wtorek, 14 kwietnia 2020

Zajęcia zdalne 15.04.2020 r.


ŚWIĘTA, ŚWIĘTA I ... PO ŚWIĘTACH


Ale nie martwcie się ... niedługo weekend.🤩

Mam nadzieję, że z uśmiechem zaczynacie środę,
bo dzisiejszy temat brzmi:

Najważniejszy jest uśmiech


Cele zajęć:
- wysłuchasz nagrania opowiadania,
- zapiszesz wyrazy z rz po spółgłoskach b, p,
- ułożysz i zapiszesz zdania złożone,
- poćwiczysz odejmowanie liczb w zakresie 100.

Otwórzcie podręcznik polonistyczny na str. 68 i 69. 
Możecie przeczytać opowiadanie samodzielnie, albo wysłuchać audiobooka. 
Śledźcie tekst swoim wzrokiem.

👇Audiobook👇

Odpowiedzcie ustnie, ale pełnymi zdaniami na pytania 1, 2 i 3 znajdujące się pod tekstem czytanki.
Znajdźcie w tekście fragment mówiący o tym, co według babci jest najważniejsze.
Przepiszcie zielonym kolorem to zdanie pod tematem w zeszycie do j. polskiego.
Pamiętacie, jak zapisujemy datę? Dzisiejszą zapiszecie tak: 15 IV 2020 r.

Nie zamykajcie zeszytów, bo teraz wykonacie polecenie 4, na str. 75 w ćwiczeniach polonistycznych. 


Prześlijcie z Rodzicem zdjęcie swoich zdań napisanych w zeszycie i wyślijcie na adres📭
mikulska.katarzyna.sp2@gmail.com


Zamykamy zeszyt, ale nie ćwiczenia polonistyczne.
Wykonajcie polecenie 1 i 2 na str. 74 (bez czerwonej kropeczki).


Teraz przejdziemy do ważnej informacji, którą trzeba zapamiętać.

Rz piszemy po spółgłoskach p, b, t
                                                        d, k, g
                                                        ch, j, w

Od tej zasady są wyjątki:
pszczoła
pszenica
kształt
bukszpan



Wykonajcie teraz polecenie 3 na str. 75 (bez czerwonej kropeczki).




Czas na przerwę.🔊
Obowiązkowo napijcie się wody.
Odejdźcie od ekranu.
Zadanie: pokażcie wszystkim domownikom swój piękny uśmiech i się przytulcie.
Nie zapomnijcie o swoich zwierzakach😃


Teraz matematyka, królowa nauk.

Dzisiaj poćwiczymy odejmowanie w zakresie 100.

Na rozgrzewkę wykonajcie ustnie zadania 6, 7 i 8 w podręczniku matematycznym na str. 30.

Teraz przejdziemy do ćwiczeń matematycznych na str. 42.

Aby wykonać zadanie 1 musimy sobie przypomnieć, 
że odejmowanie sprawdzamy za pomocą dodawania, np.

68 - 4 = 64   spr. 64 +4 = 68
49 - 3 - 2 = 44   spr. 44 + 2 + 3 = 49

Wykonajcie samodzielnie zadania 2, 3 i 4 na str. 42 w ćw. matematycznych.


Na dzisiaj to koniec.
Życzę Wam miłego dnia.
Wasza pani Kasia M.💖
PS. Czekam na komentarze.


11 komentarzy:

  1. Mikołaj Sztabińskiśroda, 15 kwietnia, 2020

    Dzień dobry Pani Kasiu,zadania wykonane bez problemu:)Pozdrawiam wszystkich:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Mikołaju😃 Super, że się odezwałeś. Zadania wykonałeś bez problemu? I tak ma być👍👍👍👍 I o to chodzi. Serdecznie pozdrawiam💗

      Usuń
  2. Dzień dobry Pani Kasiu, cześć koleżanki i koledzy -jak tam zdrówko?
    U mnie wszystko dobrze. Dziękuje za pozdrowienia, też za wami tęsknię.
    Nie mogę się doczekać, kiedy znów Was wszystkich zobaczę!
    Życzę zdrowego tygodnia i pozdrawiam oraz przesyłam mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooc uścisków, Blanka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Blanusiu. U mnie też wszystko w porządku, ale bardzo za Wami tęsknię. Nasze lekcje w szkole mają swój urok. Lubię z Wami rozmawiać na różne tematy, przynosić dodatkowe pomoce (np. brzozę 😃), wymyślać zadania i konkursy, wprowadzać chochliki do zadań, żebyście nie spali na lekcji, tylko uważnie pracowali🤩
      Serdecznie pozdrawiam💗

      Usuń
  3. Dzień dobry Pani Kasiu. Cześć koleżanki i koledzy z klasy .Pomyślałam sobie, że najważniejsze oprócz uśmiechu jest też zdrowie, bo bez zdrowia nie można fajnie żyć.Święta spędziłam z rodzicami. Śmigus dyngus był bardzo udany. Wstałam najwcześniej z całej rodziny o godzinie 7.00 i poszłam po kubek z wodą,który sobie wieczorem naszykowałam. Skradłam się do sypialni rodziców. Mamę wolałam zostawić suchą a tatę całego oblałam i jego pościel też.Było bardzo śmiesznie.Tata zaczął krzyczeć co się dzieje czego jestem cały mokry, ale potem się śmiał. Tata by wolał żeby tego nie mówić, ale ja lubię się dzielić wiadomościami z domu .Chociaż lepsze by były święta z gronie rodzinnym, bo wtedy by było fajniej i weselej.Nawet nie mogłam się zobaczyć z moją ukochaną babcią i całą rodziną.
    Pozdrawiam wszystkich kolegów i koleżanki i Panią Kasię.Czekam na powrót do szkoły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Martusiu. Zawsze aktywnie pracujesz, nawet tutaj. Tak trzymaj👍 Masz rację, uśmiech prostuje każdą krzywą 😖----->😊ale bez zdrowia trudno się uśmiechać, dlatego życzę wszystkim moim kochanym uczniom dużo zdrówka!
      Święta miałaś Martusiu bardzo rodzinne i radosne.
      Mam nadzieję, że już niedługo się spotkamy.
      Serdecznie pozdrawiam💗

      Usuń
  4. Dzień dobry Pani Kasiu. Cześć koledzy i koleżanki z klasy 2a :).Jak Wam minęły Święta? U mnie fajnie, choc jeszcze fajniej byłoby w gronie rodzinnym z dziadkami. Śmingus-dyngus był super. Ja zostałam oblana w łóżku przez tatę. Szybko wstałam i wzięłam ze stolika butelkę z wodą ,którą przygotowałam wieczorem i polałam rodzinkę w salonie. Po śniadanku poszłyśmy z siostrą na dwór i oblewałyśmy się wodą z zabawkowych wiaderek. Mam nadzieje , że u was również śmingus-dyngus był udany.Pozdrawiam Wszystkich kolegów i koleżanki i naszą Kochaną Panią Kasię. Nikola Dylda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikolko - bardzo miło, że piszesz i pamiętasz o swoich koleżankach i kolegach.
      Święta miałaś jednym słowem udane, szczególnie śmigus-dyngus.😊 To świetnie.😊
      Dziękuję za pozdrowienia i miłe słowa.
      Mocno ściskam💗

      Usuń
  5. Dzień dobry Pani Kasiu! Cześć koleżanki i koledzy :) Chciałem się pochwalić, że dzięki umiejętności szycia fastrygą, zrobiłem własnoręcznie prezenty na urodziny dla taty i dziadka. Były to małe poduszeczki z nazwami ich firm :)
    Pozdrawiam Was wszystkich bardzo serdecznie :)
    Maciek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć koledzy i koleżanki. Maciek:) ja podobnie jak Ty zająłem się z szyciem i uszyłem sobie maseczkę na twarz.
      Pozdrawiam wszystkich.

      Usuń
    2. Witajcie chłopcy😊 Świetnie, że napisaliście wiadomość. Uśmiech mam na twarzy czytając takie wspaniałe informacje. Ogromne brawa dla Was. Maciuś - rewelacyjny pomysł na prezent i to wykonany własnoręcznie! Super!
      Bartuś, przyjemne z pożytecznym👍 Powiem Ci, że ja też uszyłam maseczki dla swoich najbliższych. Wyślij koniecznie zdjęcie.
      Ściskam Was bardzo mocno💗💗

      Usuń