czwartek, 7 maja 2020

Zajęcia zdalne w piątek, 8.05.2020 r.


Moi Drodzy, zagadki matematyczne odgadliście prawidłowo.
😊😊😊
Niektórzy mają dwa plusiki za aktywność:
jeden za komentarz o wrażeniach z lektury, a drugi za zagadki matematyczne.
 G R A T U L U J Ę

Dzisiaj kończymy omawianie lektury o owieczce.
Cieszę się, że Wam się spodobała.
Podsumowując swoje wiadomości
wykonajcie następujące zadanie:
Podpowiedź: zapisujcie imiona bohaterów wielką literką, 
przy pytaniu o siostrę Wisi należy podać imię i nazwisko.
Jeżeli zadania wykonasz prawidłowo na końcu czeka Cię kolejna zagadka, 
ale już nie na temat lektury.
Do dzieła!
Napiszcie w komentarzu, jak wam poszło.



TEMAT:
Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam.
Cele zajęć: - przeczytasz wiersz i nauczysz się rymowanki, 
- wykonasz ćwiczenia ortograficzne utrwalające zasadę pisania rz po spółgłoskach 
b, p, d, t, g, k, ch, w, j,
- wykonasz pracę pt. ,,Ortografia w rysunkach",
- poćwiczysz mnożenie i sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia,
- powtórzysz wiadomości z przyrody.

Na początek zapraszam na str. 22 w podręczniku polonistycznym.
Przeczytajcie samodzielnie wiersz pt. ,,Trzy po trzy", najpierw po cichu, a potem na głos.
Odpowiedzcie mi na pytania, wyszukując odpowiednie fragmenty w tekście:
- co w wierszu robił Krzyś?
- co robił Grześ?
- co robił Przemek?

Przepiszcie do zeszytu (pod tematem i dzisiejszą datą) ostatnią zwrotkę i spróbujcie nauczyć się jej na pamięć.


Zauważcie, że przed rz są pogrubione spółgłoski.
Zapamiętajcie, że po tych spółgłoskach 
piszemy rz:
b, p, d, t, g, k, ch, w, j

Oczywiście, wiemy przecież, że są od tej zasady wyjątki. Pamiętacie jakie?
pszczoła
pszenica
kształt
bukszpan

Mam dla Was zadanie.
Wykażcie się kreatywnością i pomysłowością.
Wykonajcie w zeszycie rysunki przedmiotów, roślin, zwierząt, w których występuje rz po spółgłoskach: b, p, d, t, g, k, ch, w, j,
(rz powinno być wplecione w rysunek i widoczne). 
Będzie razem 9 rysunków (tyle, ile spółgłosek).
Zdjęcie swojej pracy prześlijcie na mój adres.
Jest to zadanie na ocenę.


W ćwiczeniach polonistycznych zostawiliśmy stronę 22.
Dzisiaj ją uzupełnimy.
Polecenie 6: przeczytajcie z zielonej ramki wyrazy z rz, dopasujcie je do odpowiednich modeli wyrazowych. Pokolorujcie okienko ze spółgłoską występującą przed rz.

Polecenie 7: wykreślcie z diagramu wszystkie wyrazy z zielonej ramki. Pozostałe litery czytane z góry na dół utworzą wyrazy, które wpiszcie w odpowiednie miejsce:
Na końcu ułóżcie jedno zdanie z wybraną parą wyrazów i zapiszcie  w liniaturze pod ostatnią zieloną kropeczką.

Dla chętnych:
wykonaj polecenia na str. 28 i 29 w ćwiczeniach polonistycznych.
Z radością docenię Twoją pracę.👍

Czas na przerwę...
Koniecznie napijcie się wody,
a potem zajrzyjcie do swojej roślinki.

Pamiętajcie, nasz przyrodniczy projekt edukacyjny trwa. 
Nie zapomnijcie o zdjęciach i karcie obserwacji.
Niektóre już do mnie spływają.
Fasolki pięknie wyrosły.

W ramach edukacji przyrodniczej prześledźcie nasze zajęcia w tym tygodniu jeszcze raz. 
Było tam wiele informacji przyrodniczych, które warto znać.

Czas na matematykę.

Otwórzcie ćwiczenia na str. 55.
W poleceniu 1 mamy połączyć działanie z właściwym wynikiem, a potem wybierzcie sobie 
6 przykładów i sprawdźcie je za pomocą mnożenia.
Podpowiedź:
42 : 6 = ?     
Jak to obliczyć? 
Odpowiedzcie sobie na pytanie: 
jaka liczba pomnożona przez 6 da nam 42?    
? x 6 = 42   
Oczywiście, jest to liczba 7, bo = 42
Zapiszmy to tak:
42 : 7, bo x = 42

Inny przykład:
30 : 5 = 6, bo 6 x 5 = 30

Wykonajcie samodzielnie polecenie 2.
Podpowiedź:
7 stron po 6 kart, czyli 7 x 6    
4 półki po 8 figurek, czyli 4 x 8
6 półek po 8 płyt, czyli 6 x 8
6 pudełek po 6 kamieni, czyli 6 x 6

Obejrzyjcie uważnie filmik pt.
,,Mnożenie i dzielenie jako działania odwrotne"




Na koniec czeka na Was 
     💥niespodzianka💥        

Nagrałam specjalnie dla Was matematyczny filmik.

Poznajcie metodę mnożenia, którą nazywam
PIĘ(Ś)Ć
Gdy od słowa pięść zabierzemy ś, zostanie nam słowo pięć,
a jaki to ma związek z mnożeniem?
Zobaczcie



Moi Drodzy Uczniowie💕
Zakończyliśmy kolejny tydzień zdalnej nauki.
Życzę Wam bardzo udanego weekendu.
Odpoczywajcie i nabierajcie sił.

Maciuś wraz z mamą nie tracą czasu.
Zobaczcie, jaki upiekli chlebek.

Wszystkiego dobrego.😘

Wasza pani Kasia M.💖



21 komentarzy:

  1. Dzień dobry Pani Kasiu. Zdobyłam sześć punktów ,dobrze mi poszło.Życzę miłego weekendu . Ania.:}.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Aniu💖 Brawo 👏 Świetnie znasz naszą lekturę. Również życzę miłego weekendu 💜

      Usuń
  2. Dzień dobry Pani Kasiu zdobyłam sześć punktów,dobrze mi poszło.Życzę miłego weekendu do zobaczenia. Tęsknię za wami dziewczyny. Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dariusiu 💖 Brawo, świetny wynik👏 Również życzę miłego weekendu. Serdecznie pozdrawiam 💜

      Usuń
  3. Witam. Zdobyłem 6 punków. Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry Pani Kasiu,cześć wszyscy z naszej klasy.Odgadłam wszystkie zagadki i zdobyłam 6 na 6 punktów i jeszcze nagrodę to znaczy kolorowankę.Mama mi wydrukowała.Koleżanki i koledzy Matyldy i Franka z tej zagadki mają na imię ANIA, GOSIA i MARCIN. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Martusiu.💖 Świetny wynik i super odpowiedzi.👍 Mam nadzieję, że kolorowanka się podobała? Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń
  5. Witam wszystkich :)
    Odpowiedziałem na wszystkie pytania :)
    Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu :)
    Maciek

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry Pani Kasiu, zdobyłem 6 punktów. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Igorku.💖 Super, świetny wynik.👍 Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń
  7. Dzień dobry Pani Kasiu cześć koleżanki i koledzy zdobyłam 6 punktów. Pozdrawiam serdecznie życzę miłego weekendu. Weronisia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Weronisiu.💖 Super wynik.👍 Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń
  8. Nikola Dylda :)piątek, 08 maja, 2020

    Dzień dobry Pani Kasiu. C
    ześć wszystkim. Zdobyłam 6 na 6 punktów. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu. Nikola Dylda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Nikolko.💖 Gratulacje👍 Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń
  9. Dobry wieczór Pani Kasiu, cześć wszystkim, zdobyłem 6 punktów. Pozdrawiam i dobrej nocy życzę. Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Michałku.💖 Brawo, super wynik.👍 Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń
  10. Dzień dobry Pani Kasiu Cześć koledzy i koleżanki.
    Zdobyłam 6 na 6 punktów.Pozdrawiam Dorotka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Dorotko.💖 Świetny wynik.👍 Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń
  11. Dzień dobry w ten piękny czwartkowy dzień!! 👍 Pani Kasiu zachowanie Bze-Bze było ekstra! bo mogła podzielić się z innymi tą wspaniałą rzeczą czyli malowaniem.
    pozdrawiam kox koleżanki.💖🤗

    OdpowiedzUsuń