czwartek, 14 maja 2020

Zajęcia zdalne w piątek, 15.05.2020 r.


Dzisiaj piątek,
a oprócz tego


W związku z tym wspomnijcie o kimś, 
kogo dawno nie widzieliście.
Pomyślcie o tej osobie (lub osobach) czule, 
może napiszcie coś miłego, albo zadzwońcie i porozmawiajcie.



Od dzisiaj rozpoczynamy nowy krąg tematyczny:
Podróż do Krainy Fantazji.

Temat: Gdyby można było...
Cele: - wysłuchasz opowiadania,
- ustalisz kolejność wydarzeń w opowiadaniu,
- przeczytasz informacje na temat owadów,
- posłuchasz wiadomości na temat wpływu zwierząt na rośliny w ogrodzie,
- poćwiczysz dodawanie liczb dwucyfrowych i rozwiążesz zadania,
- wykonasz obrazek na temat ,,Moje najbardziej niezwykłe marzenie".

Na dobry początek pracy posłuchajcie opowiadania 
pt. ,,Aga i motyle" (podręcznik str. 30 i 31).
W trakcie słuchania zastanówcie się nad pytaniami:
- O czym marzyła dziewczynka?
- Czy Aga naprawdę była motylem?



Wykonajcie w ćwiczeniach polonistycznych polecenie 1 na str. 44

Jakie jest wasze marzenie, takie najbardziej niezwykłe?
W ramach pracy plastycznej narysujcie je w poleceniu 2 na str. 44 w ćwiczeniach polonistycznych i prześlijcie do mnie zdjęcie swojej pracy.

Przejdźmy do edukacji przyrodniczej.
Obejrzyjcie filmik na temat ,,Mali sprzymierzeńcy i wrogowie"
(podręcznik, str. 32).



Na podstawie wysłuchanych informacji oraz własnej wiedzy
wykonajcie polecenia 4 i 5 na str. 45 
oraz polecenie 7 i 8 na str. 38
w ćwiczeniach polonistycznych.

Dla chętnych
Dzień odkrywców
str. 42 i 43.
Kto wykona te polecenia,
proszę o zdjęcia👍

Czas na przerwę...
Napijcie się wody, 
włączcie piosenkę,
połóżcie się
i odprężcie.
Możecie zamknąć oczy
(tylko nie zaśnijcie, bo zaraz matematyka).


Matematyka

Zaczniemy od zadań w podręczniku na str. 51.
Przeczytajcie treść zadania 1.
Jakie są dane?
35 to liczba znaczków, które otrzymają dzieci z kl. 2a
34 to liczba znaczków, które otrzymają dzieci z kl. 2b
Pytanie: 
Jak obliczyć, ile znaczków otrzymają wszystkie dzieci?
1 sposób
Rozbijamy wszystkie liczby na cyfrę dziesiątek i jedności, dodajemy dziesiątki, potem jedności 
i mamy obliczony wynik działania.
Przykład
liczba 35 to 3 dziesiątki i 5 jedności
liczba 34 to 3 dziesiątki i 4 jedności
35 + 34 = 30 + 30 + 5 + 4 = 60 + 969 

2 sposób
Pierwszą liczbę zostawiamy bez zmian, dodajemy do niej cyfrę dziesiątek drugiej liczby, 
a potem cyfrę jedności.
Przykład
35 + 34 = 35 + 30 = 65= 69

Zauważcie, że wyniki w pierwszym przykładzie 
i w drugim są takie same, choć liczone inną metodą.

W podręczniku podany jest 3 sposób, zerknijcie na obliczenia Leny. 
Moim zdaniem te dwa są łatwiejsze, ale każdy niech wybierze swój. 
Niektórzy zapewne liczą już takie działania w pamięci.

Wykonajcie samodzielnie zadanie 2 i 3 do zeszytu:
                              W klasie           15 V 2020 r.
Zadanie 2, str. 51 P.
52 + 27 = 50 + 20 + 2 + 7 = 70 + 9 = 79
lub 52 + 27 = 52 + 20 + 7 = 72 + 7 = 79
Pozostałe przykłady rozpiszcie samodzielnie.

Zadanie 3, str. 51 P.
Dane:
25 - liczba uczniów, którzy pojechali wyciągiem krzesełkowym
34 - liczba uczniów, którzy poszli pieszo
Szukane: liczba wszystkich uczniów, którzy wybrali się na Szrenicę.
Pytanie: Ilu uczniów wybrało się na Szrenicę?
Działanie: 25 + 34 = (rozpisujemy wybranym sposobem)
Odp. Na Szrenicę .............

Na koniec wykonajcie samodzielnie trzy zadania w ćwiczeniach matematycznych na str. 61.
Prześlijcie do mnie zdjęcie tej strony.


Dziękuję za cały tydzień ciężkiej i solidnej pracy.
oraz
wspaniałego weekendu.
życzy
Wasza pani Kasia M.💙💜



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz