czwartek, 14 maja 2020

Zajęcia zdalne w czwartek, 14.05.2020 r.


Dzisiaj wita Was pszczółka, 
ponieważ temat zajęć brzmi:
W królestwie pszczół

Cele zajęć: - wysłuchasz informacji o życiu i znaczeniu pszczół,
- poznasz pracę pszczelarza,
- wysłuchasz tekstu opowiadania i ocenisz postępowanie głównej bohaterki,
- poćwiczysz dodawanie do liczby dwucyfrowej pełnych dziesiątek.

Na dobry początek obejrzyjcie filmik
pt. ,,Jak żyją pszczoły?"
Dowiecie się, co jedzą, jak mieszkają i pracują?


Kochani, ciekawostka:
pszczoły zostały uznane przez naukowców za najważniejsze istoty żywe na naszej planecie.
Czy domyślacie się, dlaczego?
Twierdzi się, że ok. 60-90% jedzenia, roślin 
(głównie owoców i warzyw) 
potrzebuje pomocy pszczół, aby móc się rozwijać. 
Chodzi głównie o zapylanie.

Jeżeli zabraknie pszczół, nasze życie może być zagrożone.
Niestety, wiele gatunków tych pożytecznych owadów zostało umieszczonych na liście zwierząt zagrożonych wyginięciem.

CHROŃMY PSZCZOŁY!
🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝🐝


Nasza klasa brała udział w wielu akcjach, 
w których można było pomóc pszczołom, 
np. zakładanie poidełek. 
Można je obejrzeć w zakładce na górze naszego bloga.

Jest ogłoszony konkurs plastyczny 
pt. ,,Jak mogę pomóc pszczołom?". 
Wszelkie szczegóły znajdziecie na górze 
po prawej stronie naszego bloga.
Zachęcam do udziału.

Osoba zajmująca się pracą przy pszczołach i w pasiekach to
PSZCZELARZ

Zdjęcia pochodzą ze strony https://lyson.com.pl/artykuly-pszczelarskie/

Pszczoły żyją w ulach
Każdy ul ma otwór, przez który wylatują i wlatują pszczoły. 
Wszystkie ule należące do danego pszczelarza 
i ustawione na danym terenie to
pasieka.






Czy pamiętacie, jak smakuje pierzga?
Jednym smakowała, innym nie bardzo, ale zobaczcie, ile ma dobrych właściwości:


Proszę, otwórzcie teraz podręcznik polonistyczny na str. 28 i 29.
Posłuchajcie nagrania i wykonajcie polecenia, 
które nagrałam na koniec słuchowiska:


Wykonajcie polecenie 1 w ćwiczeniach polonistycznych na str. 39.
Propozycja:

Polecenia 2 nie wykonujemy w zeszycie, jedynie tworzymy zdania łącząc kreseczką 
początek z końcem.

Polecenie 3
Możecie również przepisać do liniatury wyraz, który jest głową rodziny.




Polecenie 4 polega na ułożeniu trzech zdań. Każde z nich musi zawierać wybrane połączenie wyrazowe: 
pracowite pszczoły, miód pszczeli, wosk pszczeli.

Polecenie 5:
Dlaczego mówi się: pracowity jak pszczoła?
Mówi się tak dlatego, że pszczoły są bardzo pracowite. 
Przy wykonywaniu swojej pracy są dokładne i wytrwałe, co służy całej pszczelej rodzinie.

Skupcie się podczas wypisywania wyrazów w poleceniu 6.

Czas na przerwę...
Pośpiewajmy razem
😊🎶🐝🎶😊
Napijcie się koniecznie wody.


Czas na matematykę.
Otwórzcie podręcznik na str. 50.
W poleceniu 1 mamy następujące zadanie:
Najpierw dodajemy dziesiątki, a potem jedności.

Obliczcie w zeszycie w podobny sposób, ile pieniędzy mają inne dzieci. 
Dane odczytajcie z tabeli.
Pamiętajcie, że dodajemy dziesiątki do dziesiątek, a jedności do jedności.
Zapiszcie to tak:
                               W klasie                 14 V 2020 r.

Zadanie 1, str. 50 P.

Franek: 25 + 50 = 20 + 5 + 50  = 70 + 5 = 75
       lub 25 + 50 = 20 + 50 + 5 = 70 + 5 = 75
Wybierzcie dla siebie łatwiejszy sposób i obliczcie, ile pieniędzy ma Zuzia, a ile Ala.

Teraz wykonajcie do zeszytu zadanie 2 ze str. 50 w podręczniku.
Obliczajcie działania wybranym przez siebie sposobem.



Na koniec porównajcie wygląd tych owadów:

Dziękuję za wspólne zajęcia.
Pracowaliście, jak pszczółeczki.

        
 Wasza pani Kasia M.💚💛

3 komentarze:

  1. Witam, witam wszystkich :):) Mam nadzieję, że tęsknicie za mną, bo ja za wami bardzo:( Ale już niedługo wrócimy do SZKOŁY!!!!!!!!!!!Juchu!!!!!!!!!!!!!!!Bardzo się z tego cieszę, przesyłam moc całusków. Blanka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani Kasiu,
    Sądzę że zamiary pszczółki były dobre , ale zanim zaczęłam malować ściany ula ,powinna powiedzieć o swoim pomyśle królowej wtedy na pewno nie dostałaby kary.

    Pozdrawiam kolegów i koleżanki z klasy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Pani Kasiu,cześć wszystkim.
    Uważam,że pszczółka Bze-Bze postąpiła dobrze,bo chciała być inna niż reszta pszczół i zrobić coś wyjątkowego.Kiedy była zima królowa doceniła jej wkład pracy.Okazała się pożyteczna,bo uszczęśliwiła wszystkie pszczółki w ulu.
    Pozdrawiam całą klasę 2a i Panią Kasię.

    OdpowiedzUsuń