czwartek, 16 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 16.04.2020 r.

🌺🍀🌷Witajcie w czwartek🌷🍀🌺




Dzisiejszy temat zajęć: 
Wiosna w sadzie
Cele:
- przeczytasz wiersz i tekst informacyjny,
- wykonasz ćwiczenia gramatyczne, ortograficzne i językowe,
- poćwiczysz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.


SAD
plantacja, obszar, na którym uprawia się drzewa lub krzewy owocowe, 
np. jabłonie, wiśnie, śliwy, czereśnie, grusze.
Uprawą sadu zajmuje się rolnik zwany sadownikiem.

Sad o tej porze roku wygląda tak:

                     

                     

Przeczytajcie wiersz Doroty Gellner pt. ,,Sad rozkwita" w podręczniku na str. 70. 
Odpowiedzcie wybranemu domownikowi na pytania 1 i 2 znajdujące się na tej samej stronie.
Czy zauważyliście rymy w wierszu? Jakie? Pamiętajcie, że rym to powtarzanie tym samych, lub bardzo podobnych zakończeń wyrazów, np. szafa -żyrafa. 
Odczytajcie rymy w wierszu.
Nie zamykając podręcznika przejdźcie do ćwiczeń polonistycznych na str. 76 i wykonajcie samodzielnie polecenie 1 (druga część polecenia jest do zeszytu, zapiszcie najpierw temat 
i dzisiejszą datę 16 IV 2020 r.).

Teraz wykonajcie polecenie 2 w ćwiczeniach. Dla przypomnienia:

                 Polecenie 3 dotyczy rodziny wyrazów. 
                                      Przypomnijmy sobie:


Czy pamiętacie z wczorajszej lekcji, że rz piszemy po spółgłoskach: 
                         p, b, t, 
                         d, k, g, 
                         ch, j,w.
Są jednak wyjątki od tej zasady? Jakie?? Najpierw wymieńcie je z pamięci.
Teraz podpowiedź: owad w paski, zboże na polu, np. okrągły, zielona roślinka w koszyczku wielkanocnym.
Czy już wiecie?😊 Zapamiętajcie.
Na koniec języka polskiego wykonajcie ustnie polecenie 1 w podręczniku na str. 73, 
a polecenie 2 do zeszytu.


Czas na przerwę!


Oczywiście jest to chwila odpoczynku, zatem odejdźcie od monitora, przeciągnijcie się kilka razy, napijcie się wody.

Przygotujcie matematykę.
Zabawimy się.
Będę podawała Wam liczbę, a Wy odpowiadacie, ile brakuje do najbliższej pełnej dziesiątki, np. podaję liczbę 27, do najbliższej pełnej dziesiątki brakuje 3, bo 27+3=30.
Zaczynamy.
Podaję liczbę 34 ...

Podaję liczbę 43 ...

Podaję liczbę 76 ...

Podaję liczbę 91 ...

Następna zabawa.
Teraz będę podawała Wam przykłady pełnych dziesiątek. Waszym zadaniem jest wykonanie rzutu kostką. Jeżeli nie macie w domu kostki, możecie skorzystać z wirtualnej:


Następnie odejmijcie od mojej pełnej dziesiątki liczbę wyrzuconych oczek.
Start.
Podaję liczbę 30 ...

Podaję liczbę 50 ...

Podaję liczbę 70 ...

Podaję liczbę 90...

Na koniec wykonajcie ustnie zadania w podręczniku matematycznym na str. 31. Zauważcie, że w poleceniu 2 są takie same działania, a pytają nas o coś innego. 
Do rozwiązania zadań 3 i 4 możecie wykorzystać brudnopis. Niech Rodzic sprawdzi Wasze działania.

W ćwiczeniach matematycznych na str. 43 macie do wykonania 6 zadań.
W zadaniu 1 wcale nie musicie wykonywać obliczeń, żeby wstawić odpowiedni znak <,>,=.
Zakryjcie paluszkami cyfrę dziesiątek w działaniach, zostaną Wam jedności, porównajcie je np.
59 - 6 𑂽 49 - 6
Zakrywam paluszkami dziesiątki (czyli 5 w liczbie 59 i 4 w liczbie 49) i co widzę?
9-6 𑂽 9-6
Teraz zerkam na same dziesiątki
po lewej 5, a po prawej 4
 więc która liczba jest większa?

Następny przykład z tego zadania:
72 +3 𑂽 72 + 4
w tym działaniu cyfra dziesiątek jest taka sama po lewej i po prawej, zakrywam je i co widzę?
2+3 𑂽  2+4
<

W zadaniu 2 musicie wiedzieć, jak nazywają się liczby i wynik odejmowania:
78 - 74 = 4

   odjemna  odjemnik    różnica

W zadaniu 3 podkreślcie dane, czyli liczbę 48, o 6 osób mniej oraz pytanie: Ile osób przeszło do kolejnego etapu? Skoro mniej to dodajemy, czy odejmujemy?
Zapiszcie obliczenie i odpowiedź na podkreślone pytanie.

Zadanie 4 wykonajcie w zeszycie.
                            
W zadaniu 5 musicie pokolorować dwie liczby, które różnią się o 6. 
Podam przykłady: 15 i 21, bo 15+6=21
16 i 22, bo 16+6=22

W zadaniu 6 narysujcie w ramce 4 monety i 3 banknoty, razem ma być 70 zł.

Na tym zakończyliśmy naszą dzisiejszą lekcję.

Dziękuję za miłe komentarze i za to, że się wspieracie. 


Wszyscy tęsknimy za sobą. Sprawmy, aby ta tęsknota była choć odrobinkę mniejsza i piszmy do siebie. 
Opowiedzcie, co robicie ciekawego lub nowego w domu. 
Jak spędzacie czas?
Co czytacie?
Czym się zajmujecie?



Wasza pani Kasia M.💖





5 komentarzy:

  1. Dzień dobry Pani Kasiu.Cześć koledzy i koleżanki.
    Podaję wyjątki pisowni literki rz: 1. pszczoła 2. pszenica 3.kształt 4.bukszpan
    zagadki matematyczne
    do 34 brakuje 6 ,bo 34+6=40
    do 43 brakuje 7 ,bo 43+7=50
    do 76 brakuje 4 ,bo 76+4=80
    do 91 brakuje 9 ,bo 91+9=100
    W wolnej chwili układam koraliki,które się prasuje żelazkiem.Lubię rysować w moim zeszycie, skakać na dużej gumowej piłce w domu i na trampolinie na dworze. Zajmuję się też moim kotem. Pozdrawiam Panią Kasię i całą naszą klasę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo Martusiu, znakomite odpowiedzi🌟 Świetnie radzisz sobie z wolnym czasem. A jak ma na imię Twój kotek? Mój to Lucek i jest caaaały czarny.
      Mocno ściskam.

      Usuń
    2. Dzień dobry.Moja kotka ma na imię Pusia i jest biało-czarna.Czasem rozrabia, ale i tak ją lubię :)

      Usuń
  2. Dzień dobry wszystkim :)
    Pomimo tego, że nie ma zajęć i nie możemy się spotykać w szkole i na treningach w DOJO, ja dwa razy w tygodniu ćwiczę karate online. Dziwnie było na początku, ale teraz jest fajnie :)
    Pozdrawiam wszystkich
    Maciek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maciuś, podziwiam Cię, gdyż ćwiczenia karate online nie są takie proste. Ale widziałam na zdjęciach, że świetnie dajesz sobie radę.💪🥋🥇
      Pozdrawiam.

      Usuń