie tak, aby mama nie widziała Waszej niespodzianki.👍

Dzisiejszy temat brzmi: 
O uważnym słuchaniu
Cele zajęć:
- przeczytasz opowiadanie,
- uporządkujesz zdania zgodnie z kolejnością zdarzeń w opowiadaniu,
- dowiesz się, na czym polega praca laryngologa, 
- poćwiczysz liczenie pełnymi setkami w zakresie 100,
- wykonasz pracę plastyczno - techniczną słuchając muzyki.

Przeczytajcie opowiadanie pt. ,,Fileciki do kontroli" na str. 48 w podręczniku. 
Odpowiedzcie ustnie na pytania do tekstu:
- Jaka była przyczyna nieporozumienia? Na czym polegało nieporozumienie?
- Jaką macie radę dla Bartka? Co należy zrobić, jeśli nie usłyszy się czegoś dokładnie?

Sprawdźcie, czy zrozumieliście treść przeczytanego opowiadania, 
wykonując polecenie 1 oraz 2 na str. 60 w ćwiczeniach polonistycznych.

W ćwiczeniu 3 mamy zmienić zdanie oznajmujące w pytanie (zdanie pytające) 
i prośbę (zdanie wykrzyknikowe).
Podpowiedź:
Mama usmażyła filety.
Czy mama usmażyła filety?
Mamo, usmaż filety!

Polecenie 4 i 5 jest dla chętnych.
Kto wykonana dodatkowe zadania, proszę o zdjęcia.

Lekarz, który zajmuje się chorobami nosa, gardła, uszu, krtani i zatok to LARYNGOLOG.


Czas na przerwę...
Zróbcie 10 skłonów, 10 podskoków, 10 pajacyków, 
a potem napijcie się wody.



 Matematykę rozpoczniemy od zabawy.
Jaka to liczba?
Gdy powiększę ją o 14, to powstanie liczba 34.
Jaka to liczba?
Gdy pomniejszę ją o 22, to powstanie liczba 20.
Jaka to liczba?
Gdy pomniejszę ją o 15, to powstanie liczba 75.
Możecie napisać odpowiedzi w komentarzu.

Policzcie po 10 do 100 (np. na palcach, każdy paluszek to dziesiątka), 
czyli 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100.

Teraz każdy paluszek to będzie jedna setka, czyli liczymy
100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000.
Teraz policzcie od końca: 1000, 900, itd.

Otwórzcie podręcznik na str. 58
Popatrzcie na zadanie 1
W jednym opakowaniu jest 10 piłeczek.
Ile jest piłeczek w 10 takich opakowaniach?
10 x 10=100

Teraz popatrzcie na kolorowe piłeczki. 
Jeden kolor to 100 piłeczek. 
Zatem 10 kolorów po 100 piłeczek to razem 1000
10 x 100 = 1000
(łatwo to obliczyć, bo 1 x 1 to 1 i przepisujemy trzy zera)

Przepiszcie do zeszytu słownie liczby 
i wykonajcie zadanie 5, str. 59

                             W klasie         25 V 2020 r.

100 sto, 200 dwieście, 300 trzysta, 400 czterysta, 500 pięćset, 600 sześćset, 700 siedemset, 800 osiemset, 900 dziewięćset, 1000 tysiąc.

Zadanie 5, str. 59 P.
(przepiszcie i porównajcie kwoty)

Wróćmy na chwilkę do podręcznika. 
Wykonajmy razem zadanie 4: Ile to pieniędzy?
10 złotówek to 10 zł dodać 10 zł = 20 zł
10 banknotów 10 złotowych to 100 zł + 100 zł = 200 zł
10 banknotów po 100 zł = 1000 zł

Zadanie 6
Odczytajcie z diagramu, ile sprzedano rowerów w poszczególnych miesiącach w sklepie sportowym.
W którym miesiącu sprzedano najwięcej rowerów? (Ile?)
W którym najmniej? (O ile?)
W których miesiącach sprzedano po tyle samo?
O co jeszcze można zapytać, używając określeń: 
o ile więcej, o ile mniej?

Jako powtórzenie dzisiejszego tematu wykonajcie polecenia w ćwiczeniach matematycznych na str. 68.


Teraz rozpoczyna się strefa pracy samodzielnej, albo z tatą, babcią, dziadziem, 
lub rodzeństwem😊
Mamusiom dziękujemy. 
Mają czas dla siebie.


Kochani, z pomocą bliskiej osoby przygotujcie:
słoik z nakrętką (w miarę duży i szeroki), kolorowe kartki na motylki, patyczki (np. z drzewa lub krzewu), kwiatki, ziemię ogrodową, piasek, kamyczki, szyszki, korę, inne ozdoby według własnego pomysłu.
Wykonacie ,,Las w słoiku".
Włączcie sobie piosenkę i nauczcie się śpiewać dla mamy:







Jak już wykonacie niespodziankę dla mamy, 
z pomocą osoby dorosłej wyślijcie do mnie zdjęcie 
na adres: mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com

,,Trzeba zawsze mocno kochać serce swojej Matki,
nie od święta, nie w niedziele, lecz zawsze i wszędzie,
A i Mama całe życie w naszym sercu będzie”.



8 komentarzy:

  1. Dzień dobry Pani Kasiu.Cześć wszystkim.
    W zabawie matematycznej według mnie szukane liczby to:
    20 bo 34-14=20
    42 bo 22+20=42
    90 bo 75+15=90
    Pozdrawiam Martusia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani Kasiu witam całą klasę.
    Liczby z zagadek to
    20 bo 34-14=20
    42 bo 20+22=42
    90 bo 75+15=90

    Pozdrawiam wszystkich. Daria

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Pani Kasiu, cześć wszystkim.
    Liczby z zagadki to:
    20 bo 34-14=20
    42 bo 20+22=42
    90 bo 75+15=90
    Pozdrawiam Igor Ż

    OdpowiedzUsuń
  4. Poprawne odpowiedzi to liczby :20,42,90,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń